Coronavirus Covid-19
Lollypopje
14-04-2022 om 09:25
Langdurige klachten na Covid - deel 2
In dit topic delen we het lief en leed van ons herstel proces. De moeilijke dingen, maar ook onze overwinningen hoe groot of klein die ook zijn. Want elk stapje vooruit is er één dat gevierd mag worden.
Iedereen met langdurige klachten, en of vragen, is welkom.
Lollypopje
13-07-2022 om 19:04
ik weet niet of het door de naalden kwam of doordar het zo benauwd was toen ik er heen ging, maar sindsdien staat mijn lijf in de stress stand. Mijn BB is nog nooit zo snel leeggelopen, terwijl ik amper iets deed.
En wie beweert dat je ze niet voelt, die liegt
of nouja een deel voelde ik niet, maar anderen waren echt behoorlijk gemeen.
SuzyQFive
14-07-2022 om 11:30
Hobbelster schreef op 13-07-2022 om 09:01:
Goeie tip Stokstaart!
Koelsokken, waar koop je die SuzyQ? Kunnen ze ook verwarmen?
Afgelopen nacht echt bagger geslapen. Toen ik vanochtend beneden kwam, werd duidelijk waarom. Ik had gisteren mijn slaapmedicatie gepakt.
En op het aanrecht neergelegd.
![]()
Typisch Long Covid dingetje. Maar gelukkig is het dus te verklaren, ik had al bewust de airco aangelaten vannacht dus ik snapte er al helemaal niks van. Was bang dat ie alsnog niet koud genoeg stond, maar nog kouder, dat wil mijn man niet. Maar dat was dus gelukkig niet het euvel.
Vanochtend maar even extra rustig aan, vanmiddag met mijn kind even naar familie, mag ze daar lekker spelen en plonzen en kan ik een beetje rusten op de bank en tussendoor mee een ijsje eten ofzo
Ja, je kan ze ook verwarmen (nog niet gedaan). Ik heb ze bij Amazon gekocht. Alleen ermee lopen wil niet hoor, dan loopt je op de gelkussens en dat is nogal instabiel
SuzyQFive
14-07-2022 om 11:32
Lollypopje schreef op 13-07-2022 om 19:04:
ik weet niet of het door de naalden kwam of doordar het zo benauwd was toen ik er heen ging, maar sindsdien staat mijn lijf in de stress stand. Mijn BB is nog nooit zo snel leeggelopen, terwijl ik amper iets deed.
En wie beweert dat je ze niet voelt, die liegtof nouja een deel voelde ik niet, maar anderen waren echt behoorlijk gemeen.
Ik voel ze meestal niet nee, alleen had ze laatst een bovenop mijn hoofd aangeprikt en die zat in een zenuw ofzo… dat bleef pijn doen. En dat is dus niet de bedoeling. Ik had er nog wel drie dagen last van 😅.
Lollypopje
14-07-2022 om 11:44
SuzyQFive schreef op 14-07-2022 om 11:32:
[..]
Ik voel ze meestal niet nee, alleen had ze laatst een bovenop mijn hoofd aangeprikt en die zat in een zenuw ofzo… dat bleef pijn doen. En dat is dus niet de bedoeling. Ik had er nog wel drie dagen last van 😅.
Bij de nare trok de pijn ook snel weg. Alleen die in mijn knie moest ze wat aanpassen. En één in mijn hand zat wat te irriteren, maar dat was vooral omdat ik mijn hand niet helemaal lrkker kon ontspannen.
Lollypopje
17-07-2022 om 16:01
vandaag even een iets drukkere dag, zodat ik voorbereid ben voor de warmte 
Alles gesneden voor twee lunch salades en salades voor het avond eten.
Mjjn coldbrew koffie staat in de koelkast. Vanavond alleen nog de coldbrew ijsthee maken.
Lading ijsblokjes in de vriezer en verder alles wat ik te verkoeling in de vriezer kan doen, er in gedaan.
Vanavond alleen nog de afwas doen en dan hoef ik de komende dagen alleen maar voor Pampus te liggen 
Okee morgen begin van de middag nog even lek laten prikken, maar gelukkig is dat niet heel ver lopen.
Zijn jullie er klaar voor?
stokstaart
17-07-2022 om 17:52
Hoe is je lekprik sessie van de vorige keer bevallen?
Je bent goed voorbereid voor de komende dagen!
Ik heb vooral alles potdicht gedaan vandaag. Nog dichter dan ik anders ook doe op warme dagen. Morgenochtend alles nog een keer echt nalopen, kijken of ik niks ben vergeten. Jonge [oes mag de komende dagen niet op het balkon, dan komt er hitte binnen
En jonge poes wil in-uit-in-uit-in-uit. Oudere poes denkt; oh de deur is dicht. Dan ga ik daar wel liggen slapen.
Ik moet morgen 2 uurtjes werken (dag 3 komt erbij) en dinsdag een halve dag. Helemaal niet erg met dat hele hete weer!!!
Dit weekend vrijwel niks gedaan behalve sporten en een stel ratten eten gegeven.
Lollypopje
17-07-2022 om 17:56
ik vond het nirt heel relaxt, maar denk dat het wel iets doet.
Mijn keuken is op het zuiden, net als mijn woonkamer, dus wil daar zo min mogelijk tijd hoeven doorbrengen de komende dagen
Hier nog open, want het windje is fijn. Maar morgen gaat ook hier alles dicht. Als ik vroeg wakker ben gooi ik misschien de balkondeuren voor nog even open.
Mijn coldbrew groene thee staat nu ook te trekken. Nog nooit gemaakt, dus ben heel benieuwd morgen.
stokstaart
20-07-2022 om 07:54
Hoe zijn jullie door de hitte gekomen?
Ik best redelijk, gister een halve dag gewerkt in de koele airco. Had het vreselijk warm ondanks de airco, zelfs zo dat ik nog even mezelf getemperatuurd heb, maar met 37.7 had ik het gewoon heet.
Later ben ik wel afgekoeld en had ik het koud. Begint de gynaecoloog over opvliegers
Maar nog geen last van dus dat was het niet.
Thuis gekomen heb ik mijn koelmatras aangezet, thee gemaakt om af te koelen en in bed gaan liggen om 14u. Daar ben ik alleen nog uit gekomen om te plassen en nieuwe thee te maken. Ondanks dat zaten mijn stresslevels door het dak. Bijzonder.
De hele dag heb ik het best oke gehad, niet te heet maar afgelopen nacht had ik het ineens warm. Gelukkig redelijk geslapen maar volgens mijn horloge en batterij ben ik net 46% opgeladen. Ik voel me wel oke eigenlijk.
Zit ook te denken, ik heb dit horloge natuurlijk pas na mijn coronabesmetting gekocht, wie weet hoe het was voor de besmetting. Misschien had ik deze levels toen ook al wel steeds. Ik ben wel wat vermoeider, soms moet ik ook echt nog wel een dag in bed liggen. Zeker na een halve dag werken ben ik doodop, maar in de avond trek ik vaak al wel iets bij. Ik merk nog steeds wel vooruitgang.
Maar heb natuurlijk ook een behoorlijk traumatisch verleden en heb altijd wel angst en stress, dat is mijn basisgevoel. En ben ook gewend aan soms slechte nachten en wat overprikkeling. Dat komt voort uit altijd maar alert zijn op gevaar ondanks dat het gevaar er niet meer is.
Verder wil ik mijn opbouwschema iets aanpassen merk ik. Helaas is mijn eigen teamleider op vakantie dus moet ik het doen met een tl die ik amper ken. Over 2 weken komt dag 4 er namelijk al bij en ik merk dat het me aanvliegt. Dus de uren van woensdag wil ik nu eigenlijk op de maandag erbij gooien, dan werk ik net zoveel uren alleen heb ik dan op de woensdag nog even rust 1 of 2 weken extra.
Lollypopje
20-07-2022 om 08:04
Maandag weer acupunctuur gehad en gisterochtend waren mijn stresslevels echt bizar laag. Nog nooit gehad. Dus blijkbaar doet het echt wat 😁
Maargoed toen kwam de warmte. Gebivakkeerd op de slaapkamer, wabt die was het minst benauwd. Maar ook daar steeg de temperatuur door de dag van 26 naar 30. Het is echr een wonder dat ik ondanks dat maar 4x ben wakker geworden wn steeds toch vrij snel weer in slaap. Maar zeker niet volledig opgeladen en nu ook wel moe.
SuzyQFive
20-07-2022 om 09:15
Mijn dochter werd gisteren veertien. Vriendinnen waren maandagavond al geweest ipv gisteren en ik had de visite gevraagd ‘s ochtends te komen ipv ‘s middags zodat de kinderen lekker konden gaan zwemmen.
In de tuin was het redelijk te doen ‘s ochtends en om 1u zijn we binnen gaan zitten. Daar was het 22 graden. Tot ik tegen etenstijd pizza’s ging bakken. Dan moet de oven aan en ik heb een hele grote, en op dat moment ook de zon vol op de gevel. Werd het 23,5.
slaapkamer heb ik sinds een paar dagen een mobiele airco staan en die voor het eerst aangedaan gisteravond. Dus ging lekker koel slapen. Vannacht was ie gewoon uit.
Werd niet lekker wakker, dat niet, maar na de drukte van afgelopen dagen is het gewoon een dikke PEM. Heb namelijk van het weekend de ene helft van de voorzolder uitgemest. Dat is schuin dak en stond tot 1,5m helemaal vol met zooi en dochterlief gooide er ook nog wel eens wat bij 😅. Al het gereedschap uitgezocht en elk schroefje netjes opgeruimd 🤣.
Kids gaan een nachtje logeren bij opa en oma voor de lol, maar kan dan wel zelf even uitpuffen. Dwz: als de katten weer net zo rustig zijn als gisteren 🤣. Anders ben ik portier.
stokstaart
20-07-2022 om 09:38
nou, die arts van de c support..
Slechte verbinding en nergens echt een antwoord op. Pfff
Dit vond ik echt jammer van mijn tijd.
Lollypopje
20-07-2022 om 09:53
Balen Stokstaart. Dan had je echt net de verkeerde. Want daar zitten ook echt goede mensen.
Pffff mijn lijf blijft vandaag maar in de stress stand. Maar niet gek eigenlijk met die warmte die nog in huis en in mijn lijf zit.
Hobbelster
21-07-2022 om 09:26
Hoi allemaal, ben even wat afwezig geweest, ik heb echt een nare moeilijke periode achter de rug. Inmiddels mijn medicatie opgehoogd en het lijkt wel wat te helpen, maar nu word ik al dagenlang geteisterd door migraine. Ik ben overigens wel heel blij dat de airco nu fatsoenlijk werkt, want anders was de hitte van afgelopen dagen een enorme stress- en angstbron voor me geweest en dat was nu gelukkig heel goed te hebben.
Mijn lijf werkt echt niet mee deze dagen, ik heb de hele dag gammele benen, ben enorm vergeetachtig, kan moeilijk focussen en moet om de haverklap plat liggen omdat ik anders gewoon wankel word en vrees dat ik om ga. Ik kom dus ook amper de deur uit en vind het maar een saaie bedoening. Met de hoop op beter ga ik dus maar weer de zoveelste dag rustig aan doen vandaag. Gelukkig is het wat afgekoeld buiten. Vanochtend een klein rondje gefietst nadat ik de kleine naar school had gebracht en dat was echt wel even fijn.
Hoe gaat het met de rest?
@stokstaart vind het best heftig klinken zo jouw werk en de manier waarop je er daarna zo ontzettend van moet bijkomen. Ik hoop voor je dat dat meer in balans komt en het niet een voorbode gaat zijn van een mega terugval, je zou niet de eerste zijn die te snel te veel gaat werken en vervolgens slechter af is dan daarvoor. Ik wens het je echt niet toe dat dat gebeurt, blijf alert hoe graag je ook wilt opbouwen!
@Lolly, wat goed dat de acu lijkt te werken! Ga je volgende week weer?
@Azalea, Juffertje, en alle anderen die ik vergeet, hoe is het met jullie?
Hobbelster
21-07-2022 om 09:34
SuzyQFive schreef op 20-07-2022 om 09:15:
Mijn dochter werd gisteren veertien. Vriendinnen waren maandagavond al geweest ipv gisteren en ik had de visite gevraagd ‘s ochtends te komen ipv ‘s middags zodat de kinderen lekker konden gaan zwemmen.
In de tuin was het redelijk te doen ‘s ochtends en om 1u zijn we binnen gaan zitten. Daar was het 22 graden. Tot ik tegen etenstijd pizza’s ging bakken. Dan moet de oven aan en ik heb een hele grote, en op dat moment ook de zon vol op de gevel. Werd het 23,5.
slaapkamer heb ik sinds een paar dagen een mobiele airco staan en die voor het eerst aangedaan gisteravond. Dus ging lekker koel slapen. Vannacht was ie gewoon uit.
Werd niet lekker wakker, dat niet, maar na de drukte van afgelopen dagen is het gewoon een dikke PEM. Heb namelijk van het weekend de ene helft van de voorzolder uitgemest. Dat is schuin dak en stond tot 1,5m helemaal vol met zooi en dochterlief gooide er ook nog wel eens wat bij 😅. Al het gereedschap uitgezocht en elk schroefje netjes opgeruimd 🤣.
Kids gaan een nachtje logeren bij opa en oma voor de lol, maar kan dan wel zelf even uitpuffen. Dwz: als de katten weer net zo rustig zijn als gisteren 🤣. Anders ben ik portier.
Nog gefeliciteerd met je dochter! Slim aangepakt met het bezoek. Vind trouwens een opwarming van 22 naar 23,5 graden nog heel netjes zonder airco! Je huis is vast goed geisoleerd?
Oh, die zolder, ik wil ook zo graag weer eens een opruimronde doen. Vorige zomer, toen ik ook al long covid had, is me dat wel soort van gelukt, maar momenteel is het echt onhaalbaar helaas. Wel heel fijn dat je resultaat hebt! En dan elke keer genieten als je zo'n opgeruimde ruimte in komt
Waren je kinderen afgelopen nacht uit logeren? En ben je wat bijgetrokken? Ik merk dat ik ook wel extra moe ben nu omdat ik 2 hele middagen met kind ben geweest en ook zelf heb moeten brengen & halen naar school (normaal alleen brengen) ivm tropenrooster en gisteren was het natuurlijk 'gewoon' woensdagmiddag en vroeg uit. Wel gisteren een fijne middag ervan gemaakt met een zelfgemaakte tent (van handdoeken haha) in de woonkamer (want airco) en Disney+, ik wist niet dat Cinderella (de speelfilm) zó leuk was
echt van genoten, ook al kon ik op het laatst mijn ogen niet meer open houden. Vandaag is weer een BSO dag en ik hoef vandaag, behalve douchen, in principe niks (wil vanalles maar dat terzijde, morgen is man thuis en heeft kind om 12u vakantie en die begint met een logeerpartij bij oma, dus dan hebben we ook een rustige start van het weekend. Kijk ik ook wel even naar uit, hopelijk ben ik fit genoeg voor wat quality time met man
Lollypopje
21-07-2022 om 15:44
heb echt weer een flinke klap gehad van de warmte
vandaag zo ontzettend moe. Hoop dat ik me na een nacht met normale temperatuur wat beter voel.