Coronavirus Covid-19
Daglichtlamp
04-09-2021 om 12:37
Vaccinatiedrang of maatregelen voor iedereen om te voorkomen dat de IC's vol raken?
Het kabinet lijkt toch af te stevenen op vaccinatiedrang. Prima wat mij betreft, want waarom maatregelen voor iedereen als we overbelasting van de ziekenhuizen ook kunnen voorkomen door niet ingeënt zijn wat minder aantrekkelijk te maken.
Maar het ligt gevoelig, vaccinaties zijn in Nederland altijd vrijwillig, en daarmee halen we over het algemeen een hoge vaccinatiegraad.
Peiling
Als jij de keus had, hoe zou je dan voorkomen dat de IC's weer vol raken?
Gifkikker
11-11-2021 om 11:05
In plaats van 2G zouden ze beter Testen voor Toegang voor iedereen kunnen doen. De gevaccineerden slepen corona op deze manier nog steeds overal naartoe, ook naar de ongevaccineerden. Ik ben geen voorstander.
Daglichtlamp
11-11-2021 om 11:11
Hinoki schreef op 11-11-2021 om 10:32:
[..]
Ik geloof niet dat ik moeite heb met 2G. Ik heb moeite met 2G. En nee. Geen antivaxxer. Zit je straks lekker met elkaar te eten in een restaurant. Geen niet-gevaccineerde meer te bekennen. Maar wel met allemaal ongeweten. Geef me dan maar een wel-geteste niet-gevaccineerd
Ik vraag me af waarom er niet meer ruimschoots gratis zelftesten worden uitgedeeld. Voor jongeren in mijn omgeving is het heel logisch om om de haverklap een zelftest te doen. Zij krijgen ze namelijk gratis via hun universiteit, HBO of school. Dus als ze er toch liggen worden ze vrij gemakkelijk gewoon gebruikt. Hier zijn inmiddels de twee gratis testen van Hugo op. Als ik ze zou hebben liggen zou ik er sneller eentje doen.
Lollypopje
11-11-2021 om 11:14
Lollypopje schreef op 05-11-2021 om 09:30:
@Fleurtje Ik snap jouw behoefte om iedereen te laten testen voor toegang. Echter zitten daar meerdere nadelen aan.
De eerste is dat de mensen die zich nu puur laten vaccineren voor toegang, dat niet zullen doen. Iedereen van die groep zal een keer corona krijgen. Dat is een gegeven. Ongevaccineerd is de kans dar zij een belasting op de zorg zijn een stuk groter, dan gevaccineerd.
Daarnaast blijkt uit onderzoek dat steeds minder mensen zich laten testen bij klachten, dat geld ook voor die groep, dus de kans dat zij het verspreiden is dan ook groter dan als ze gevaccineerd zouden zijn.
Dan is er nog een economische reden, niet iedereen zal zich elke keer willen laten testen. Dus er is een reeele kans dat de branches minder klanten krijgen. Wat betekent verliezen die gecompenseerd moeten worden, tenzij de overheid nog meer bedrijven failliet willen laten gaan. Om diezelfde reden is ook de 1,5 meter niet meer wenselijk op die locaties.
Daarnaast is er een reeele kans dat om die reden meer bedrijven niet zullen controleren op qr codes en is er een grote kans dat nog meer mensen er mee zullen gaan sjoemelen. Waardoor het risico om corona op te lopen bij qr locaties waarschijnlijk juist groter wordt dan nu.
Dus Fleurtje ik snap je wens, maar je moet een paar stappen verder denken. Wat zijn reeele consequenties als het wordt doorgevoerd? En ik zelf denk dat de negatieve gevolgen groter zijn.
@Gifkikker dit schreef ik laatst over de nadelen van testen voor toegang voor iedereen.
Fleurtje_5
11-11-2021 om 11:14
Wednesday schreef op 11-11-2021 om 09:41:
Als mijn man nu weer zijn bedrijf moet sluiten of zijn bedrijfsvoering moet aanpassen, ben ik in staat om die antivaxxers aan te vliegen. Laat staan als de scholen ooit weer dicht moeten
Iemand schreef hier laatst dat ze vond dat alle mensen in de zorg verplicht gevaccineerd moesten worden.
Maar wat als die ongevaccineerden heel voorzichtig en verantwoordelijk leven en zich geregeld laten testen.
Een collega van mijn vriendin is volledig gevaccineerd en werd toch ziek, corona.
Wat als gevaccineerden personeelsleden corona krijgen?
Ik stelde hier een paar dagen geleden daarover een vraag en niemand heeft er op gereageerd. Ik zal die post nog even ophalen want die kan ondergesneeuwd zijn geraakt.
BumpyGrasshopper95
11-11-2021 om 11:15
Gifkikker schreef op 11-11-2021 om 11:05:
In plaats van 2G zouden ze beter Testen voor Toegang voor iedereen kunnen doen. De gevaccineerden slepen corona op deze manier nog steeds overal naartoe, ook naar de ongevaccineerden. Ik ben geen voorstander.
Ik denk dat dat de economie ook geen goed zal doen eerlijk gezegd. Ik ben gevaccineerd en kom op mijn werk, in de supermarkt en een paar andere winkels, maar ga tot op heden niet "uit"
Als ik als gevaccineerde zou moeten testen voor toegang, zou ik daar geen zin in hebben.
Fleurtje_5
11-11-2021 om 11:15
Fleurtje_5 schreef op 09-11-2021 om 11:37:
Drukte bij testafspraak. De coronapas voor oa gezonde sporters zodat ze een negatieve-test kunnen laten zien. Terwijl de gevaccineerde sporters zonder-dat-ze-het-weten besmet kunnen zijn en geen test nodig hebben. Dat weten we nu zo onderhand wel zo'n beetje.
Maar wat vinden jullie van het punt bij 17:48 u. in onderstaand nieuwsbericht. Het blijkt om een radioloog te gaan, en dat het een enorme lastige overweging is, en onder strenge voorwaarden gaat.
https://www.ad.nl/binnenland/live-extreme-drukte-bij-maken-testafspraak-ggd-br-ministerie-keurde-ruim-300-miljoen-hulpmiddelen-af~a8665fa7/
...........................
17:48 Gisteren
.............
Het Bossche ziekenhuis zei vandaag in
'zeer incidentele gevallen' medewerkers die besmet zijn met corona toch
te laten doorwerken, als anders bepaalde zorg in het gedrang komt
.............
Dit bericht dus. Niemand heeft er op gereageerd.
Fleurtje_5
11-11-2021 om 11:16
Gifkikker schreef op 11-11-2021 om 11:05:
Dit roep ik al weken.
Dat was ook het advies van het OMT en meerdere artsen in ziekenhuizen vinden dat ook. Dat is te lezen in verschillende artikelen. Maar Hugo de Jonge vertelde in aug.'21 dat testen-voor-iedereen dan niet aantrekkelijk was om je te laten vaccineren. Hij was bang dat ze dan zouden wachten met vaccineren tot sint Juttemus.
Lollypopje
11-11-2021 om 11:16
Piratenkoningin schreef op 11-11-2021 om 11:04:
Het gaat er met 2G dus om te voorkomen dat de niet-besmette ongevaccineerde besmet raakt in het café door een wel-besmette gevaccineerde. De ongevaccineerde loopt veel meer risico in het ziekenhuis / op de IC te komen dan de gevaccineerde. Dank u, ik snap het weer
![]()
Jep. Dat is de groep die je wilt beschermen.
De andere optie is maatregelen voor iedereen, maar dat is maatschappelijk en economisch niet meer haalbaar. En daarmee zal de horeca die nu nog wel meewerkt, waarschijnlijk echt geen zin meer hebben als ze nog een keer lange tijd dicht moeten.
Gifkikker
11-11-2021 om 11:17
Lollypopje schreef op 11-11-2021 om 11:14:
[..]
@Gifkikker dit schreef ik laatst over de nadelen van testen voor toegang voor iedereen.
Ah ja, dat zijn ook weer goede argumenten.
Ik raak er maar van in de war en laat het denken maar beter aan de experts over. Zij weten het ongetwijfeld beter dan ik
Lollypopje
11-11-2021 om 11:18
Fleurtje_5 schreef op 11-11-2021 om 11:14:
[..]
Iemand schreef hier laatst dat ze vond dat alle mensen in de zorg verplicht gevaccineerd moesten worden.
Maar wat als die ongevaccineerden heel voorzichtig en verantwoordelijk leven en zich geregeld laten testen.
Een collega van mijn vriendin is volledig gevaccineerd en werd toch ziek, corona.
Wat als gevaccineerden personeelsleden corona krijgen?
Ik stelde hier een paar dagen geleden daarover een vraag en niemand heeft er op gereageerd. Ik zal die post nog even ophalen want die kan ondergesneeuwd zijn geraakt.
Die ongevaccineerde die heel voorzichtig leeft kan het nog steeds oplopen. Mij overkwam dat.
En als je in de zorg werkt kun je menselijk contact niet mijden en dus makkelijker corona krijgen.
Zo ingewikkeld is het niet.
Gifkikker
11-11-2021 om 11:19
Fleurtje_5 schreef op 11-11-2021 om 11:16:
[..]
Dit roep ik al weken.
Maar Hugo de Jonge vertelde in aug.'21 dat dat niet aantrekkelijk was om je te laten vaccineren.
Dat is wel waar op zich. Veel hebben zich laten vaccineren vanwege het testen voor toegang.
Lollypopje
11-11-2021 om 11:21
Gifkikker schreef op 11-11-2021 om 11:17:
[..]
Ah ja, dat zijn ook weer goede argumenten.
Ik raak er maar van in de war en laat het denken maar beter aan de experts over. Zij weten het ongetwijfeld beter dan ik
![]()
Dat doe ik meestal ook 
Maar omdat die forummer dat steeds roept, besloot ik het eens uit te denken. Want de theorie is leuk, maar werkt alleen als iedereen zich aan die maatregelen houdt. Maar dat gebeurd nu al niet.
Agen
11-11-2021 om 11:23
Mija schreef op 11-11-2021 om 10:56:
[..]
Ik ben het met je eens. Gelukkig is dit géén lockdown. Wat een rare communicatie toch weer. De cultuursector is wel weer enorm de Sjaak als dit doorgaat. Dat vind ik wel erg.
Niet echt een verrassing, toch? De Jonge heeft al eerder laten merken dat cultuur voor hem geen prioriteit is.
Gifkikker
11-11-2021 om 11:23
Lollypopje schreef op 11-11-2021 om 11:21:
[..]
Dat doe ik meestal ook
Maar omdat die forummer dat steeds roept, besloot ik het eens uit te denken. Want de theorie is leuk, maar werkt alleen als iedereen zich aan die maatregelen houdt. Maar dat gebeurd nu al niet.
Haha nee, inderdaad. De maatregelen waren behoorlijk naar de achtergrond verdwenen de afgelopen periode, bij heel veel mensen.
Avena
11-11-2021 om 11:24
Zou echt heel rot zijn als de horeca weer dicht zou moeten. Als dat met 2G te voorkomen is, dan moet dat maar. Was allemaal niet nodig geweest als de vaccinatiegraad hoger was geweest en het kabinet niet zo doldriest alle maatregelen had losgelaten.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.