Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Vaccinatiedrang of maatregelen voor iedereen om te voorkomen dat de IC's vol raken?

Peiling

Als jij de keus had, hoe zou je dan voorkomen dat de IC's weer vol raken?
210 stemmen
35%
50%
15%

voor Fleur Agema bij Jinek

ScarceKudu74

ScarceKudu74

03-11-2021 om 23:33

begin eens een dagboek 

Zojuist kreeg ik in het debat van de Tweede Kamer eindelijk een soort antwoord op de vraag waar ik al eerder mee zat! Er is een zéér miniem percentage mensen dat echt niet gevaccineerd kan worden en die blijken gewoon een qr-code te kunnen krijgen!

Al die mensen die dus roepen dat het zo oneerlijk is, omdat ze geen qr-code kunnen krijgen, kunnen dus óf gevaccineerd worden (daar zijn namelijk allerlei mogelijkheden voor, zelfs bijvoorbeeld onder narcose), óf een qr-code krijgen. Er is dus geen enkele sprake van oneerlijkheid en dus geen enkele reden om te klagen!

Athan schreef op 02-11-2021 om 16:49:

Testen bij klachten vind ik iets anders dan testen voor toegang. Het beste zou zijn als je voor testen bij klachten geen qr-code krijgt, maar dat deze test wel gratis blijft. En testen voor toegang zou wat mij betreft gewoon tegen een commercieel tarief mogen. 30 of 50 euro per test lijkt me redelijk.

Terwijl "testen voor toegang" straks wel nodig is voor ongevaccineerde gezonde sporters. Wat denk je wat er gebeurd als iemand twee of drie keer per week een test á 50 euro nodig heeft zodat hij kan sporten-om-gezond-te-blijven.  Dan is hij/zij meer geld kwijt voor testen dan voor een sportabonnement. Het thuis op de bank blijven zitten voor fanatieke gezonde sporters gaat richting overgewicht. En dat is ongezond.

Je moet juist blij zijn dat mensen zich laten testen. Graag ook testen voor gevaccineerden.

Want een gevaccineerde kan besmet zijn zonder het te merken, en als ze elkaar onderling blijven besmetten omdat ze het niet merken kan dat grote gevolgen hebben. Daarom is regelmatig testen belangrijk:

https://www.mumc.nl/actueel/nieuws/gevaccineerd-maar-toch-nog-besmettelijk

..........

Mutaties
Medisch microbioloog prof. dr. Paul Savelkoul over de mutaties: “Elke
virus uit een herbesmetting onderzoeken we in het laboratorium nauwgezet
op mogelijke mutaties. Juist in de periode dat de vaccinatiegraad al op
weg is maar nog niet voorbij de 70%, ligt het gevaar van voortdurend
elkaar besmetten op de loer. Weliswaar word je niet meer zo ziek als je
gevaccineerd bent maar je kunt nog steeds besmettingen overdragen op
zowel gevaccineerde als niet-gevaccineerde personen in je directe
omgeving. Zo blijft het virus doorwoekeren in de bevolking. Bij dat
voortdurend doorgeven wordt het gevaar op mutaties steeds groter en dus
ook de kans op mutaties die om de vaccinatie heen kunnen en daardoor nog
moeilijker te bestrijden.”

............

Fleurtje_5 schreef op 03-11-2021 om 23:08:

[..]

Waarom lees je die artikelen niet helemaal?

Omdat ik bij het cbs kijk wat de uitgaven zijn

https://opendata.cbs.nl/statline/#/CBS/nl/dataset/84047NED/table?ts=1635379200130

In 1998 werd er per hoofd van de bevolking €2500 besteed, in 2200 €6600, dat is dus per persoon meer en met een grotere bevolking. De uitgaven aan zorg zijn dus meer dan verdubbeld.

Zie ook het bericht van Tickel op 3 november 13:58, het is echt een misvatting dat er bezuinigd wordt op de zorg.

Fleurtje_5 schreef op 03-11-2021 om 23:41:

[..]

Terwijl "testen voor toegang" straks wel nodig is voor ongevaccineerde gezonde sporters. Wat denk je wat er gebeurd als iemand twee of drie keer per week een test á 50 euro nodig heeft zodat hij kan sporten-om-gezond-te-blijven. Dan is hij/zij meer geld kwijt voor testen dan voor een sportabonnement. Het thuis op de bank blijven zitten voor fanatieke gezonde sporters gaat richting overgewicht. En dat is ongezond.

Je moet juist blij zijn dat mensen zich laten testen. Graag ook testen voor gevaccineerden.

Want een gevaccineerde kan besmet zijn zonder het te merken, en als ze elkaar onderling blijven besmetten omdat ze het niet merken kan dat grote gevolgen hebben. Daarom is regelmatig testen belangrijk:

Niemand heeft zelfs maar een keer per maand 50 euro nodig om zich te laten testen, want iedereen kan zich gratis en voor niks laten vaccineren. Het blijft een keuze en als je de consequenties van je eigen keuzes niet wil dragen, moet je je keuze misschien veranderen. Maar je moet in elk geval niet gaan lopen zeiken.

Athan schreef op 03-11-2021 om 23:35:

Zojuist kreeg ik in het debat van de Tweede Kamer eindelijk een soort antwoord op de vraag waar ik al eerder mee zat! Er is een zéér miniem percentage mensen dat echt niet gevaccineerd kan worden en die blijken gewoon een qr-code te kunnen krijgen!

Al die mensen die dus roepen dat het zo oneerlijk is, omdat ze geen qr-code kunnen krijgen, kunnen dus óf gevaccineerd worden (daar zijn namelijk allerlei mogelijkheden voor, zelfs bijvoorbeeld onder narcose), óf een qr-code krijgen. Er is dus geen enkele sprake van oneerlijkheid en dus geen enkele reden om te klagen!

Onder welke steen heb je gelegen?

Tuurlijk krijgt een ongevaccineerde een QR-code als hij/zij een negatieve test heeft kregen. Die QR-code is wel maar 24 uur geldig. Als die code ook maar net is verlopen kan ie niet onverwachts naar het toilet als ie plotsklaps naar het toilet moet bv tijdens een fietstochtje.

Dan gaat een ongevaccineerde met een negatieve test (tijdelijke QR-code) naar het museum of restaurant. En daar zitten dan allemaal gevaccineerden die wel een QR-code hebben omdat ze een paar maanden geleden een vaccin hebben gekregen, maar die gevaccineerde kan wel besmet zijn. En hij kan het virus gewoon doorgeven op gevaccineerden én ongevaccineerden. Hij of zij hoeft evengoed geen test-voor-toegang te doen. Dát is het oneerlijke én tevens gevaarlijk.

Fleurtje_5 schreef op 03-11-2021 om 23:53:

[..]

Onder welke steen heb je gelegen?

Tuurlijk krijgt een ongevaccineerde een QR-code als hij/zij een negatieve test heeft kregen. Die QR-code is wel maar 24 uur geldig. Als die code ook maar net is verlopen kan ie niet onverwachts naar het toilet als ie plotsklaps naar het toilet moet bv tijdens een fietstochtje.

Dan gaat een ongevaccineerde met een negatieve test (tijdelijke QR-code) naar het museum of restaurant. En daar zitten dan allemaal gevaccineerden die wel een QR-code hebben omdat ze een paar maanden geleden een vaccin hebben gekregen, maar die gevaccineerde kan wel besmet zijn. En hij kan het virus gewoon doorgeven op gevaccineerden én ongevaccineerden. Hij of zij hoeft evengoed geen test-voor-toegang te doen. Dát is het oneerlijke én tevens gevaarlijk.

Je lult weer eens. Het gaat om een qr-code zonder test! Net zo een als jij en ik hebben dus...

Athan schreef op 03-11-2021 om 23:44:

[..]

Niemand heeft zelfs maar een keer per maand 50 euro nodig om zich te laten testen, want iedereen kan zich gratis en voor niks laten vaccineren. Het blijft een keuze en als je de consequenties van je eigen keuzes niet wil dragen, moet je je keuze misschien veranderen. Maar je moet in elk geval niet gaan lopen zeiken.

Ik reageerde daarover op jou omdat jij schreef:

En testen voor toegang zou wat mij betreft gewoon tegen een commercieel tarief mogen. 30 of 50 euro per test lijkt me redelijk.

Fleurtje_5 schreef op 03-11-2021 om 

Want een gevaccineerde kan besmet zijn zonder het te merken, en als ze elkaar onderling blijven besmetten omdat ze het niet merken kan dat grote gevolgen hebben. 

Die gevaccineerden worden wel geïnfecteerd maar worden lang zo ziek niet en bevolken in veel mindere mate de ziekenhuizen. 

De aantallen die dan opgenomen moeten worden zou de zorg aankunnen aldus Ernst Kuipers.

Fleurtje_5 schreef op 03-11-2021 om 23:56:

[..]

Ik reageerde daarover op jou omdat jij schreef:

En testen voor toegang zou wat mij betreft gewoon tegen een commercieel tarief mogen. 30 of 50 euro per test lijkt me redelijk.

Ja, en? Ik zeg toch niks tegenstrijdigs? Je laat je gewoon vaccineren of je gaat drie keer per week 50 euro betalen. 

Athan schreef op 03-11-2021 om 23:55:

[..]

Je lult weer eens. Het gaat om een qr-code zonder test! Net zo een als jij en ik hebben dus...

Ow, ik zie inderdaad dat je schreef dat het gaat om een:

"zéér miniem percentage mensen  dat echt niet gevaccineerd kan worden en die blijken gewoon een qr-code te kunnen krijgen!"

Dat is verrassend mooi voor die zeer miniem percentage mensen. Maar als anderen niet getest hoeven te worden is dat evengoed niet veilig voor dat zeer miniem percentage ongevaccineerde mensen.

Ik ben het een klein beetje met je eens dat het nog beter zou zijn als ook gevaccineerden zich regelmatig zouden laten testen.

Ysenda schreef op 03-11-2021 om 23:58:

[..]

Die gevaccineerden worden wel geïnfecteerd maar worden lang zo ziek niet en bevolken in veel mindere mate de ziekenhuizen.

De aantallen die dan opgenomen moeten worden zou de zorg aankunnen aldus Ernst Kuipers.

Oooo, ze bevolken in mindere mate de ziekenhuizen zeg je. Alsof dat niet zo erg is.

Het virus kan op die manier wel evengoed door blijven woekeren. En dat virus willen we toch het liefst bestrijden.

En dat gevaccineerden minder besmettelijk zijn is ook achterhaald met de Delta-variant.

Fleurtje_5 schreef op 04-11-2021 om 00:00:

[..]

Ow, ik zie inderdaad dat je schreef dat het gaat om een:

"zéér miniem percentage mensen dat echt niet gevaccineerd kan worden en die blijken gewoon een qr-code te kunnen krijgen!"

Dat is verrassend mooi voor die zeer miniem percentage mensen. Maar als anderen niet getest hoeven te worden is dat evengoed niet veilig voor dat zeer miniem percentage ongevaccineerde mensen.

Je vergeet dat de gevaccineerden nog wel besmettelijk kunnen zijn maar dat dit veel minder is dan van een ongevaccineerde die wel besmettelijk is maar geen klachten heeft en nog niet getest is. De kans dat die kwetsbare dan besmet raakt is niet 0, dat gaat niet meer gebeuren, maar wel veel kleiner. 

100% voorkomen van besmettingen is een utopie en niet het doel. Die kwetsbare die dan een ernstige infectie door maakt kan dan wel de zorg krijgen die nodig is. Dat is het doel van alle maatregelen en gaat het effectief via vaccinaties. De andere maatregelen ondersteunen dat.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.