Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Langdurige klachten na Covid - deel 2

In dit topic delen we het lief en leed van ons herstel proces. De moeilijke dingen, maar ook onze overwinningen hoe groot of klein die ook zijn. Want elk stapje vooruit is er één dat gevierd mag worden. 

Iedereen met langdurige klachten, en of vragen, is welkom.

Lollypopje schreef op 30-01-2023 om 15:15:

[..]

En toch vind mijn hoofd dat ik me bij een ziekte ziek zou moeten voelen 😂

Maar wat is ziek voelen.

Ik vind regelmatig pijn hebben, niet goed tegen prikkels kunnen, veel sneller vermoeid zijn, enz… ook horen bij ziek zijn/voelen.

Lollypopje

Lollypopje

30-01-2023 om 15:21 Topicstarter

Loeki72 schreef op 30-01-2023 om 15:16:

[..]

Maar wat is ziek voelen.

Ik vind regelmatig pijn hebben, niet goed tegen prikkels kunnen, veel sneller vermoeid zijn, enz… ook horen bij ziek zijn/voelen.

Daar heb je inderdaad een punt. Ik heb dan weer geen pijn. Wel heel weinig energie en extreem prikkelgevoelig, maar beiden had ik al een milde vorm door mijn autisme. Misschien dat mijn hoofd dat daarom dus niet onder ziek schaart, ook al is het vele malen heftiger dan vroeger.

Maargoed ik heb ook gewoon een raar hoofd 😂

Loeki72 schreef op 30-01-2023 om 15:16:

[..]

Maar wat is ziek voelen.

Dit.

Ja ik wou ook al gaan reageren dat ik met de PEM die ik nu al sinds vrijdag heb, ik echt wel weer voel dat dit een ziekte is…

Loeki, welkom, maar wat balen dat je ook ‘bij ons’ hoort. Hoe is bij jou het verloop geweest? Ga je de laatste tijd nog vooruit voor je gevoel? 

Sige, “I’m with the others”: wees alsjeblieft loyaler aan je eigen lichaam dan aan je werk. Ik snap helemaal hoe rot het is om nu weer terug te moeten komen op je eerdere opbouw, maar ja - dat is ook niet jouw keuze he!! Dat is de grilligheid van die rot-long covid en natuurlijk zou je dat zelf ook liever anders hebben. 
Lukt het je nog om (samen met je man natuurlijk) voor je kind te zorgen? Ik ben trouwens net 40 (en heb nog steeds moeite met uitspreken van die leeftijd, ik vind mezelf nog een dertiger hoor ) en heb ook een kind van 3 en een van 6.

Lollypopje

Lollypopje

30-01-2023 om 17:05 Topicstarter

@Azalea Ik ben bijna 36 en dat klinkt voor mij al super oud en volwassen in vergelijking met hoe ik me voel. Althans mentaal dan, mijn lichaam is 80+ 😂

Azalea747 schreef op 30-01-2023 om 16:56:

Loeki, welkom, maar wat balen dat je ook ‘bij ons’ hoort. Hoe is bij jou het verloop geweest? Ga je de laatste tijd nog vooruit voor je gevoel?

Ik ging tot een half jaar geleden steeds wel iets vooruit. Maar ik merk de laatste maanden geen vooruitgang meer. Het beeld wisselt ook nog steeds wel. De ene dag gaat best prima en dan gaat het weer zeer moeizaam. 

ik ben door een verkoudheid weer terug geworpen  kan met moeite een afwas doen. 

Azalea747 schreef op 30-01-2023 om 16:59:

Sige, “I’m with the others”: wees alsjeblieft loyaler aan je eigen lichaam dan aan je werk. Ik snap helemaal hoe rot het is om nu weer terug te moeten komen op je eerdere opbouw, maar ja - dat is ook niet jouw keuze he!! Dat is de grilligheid van die rot-long covid en natuurlijk zou je dat zelf ook liever anders hebben.
Lukt het je nog om (samen met je man natuurlijk) voor je kind te zorgen? Ik ben trouwens net 40 (en heb nog steeds moeite met uitspreken van die leeftijd, ik vind mezelf nog een dertiger hoor ) en heb ook een kind van 3 en een van 6.

Ja, ik weet dat jullie gelijk hebben en ik zou zelf tegen een ander hetzelfde zeggen. Maarja, zelf doen valt dan toch altijd tegen😇 Maar inmiddels ben ik er wel rustiger onder en voel ik wat meer acceptatie. Ik voel me sinds zondag ook wel weer wat beter, dus dat is sowieso fijn. Ik heb vandaag op mijn werk ook duidelijk aangegeven dat mijn grens verschoven is en dat ik wel graag nog iets wil doen, maar dat ik eerst moet kijken wat er kan. Ik heb inmiddels ook geleerd dat als je zoiets als voldongen feit presenteert dat dat veel meer effect heeft dan vragen ‘zou ik misschien, eventueel, als het niet te veel overlast geeft…’. Dat deed ik vroeger veel meer en werkte nooit.

In antwoord op je vraag over mijn zoon: tegenwoordig lukt het meestal om voor hem te zorgen, dat is ook wel een prioriteit natuurlijk. Maar alsnog moet ik vaak en veel op mijn man leunen en in mindere mate op onze ouders. Zoon is nu 1,5 en als ik een slechte dag heb, kan ik de prikkels gewoon niet handelen van ‘mama-mama-mama, boekje, puzzel, tillen, bal, auto, eendje, koe, drinken etc.😉

Hoe lukt het jou met twee kinderen? Dat lijkt me erg pittig icm long covid! Maar ik heb zelf ook gemerkt: als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat. 

rooiekater schreef op 30-01-2023 om 18:26:

ik ben door een verkoudheid weer terug geworpen kan met moeite een afwas doen.

Jakkes, wat rot! Ik heb nu voor het eerst een echte terugval door de herbesmetting en vind dit nu eigenlijk lastiger te verteren dan de diagnose long covid de eerste keer. Heb je al eerder terugvallen gehad?

Lollypopje

Lollypopje

30-01-2023 om 19:50 Topicstarter

rooiekater schreef op 30-01-2023 om 18:26:

ik ben door een verkoudheid weer terug geworpen kan met moeite een afwas doen.

Wat naar zeg. Ik heb dat ook een keer gehad. Twee dagen kuchen en heel erg moe en ik kon weer helemaal opnieuw beginnen met opbouwen 😒

@Sige goed dat je je grens hebt aangegeven. Laat ze daar ook niet overheen gaan.

Sige schreef op 30-01-2023 om 19:38:

[..]

Jakkes, wat rot! Ik heb nu voor het eerst een echte terugval door de herbesmetting en vind dit nu eigenlijk lastiger te verteren dan de diagnose long covid de eerste keer. Heb je al eerder terugvallen gehad?

Ja in december ook al ziek dezelfde verkoudheid klachten als. Daar was ik redelijk van hersteld en nu weer terug val. 

Lollypopje schreef op 30-01-2023 om 19:50:

[..]

Wat naar zeg. Ik heb dat ook een keer gehad. Twee dagen kuchen en heel erg moe en ik kon weer helemaal opnieuw beginnen met opbouwen 😒

Jep alsof je nooit een opbouw heb gedaan 

rooiekater schreef op 30-01-2023 om 20:14:

[..]

Ja in december ook al ziek dezelfde verkoudheid klachten als. Daar was ik redelijk van hersteld en nu weer terug val.

Is het een terugval door een verkoudheid, of heb je klachten die lijken op een verkoudheid maar die komen door overbelasting? Zo kan post-exertionele malaise zich manifesteren, is bij mij ook zo en duurde wel even voor ik dat patroon door had. 

Hoe dan ook supernaar!

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.