Coronavirus Covid-19
Sun.lover
08-07-2021 om 16:46
Langdurige klachten na Covid, wie ook? (gesloten)
Op het Viva forum kletsen we over onze klachten en revalidatie na onze positieve test.
Hier gaan we gezellig verder.
Iedereen met langdurige klachten is natuurlijk welkom om mee te schrijven
Infobericht: praat hier verder:
https://www.viafora.nl/forum/coronavirus-covid-19/langdurige-klachten-na-covid-deel-2
Sun.lover
26-11-2021 om 18:56
Met mij gaat het echt goed vooruit. Ik werk weer 3 x 6 uur en ga als dat goed gaat een 4e dag erbij werken. Ik heb zelfs al een paar keer 2 dagen achter elkaar gewerkt. Als ik last heb na teveel doen trekt dat echt na een paar uur weg.
Ik merk wel dat ik nog steeds mijn ademhalingsspieren moet trainen. Ik was daarmee gestopt omdat ik hoopte dat dat nu wel vanzelf zou herstellen, maar dat blijkt nog niet zo te zijn. Ik zit nu op de helft van wat normaal moet zijn. Dus heb mijn powerbreath weer in mijn routine toegevoegd.
Lollypopje
26-11-2021 om 19:05
wat super fijn om te lezen Sun. Word ik helemaal blij van. Geeft mij ook weer hoop 
Yumi
26-11-2021 om 22:33
Jammer dat het bloedonderzoek niet meer duidelijk geeft Pheebs, maar aan de andere kant goed nieuws. Gebruik je wel probiotica, na je antibioticakuur?
Sun.lover, fijn dat het zo goed met je gaat! Hoe lang duurde het, voordat je verbetering voelde? Was er echt een keerpunt waardoor je aan het werk kon?
Sun.lover
26-11-2021 om 22:58
Yumi schreef op 26-11-2021 om 22:33:
Jammer dat het bloedonderzoek niet meer duidelijk geeft Pheebs, maar aan de andere kant goed nieuws. Gebruik je wel probiotica, na je antibioticakuur?
Sun.lover, fijn dat het zo goed met je gaat! Hoe lang duurde het, voordat je verbetering voelde? Was er echt een keerpunt waardoor je aan het werk kon?
Het ging na een maand of 7 vooruit en de laatste 2 maanden snel vooruit. Ik heb deze week mijn 1 jaar Covid jubileum gehad.
Lollypopje
26-11-2021 om 23:02
Sun.lover schreef op 26-11-2021 om 22:58:
[..]
Het ging na een maand of 7 vooruit en de laatste 2 maanden snel vooruit. Ik heb deze week mijn 1 jaar Covid jubileum gehad.
Ik zit nu op 7,5, dus dit geeft hoop 
Wel eerst vannacht maar weer goed slapen 
Pfff en jeetje een jaar. Bizar gewoon.
Yumi
27-11-2021 om 08:57
Sun.lover schreef op 26-11-2021 om 22:58:
[..]
Dan hoop ik voor jou dat samen met het jubileum, het afscheid is ingegaan en je het achter je mag laten.
Zit nu op bijna 7 maanden, energie is wisselend de spier en gewrichtsklachten zijn echt niet te harden. Als die minderen en me niet meer uit mijn slaap houden, dan denk ik dat ik me al een stuk beter voel.
Vind het iets om aan vast te houden, 7 maanden en dan voorruit daar ga ik voor
Pheebs31
27-11-2021 om 10:35
@Yumi ja ik neem probiotica, vitamine D, C en B12.
Wat fijn om te lezen Sunlover! Dat geeft goede moed en hoop voor je dat je het snel helemaal kunt afsluiten!
Lollypopje
27-11-2021 om 10:36
vannacht weer een rottige nacht, maar voel me wel een stuk fitter dan gisteren. Volgens mij begint de osteopatie zijn werk te doen 😊
JuffertjeinhetGroen
27-11-2021 om 10:51
Hi allemaal.
Hier even een kort berichtje, gisteren een super emotionele dag gehad, wat kosten die emoties ook energie.
Bij de oogkliniek te horen gekregen dat ik toch beschadigingen heb opgelopen en droge ogen heb overgehouden aan Corona. Dus die kan ook weer op de bingo kaart....
Nu veel mijn bril op en afwisselen met dure daglenzen.
Verder mentaal echt even een dip, alles valt me zwaar, mijn eigen herstel, oude pijn die omhoog komt, vertrouwen in lichaam weer wat kwijt na terugslag, beste vriendin heeft een hernia en veel pijn is ook alleen dus haar met kleine dingen geholpen deze week en al het gedoe in het land en de wereld.
Gisteren ook de persconferentie bewust niet gekeken.
Vandaag dus helemaal niets, ben bekaf.
Fijn Sunlover om jouw verhaal te lezen. Moet zeggen dat er bij mij ook een super stijgende lijn inzat, tot mijn verkoudheidsvirus en mijn over reactie hierop van mijn lichaam. Maar komt wel weer terug..
Hobbelster
27-11-2021 om 10:54
Hoi allemaal, tijdje niet gereageerd omdat ik een vrij lastige week achter de rug heb. Heb wel meegelezen.
Wat vervelend dat je zoveel pijn hebt Yumi, dat lijkt me echt heel naar en ook dat het dan vooral 's nachts zich zo laat gelden. Daar zit je niet op te wachten, slaap is juist zo essentieel voor ons herstel!!! Ik hoop voor je dat het snel minder mag worden.
Pheebs, gelukkig kwam er niets uit je bloedonderzoek. Ik herken je frustratie over dat je lijf zo weinig zelf kan opruimen aan infecties etc. en het zo kwakkelen blijft. Mega frustrerend. Je bent niet alleen
Lollypopje heb je nog altijd de vieze-dropjessmaak in je mond? Ik zou ook echt even naar de tandarts gaan als het na het weekend niet minder / weg is. Is niet goed dat je zo lang last blijft houden.
Sun.lover, wat een positief en hoopgevend bericht inderdaad!!! Heel fijn dat het werken steeds beter gaat. Ik duim voor je dat deze stijgende lijn zich voortzet!!!
Hobbelster
27-11-2021 om 11:04
JuffertjeinhetGroen schreef op 23-11-2021 om 09:00:
Goedemorgen allemaal! Veel geschreven hier.
Pheebs vanuit het midden van het land een dikke knuffel! Het is ook pittig voor onze lichamen om 'indringers' weg te werken op dit moment. En icm jouw fibro nog extra pittig![]()
Maar jij zit er maar weer mee....
Lollypop fijn het bezoek van je vriendin!
En Hobbeltverder klinkt goed het bezoek van je schoonouders.
Ik herken het, had vorige week een dag dat ik dacht, he mijn thermostaat lijkt weer goed te staan, heerlijk gelegen in de middag, had energie en daarna voelde ik me weer mijzelf, zo fijn weer! Ook mentaal dan weer, je vergeet soms bijna door het heftige herstel met zijn vele ups en downs en stemmingen die erbij horen hoe ik me voel als ik me fijn voel!
Hobbeltverder, wanneer heb je het gesprek met je Lg?
Ik het weekend mijn surprise en gedicht gemaakt. Vier 5 december Sinterklaas met mijn zus, nichtje en moeder.
Mijn moeder haalt me op vrijdag en brengt me maandag terug. Fijn!
Heb zoals jullie weten allesbehalve een meelevende zus ( en trek ik alweer haar 2 jaar achter elkaar)
Maar dan is de aandacht toch gericht op de cadeautjes etc, dus dat scheelt.
Verder gisteren langs de huisarts geweest.
Hij gaf ook aan dat het herstellen van Long Covid echt een rouwproces is. Je verliest op een heftige manier je gezondheid en herstellen gaat tergend langzaam...
Ook bloed laten prikken qua check up.
Verder een afspraak gepland in december bij de tandarts voor mijn kroon (heb nog vergoeding) en vanmiddag naar een oogkliniek voor te kijken hoe het staat met mijn ogen icm mijn contact lenzen.
Veel dingen dus, die me veel energie kosten, maar echt wel moeten!
Tja en wat betreft het leren van deze tijd....heb volgens mij al genoeg geleerd en had het graag willen missen.
Misschien als het achter de rug is, dat ik het anders bekijk hoor, maar voor nu retourneer ik graag, ook zonder bon![]()
Merk dat als ik kijk naar mijn herstel van mijn burn out ik toch meer grip leek te hebben.
Ik was jaren lang over mijn grenzen gegaan dus wist ook de reden.
Maar het herstellen van dit virus lijkt soms maar wat te doen...
Tuurlijk rusten helpt veel, maar het is voor een groot gedeelte ook onvoorspelbaar en natuurlijk nieuw en dat maakt het zo grillig en geeft een onmachtig gevoel!
Herkennen jullie dit ook?
Succes weer allemaal!
Herken veel in jouw post over het rouwproces en het grote verschil met herstellen na een burnout. De grilligheid en het onwetende maken het voor mij ook lastig te accepteren, zie het inderdaad maar als een grote les maar wel 1 met flinke offers. Maargoed heel die pandemie is gewoon ronduit kut. Dit had de mooiste tijd uit mijn leven moeten zijn
Wat leuk dat jullie een surprise doen met sinterklaas! Hier al jaren niet meer gedaan, en ik mis dat best, ik hou ervan. Ik ben daarom nu met mijn dochter begonnen met een kasteel knutselen, het gaat in kleine stapjes en dat is soms lastig voor haar (geduld is niet de sterkste kant van peuters uiteraard) maar het is heel leuk om samen zo'n project te hebben. Ik kijk ernaar uit om meer van dit soort dingen samen te kunnen, zij kan natuurlijk steeds meer ook echt zelf dingen doen naarmate ze ouder wordt.
Hoop voor jou dat de avond gezellig en zonder frustraties / irritante opmerkingen van je zus verloopt!!
Heb jij ook last van je contactlenzen? Ik draag sinds mijn bevalling vrijwel altijd mijn bril, mijn ogen zijn een stuk droger geworden. Nu draag ik alleen nog daglenzen, van het meest comfortabele (en helaas dus ook erg dure) soort als ik ga zwemmen. Dat vind ik met maar ook zonder bril echt niet prettig.
Hopelijk blijkt ook jouw bloeduitslag goed te zijn!!
Het gesprek met mijn LG heb ik afgelopen week gehad en was 1 vd redenen dat het even niet lekker ging. Heeft mij veel stress en energie opgeleverd wat de bedrijfsarts had gezegd over weer aan het werk gaan. Gelukkig bleek mijn LG een stuk realistischer erin te staan en veel meer van mij uit te willen gaan. Ook gaat hij me begeleiden zodra ik wel aan toe ben om te reintegreren, en dat gaat dan gebeuren op een andere (minder stressvolle / drukke) functie dan mijn eigen functie.
Enerzijds opluchting. Anderzijds wordt het zo wel erg 'echt' de mogelijkheid dat mijn eigen werk gewoon niet meer haalbaar gaat zijn en ik misschien gewoon echt iets anders moet gaan doen. Maar zo ver is het nog niet.
Maargoed ook daar dus een rouwproces en onzekerheid en dat kost me gewoon heel veel energie die ik simpelweg niet heb. Merk dat ik afgelopen week slechter inslaap, overdag veel meer moe ben, zware benen, veel last van hoofdpijn, weinig kan hebben... en dan nog de stress, onrust, zorgen over dat virus en nieuwe variant en avondlockdown en code zwart.... nee het was geen fijne week. Maargoed, kan het alleen maar beter gaan zou je denken?
Hobbelster
27-11-2021 om 11:07
JuffertjeinhetGroen schreef op 27-11-2021 om 10:51:
Hi allemaal.
Hier even een kort berichtje, gisteren een super emotionele dag gehad, wat kosten die emoties ook energie.
Bij de oogkliniek te horen gekregen dat ik toch beschadigingen heb opgelopen en droge ogen heb overgehouden aan Corona. Dus die kan ook weer op de bingo kaart....
Nu veel mijn bril op en afwisselen met dure daglenzen.
Verder mentaal echt even een dip, alles valt me zwaar, mijn eigen herstel, oude pijn die omhoog komt, vertrouwen in lichaam weer wat kwijt na terugslag, beste vriendin heeft een hernia en veel pijn is ook alleen dus haar met kleine dingen geholpen deze week en al het gedoe in het land en de wereld.
Gisteren ook de persconferentie bewust niet gekeken.
Vandaag dus helemaal niets, ben bekaf.
Fijn Sunlover om jouw verhaal te lezen. Moet zeggen dat er bij mij ook een super stijgende lijn inzat, tot mijn verkoudheidsvirus en mijn over reactie hierop van mijn lichaam. Maar komt wel weer terug..
Ach, soort van crosspost zie ik nu. Wat klote zeg van je ogen!!!
Ik bestel mijn lenzen trouwens bij Alensa, die hebben geregeld iets van kortingsacties (nieuwsbrief aanzetten) ik heb de Acuvue Oasys 1-day, die zijn extra comfortabel en bij alensa het goedkoopst. Wellicht heb je erwat aan.
Shit he als je vriendin het ook nog moeilijk heeft. Voordeel is dan wel dat je elkaar extra goed begrijpt en zo kunt steunen, hoewel je dan in praktisch opzicht idd vrij weinig voor elkaar kunt doen.
Ik heb trouwens dit jaar voor 't eerst in mijn leven een griepprik gehaald. Ik had er gelukkig geen reactie op, maar ben blij dat ik nu iig niet bang hoef te zijn voor de 'gewone' griep.
Lollypopje
27-11-2021 om 11:31
Juffertje en Hobbel.
Juffertje wat naar van je ogen zeg.
Hobbel ik kan me je stress goed voorstellen, wel fijn sat je LG begripvollef is.
Hier nog steeds die bentasil smaak
Maar het lijkt wel minder intens te worden. Van mijn kies ook amper nog last gelukkig.
JuffertjeinhetGroen
27-11-2021 om 14:12
Hobbeltverder bedankt voor de tip van de lenzen. Heb nu voor 10 dagen proeflenzen
Van de oogkliniek. Maar de komende dagen weer mijn bril op. Heb -7.50 dus zonder bril is echt geen optie
Snap zo dat dit voor jou de leukste jaren zouden moeten zijn, met je dochter en het volop kunnen genieten van haar! En af en toe achter het behang kunnen plakken, maar dat hoort erbij...
Ook qua werk herken ik het van mijn burn out.....ik wilde niet meer terug in de zware hulpverlening waarin ik werkte, maar ik mag van het Uwv geen baan meer met agressie en geweld, staat ook zo in mijn keuringsrapport. Het is toch weer afscheid nemen van iets...
Ik denk dat jij het prima naar je zin had en je werk goed aankon, zo uit je vorige post te lezen.
Mijn vriendin ( met nu de hernia) werkte als wijkverpleegkundige en was echt haar ding. Maar door jarenlange overbelasting zowel werk als privé nu afgekeurd voor dit werk. Ze is ook echt aan het rouwen hierom.
En eigenlijk kunnen we al dat gesodemieter niet gebruiken eromheen, herstellen van Long Covid is al topsport!
Merk dat ik het op dit moment moeilijk vind om me bewust te zijn van de lichtpuntjes, waar ik normaal toch best goed in ben...
Was laatst boos en toen dacht ik Fuck it met je lichtpuntjes, wil gewoon een ouderwetse tl buis in mijn leven
Ga zo nog even rusten, maar mijn gedachten vliegen alle kanten op en niet alleen de positieve. Straks even een koffie bij mijn lieve overburen, merk als ik me lichamelijk en geestelijk zo kwetsbaar voel ik zo'n behoefte heb aan mensen die me geborgenheid geven
Maar ooit komen we hier vanaf hoor.
Dikke knuffel voor ons allemaal.
Yumi
29-11-2021 om 11:27
Pheebs, contact opnemen met een organisatie die veel te maken heeft met long covid patiënten? Misschien komen jou klachten vaker voor en kunnen ze je verder helpen. Mailtje naar C-support, of een vraag op het forum van het longfonds? Het longfonds kan je ook bellen voor vragen.
Juffertje, heb je droge ogen doordat de meiboomkliertjes (MKD) niet goed meer werken en een hoornvliesbeschadiging? Wat naar, ik snap maar al te goed dat je daar verdrietig om bent, het heeft mij ook voor slapeloze nachten gezorgd. In de loop van de tijd elke dag warmtepads en heel veel oogdruppels is het wel stukken beter geworden.
Die uitspraak over de lichtpuntjes en tl buis, geweldig!
Hobbelster, je hebt gelijk, de onzekerheid het niet weten wat je moet doen om je beter te voelen, maakt deze periode extra zwaar. De problemen met je werk en de stress zorgen waarschijnlijk ook voor meer klachten.
Hoe staat het met je kasteel? De peutertijd is zo leuk, zo mooi om te zien hoe snel ze zich ontwikkelen geniet er maar van 😊
Lollypop goed geslapen en is je bentasil smaak verdwenen?
De afgelopen week veel last van spier en gewrichtsklachten, en als ik nou wist waardoor het komt
Infrarood lamp en warmtekussen hielp wel en de laatste 2 dagen gaat het beter. Slaap daardoor ook beter heerlijk