Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Langdurige klachten na Covid - deel 2

In dit topic delen we het lief en leed van ons herstel proces. De moeilijke dingen, maar ook onze overwinningen hoe groot of klein die ook zijn. Want elk stapje vooruit is er één dat gevierd mag worden. 

Iedereen met langdurige klachten, en of vragen, is welkom.


Vandaag was mijn hartritme echt compleet van de leg weer. In mijn slaap werd ik ook steeds wakker omdat ik moest hoesten. 

Lollypopje

Lollypopje

17-08-2022 om 12:22 Topicstarter

negeer deze post vooral, ik probeer vooral voor mijzelf even op een rijtje te zetten hoe mijn klachten werken. Want nog steeds veel slap.

Begon ongeveer 1,5 week geleden, eerst amper last behalve na inspanning en elke dag een beetje erger.

Meestal begint het in de loop van de ochtend, paar uur na opstaan. 's ochtends is het het ergst. Als ik dan staand een klusje doe, zoals de afwas, wordt ik ook wat misselijk. Ene dag ben ik er beroerder van dan de andere dag. Vaak als ik lig dan ook raar gevoel in mijn benen en soms armen (beetje als rusteloos, maar te slap om rusteloos te zijn )
Als ik ga liggen ga ik me wel wat beter voelen, maar slapheid blijft. Dat duurt meestal tot in de loop/eind van de middag. Dan heb ik een alleen nog wat last van als ik sta. In de avond amper nog last.

Ik heb inmiddels een bloeddrukmeter, maar ook als ik me slap voel een normale bloeddruk.
Lijkt niet te liggen aan de nieuwe suplementen die ik slik, want daarmee stoppen maakt geen verschil.
Er zit geen logica in of het beter is bij goed of slecht slapen.
Misschien dat het samenhangt met mijn darmen, maar dat die weer moeilijker doen duurt al aantal weken langer dan dat ik dit heb.

Mocht iemand trouwens een geniale ingeving hebben, dan hoor ik het graag
Huisarts heeft uiteraard nu vakantie, wel 's ochtends telefonisch bereikbaar dus als het nog een week duurt bel ik alvast. Vervangende praktijk geen optie, want aan de andere kant van het dorp.

Zo nu kan ik het los laten en heb ik voor mijzelf iets om naar terug te grijpen

Wat vervelend Lolly! Ik heb er geen ideeen over, maar wens je wel veel sterkte! En dat het snel teruggaat naar hoe het was.

Lollypopje

Lollypopje

17-08-2022 om 13:33 Topicstarter

Azalea747 schreef op 17-08-2022 om 13:32:

Wat vervelend Lolly! Ik heb er geen ideeen over, maar wens je wel veel sterkte! En dat het snel teruggaat naar hoe het was.

Dankje dat laatste hoop ik ook, want ben er wel weer klaar mee. Begon me net weer wat beter te voelen.

En uiteraard heb ik dit soort dingen altijd als de ha praktijk dicht is. Lijkt wel een vloek 😂

Hoe gaat het bij jou vandaag, Suzy? Hoop dat je hart en hoest zich koest houden.

Stokstaart, begin je deze week met alle dagen werken? Veel succes! Ben benieuwd hoe het je vergaat. Als je merkt dat het te snel gaat, vooral niet teveel proberen vol te houden denk ik.

Die stress in de 90 s avonds vind ik ook wel heel hoog. Ik heb dat alleen als ik eet of net gegeten heb, veel drukte om me heen heb, en/of rechtop zit. Zonder die factoren zit ik in de lage (25-50) stress of soms iets daarboven. Begrijpelijk dat je door je verleden altijd in een soort hyperalerte staat bent (vind ik wel super naar voor je trouwens, hoewel je er altijd heel luchtig over schrijft), maar misschien toch nog wel de moeite waard om te ontdekken wat dat naar beneden zou kunnen brengen. Niet alleen in het kader van LC, maar ook voor de rest van je leven.

Hobbel, geniet nog van je vakantie! Wij zijn ook nog weg, eerst wel ondoenlijk heet, deze week gelukkig wat gematigder. Wel weer wat interessante dingen meegemaakt ook ihkv LC, schrijf ik wel als we terug zijn want te lang voor op telefoon. Maar over het algemeen valt het me niet tegen wat ik toch heb kunnen (mee)doen! Hopelijk bij jou ook, veel plezier nog!

Azalea747 schreef op 17-08-2022 om 14:38:

Hobbel, geniet nog van je vakantie! Wij zijn ook nog weg, eerst wel ondoenlijk heet, deze week gelukkig wat gematigder. Wel weer wat interessante dingen meegemaakt ook ihkv LC, schrijf ik wel als we terug zijn want te lang voor op telefoon. Maar over het algemeen valt het me niet tegen wat ik toch heb kunnen (mee)doen! Hopelijk bij jou ook, veel plezier nog!

Thanx, jullie ook nog veel plezier! 
ben benieuwd naar de lc dingen die jij meemaakte,

Hier deze week ook beter te doen qua temperatuur af en toe een bui maar overwegend droog en regelmatig ook de zon erbij. Helemaal goed zo.

Gisteren uitje naar stad op 30 min rijden. Fijn stukje kunnen wandelen een grote kerk en tuin bekeken. Heerlijk. Vandaag echt hè-le-maal op. 
vanochtend even flinke huilbui, me maar laten gaan bij m’n man (kleine was met camping vriendjes op pad) 

Het is zo fijn hier en ik heb zo geen zin om naar huis te gaan. Hier merk ik veel minder van de LC cognitieve klachten want ik hoef amper na te denken, man is erbij en het is vakantie dus hoeven niks. Ik heb mensen om me heen zoveel ik wil maar kan me ook heel makkelijk fijn terugtrekken en bijkomen liggend op bed.  
straks thuis weer veelal alleen zijn, in het stramien en ook alle afspraken weer omtrent werk en ziekte en therapie. 
ik heb met man al kort gesproken wat we van vakantie evt mee naar huis kunnen nemen qua gewoontes / mindset ik het ook daar fijner te hebben. Ik kon alleen wel bedenken dát dat handig en fijn zou zijn maar niet hóe w e dat dan voor elkaar kunnen krijgen. 
is ook iets om met ergo en of psych te bespreken denk ik. 
Voor nu zoveel mogelijk in het moment genieten en fijne herinneringen inprenten zodat ik eraan kan terugdenken. 

Lollypopje schreef op 17-08-2022 om 13:33:

[..]

Dankje dat laatste hoop ik ook, want ben er wel weer klaar mee. Begon me net weer wat beter te voelen.

En uiteraard heb ik dit soort dingen altijd als de ha praktijk dicht is. Lijkt wel een vloek 😂

Ook van mij beterschap! Het klinkt heel irritant waar je last van hebt. Alsof je niet al weinig genoeg ‘besteedbare tijd’ had ofzo 😝

SuzyQFive schreef op 15-08-2022 om 09:57:

Oh wat irritant zeg! Die artsen zou je soms aan hun nekvel het raam uit willen sleuren…
Nieuwe bandje gaat goed! 🥳

Gisteren iets teveel van mijzelf gevraagd… Mijn fietstocht liep wat uit de klauwen 😥. Maar mijn kids zijn nu twee weken met vader op vakantie dus niet zo’n ramp. Wel moet ik nog eea regelen.

Hoop dat je wat aan t bijkomen bent inmiddels. Fijn dat bandje nu goed gaat! 

hebben jullie al eens serieus naar een (elektrische) rolstoel of scootmobiel gekeken?  

stokstaartje hoe gaat het, ik lees je nog heel ambitieus zijn en heel wisselend schrijven. Volgens mij is het voor jou ook een emotionele rollercoaster deze tijd, klopt dat? 
wil je iig een dikke knuffel geven. Ik hoop echt dat je niet zo lang zoet gaat zijn als sommige anderen hier. 
Ben benieuwd hoe het met Juffertje is en met Pheebs en Sunshine.
 Hopelijk komen ze nog eens zwaaien na de vakantie ofzo. 

Lollypopje

Lollypopje

17-08-2022 om 17:28 Topicstarter

Hobbelster schreef op 17-08-2022 om 17:23:

[..]

Ook van mij beterschap! Het klinkt heel irritant waar je last van hebt. Alsof je niet al weinig genoeg ‘besteedbare tijd’ had ofzo 😝

Jep, eten maken in 25 stappen enzo😂


Je vakantie klinkt trouwens echt heerlijk. En dat gevoel dat je veel meer kan herken ik ook heel erg van mijn eerste vakantie dit jaar. Was zo fijn.

Azalea747 schreef op 17-08-2022 om 13:43:

Hoe gaat het bij jou vandaag, Suzy? Hoop dat je hart en hoest zich koest houden.

Drama… Ineens ben ik compleet uitgeput. Benauwd, hees. Vanmorgen rustig opgestaan en daarna heb ik een half uur gereden (IPL behandeling van amper 15m) en daarna reden we naar een kringloop, daar stortte ik zowat in. Echt niet fijn. 

Azalea747 schreef op 17-08-2022 om 14:34:

Stokstaart, begin je deze week met alle dagen werken? Veel succes! Ben benieuwd hoe het je vergaat. Als je merkt dat het te snel gaat, vooral niet teveel proberen vol te houden denk ik.

Die stress in de 90 s avonds vind ik ook wel heel hoog. Ik heb dat alleen als ik eet of net gegeten heb, veel drukte om me heen heb, en/of rechtop zit. Zonder die factoren zit ik in de lage (25-50) stress of soms iets daarboven. Begrijpelijk dat je door je verleden altijd in een soort hyperalerte staat bent (vind ik wel super naar voor je trouwens, hoewel je er altijd heel luchtig over schrijft), maar misschien toch nog wel de moeite waard om te ontdekken wat dat naar beneden zou kunnen brengen. Niet alleen in het kader van LC, maar ook voor de rest van je leven.

Ja dit is week 1 van 4 halve dagen. Ik vind het zwaar en ga vandaag zeggen dat ik volgende week niet 2 hele dagen kom. Gister heb ik bijna op de snelweg een ongeluk gehad omdat ik zo moe was dat ik een camper over het hoofd had gezien.   Niet een klein autootje ofzo.
Ik heb gelukkig veel goodwill omdat ze zien dat ik heel graag wil.
En luchtig schrijven over verleden is deels ook een overleving, ik heb op zich niet veel last meer van wat is geweest maar onder de oppervlakte kan dat nog wel flink borrelen soms.
Van de week heb ik helemaal uitgezocht hoe het zit met die stresslevels en BB. Als de acupunctuur geen soelaas biedt laat ik me verwijzen naar een sportarts of cardioloog. Betablokkers werken namelijk wel tegen hoge stresslevels maar ik word daar echt vreselijk depressief van en apathisch.

Hoe gaat het met jou Azalea??


Lollypopje schreef op 17-08-2022 om 12:22:

negeer deze post vooral, ik probeer vooral voor mijzelf even op een rijtje te zetten hoe mijn klachten werken. Want nog steeds veel slap.

Begon ongeveer 1,5 week geleden, eerst amper last behalve na inspanning en elke dag een beetje erger.

Meestal begint het in de loop van de ochtend, paar uur na opstaan. 's ochtends is het het ergst. Als ik dan staand een klusje doe, zoals de afwas, wordt ik ook wat misselijk. Ene dag ben ik er beroerder van dan de andere dag. Vaak als ik lig dan ook raar gevoel in mijn benen en soms armen (beetje als rusteloos, maar te slap om rusteloos te zijn )
Als ik ga liggen ga ik me wel wat beter voelen, maar slapheid blijft. Dat duurt meestal tot in de loop/eind van de middag. Dan heb ik een alleen nog wat last van als ik sta. In de avond amper nog last.

Ik heb inmiddels een bloeddrukmeter, maar ook als ik me slap voel een normale bloeddruk.
Lijkt niet te liggen aan de nieuwe suplementen die ik slik, want daarmee stoppen maakt geen verschil.
Er zit geen logica in of het beter is bij goed of slecht slapen.
Misschien dat het samenhangt met mijn darmen, maar dat die weer moeilijker doen duurt al aantal weken langer dan dat ik dit heb.

Mocht iemand trouwens een geniale ingeving hebben, dan hoor ik het graag
Huisarts heeft uiteraard nu vakantie, wel 's ochtends telefonisch bereikbaar dus als het nog een week duurt bel ik alvast. Vervangende praktijk geen optie, want aan de andere kant van het dorp.

Zo nu kan ik het los laten en heb ik voor mijzelf iets om naar terug te grijpen


Toen ik het aan het lezen was dacht ik ook je bloeddruk. Hoe gaat het met je hartslag als je zo slap bent? En als je zo slap wordt en je gaat even met je hoofd tussen je benen zitten en wat zout eten?

Heel naar is het wel!!!


Hobbelster schreef op 17-08-2022 om 17:27:

stokstaartje hoe gaat het, ik lees je nog heel ambitieus zijn en heel wisselend schrijven. Volgens mij is het voor jou ook een emotionele rollercoaster deze tijd, klopt dat?
wil je iig een dikke knuffel geven. Ik hoop echt dat je niet zo lang zoet gaat zijn als sommige anderen hier.
Ben benieuwd hoe het met Juffertje is en met Pheebs en Sunshine.
Hopelijk komen ze nog eens zwaaien na de vakantie ofzo.

Ja ik schrijf inderdaad enorm wisselend, het is ook wisselend. En een rollercoaster heb je ook wel goed. Gevoel en verstand zit een gat tussen en tegelijk vind ik mijn werk (om verschillende redenen) ondertussen ook niet heel leuk meer. Maar tegelijk kan dat komen door moeheid, dan is alles stom dus ach.. Ik sprak een anesthesioloog die een corona nascholing had gehad en die vertelde dat ze nu denken te weten dat het uiteindelijk over gaat, LC. Waarom ik zei dat ik met mensen in contact waren die eigenlijk geen verbetering zagen en al bijna 2 jr ziek waren. Toch denkt de nascholing te weten dat het echt over gaat uiteindelijk.
Dat hoop ik vooral ook voor jullie.


Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.