Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Langdurige klachten na Covid - deel 2

In dit topic delen we het lief en leed van ons herstel proces. De moeilijke dingen, maar ook onze overwinningen hoe groot of klein die ook zijn. Want elk stapje vooruit is er één dat gevierd mag worden. 

Iedereen met langdurige klachten, en of vragen, is welkom.


Wat is er veel geschreven! Veel ziekenhuis bezoeken. Azalea hoop dat je wat meer duidelijkheid krijgt!
Hobbeltverder fijn dat de zalf lijkt te werken. Ik net mijn menstruatie week achter de rug, veel buik en rugpijn dit keer en ook wat sombere gedachten, maar we hebben het weer gehad.
Stokstaart veel plezier met je nieuwe auto en Lollypop heerlijk even weg, hoop dat je buik zich verder rustig houdt!

Sterkte iedereen met de hitte vandaag!

Lollypopje

Lollypopje

23-06-2022 om 09:00 Topicstarter

Vannacht zeker 2 uur wakker gelegeb 😒

Warm, koyd, airco te luid, grrr ik wil slapeb, ik moet plassen, te koud, te warm, zucht.  

Vannacht neem ik een slaappil

Was om half 6 al wakker, mijn been brandt onder het drukverband. Dus bang nu in de wacht bij de kliniek om te vragen of dat drukverband echt nog nodig is… 
Voelt alsof er blaren op zitten… 

Ik vergeet jou nog Suzy! Klinkt niet helemaal goed. Ook bijna niet te doen zo'n drukverband met deze temperaturen!
Ik ook een onrustige nacht Lollypop, mijn kat was ook onrustig, dus was het misschien volle maan 
Je hoopt gewoon heerlijk te slapen in een hotel, weg uit je oververhitte huis! 

Lollypopje

Lollypopje

23-06-2022 om 09:45 Topicstarter

Vervelend zeg Suzy. Hopelijk kunnen ze iets doen.

@Juffertje ik baal er ook van. Weer moe dus vandaag 😒 maar ik hou me maat voor dat het toch te warm wordt veel te lopen😜 en gelukkig heb ik een bad om me mee te vermaken 😁

Ik zit nu te ontbijten, daarna nog even rusten en kijkrn of ik me na een douche wat wakkerder voel.

sterkte vandaag met de hitte, dames. Ik lig na een uurtje activiteit (kind wegbrengen, kleine boodschap in dorp incl uitpuf pauze op een bankje…) alweer uitgeteld op bed. Mijn longen doen pijn, hebben jullie dit ook met het warme weer en de slechte lucht? Ik blijf de rest Vd dag maar zoveel mogelijk binnen, met de luchtreinigers  en airco’s aan. 
Overigens heb ik gister middag met m’n dochter gepicknickt en daarna hebben we even zitten aquarellen op het picknick bankje. Het is een beetje ons ding geworden om samen in de open lucht te schilderen. Voorheen deed ik dat alleen. Nu zit er een extra setje waterbed, penseel, en boekje in mijn tasje ♥️  zo fijn om dat met haar te kunnen delen. Ik moet elke keer een prinses of een koningin op een unicorn tekenen. Of soms Minnie Mouse op een unicorn. En dan kleurt zij het in. 
nadat we thuis waren heb ik 2 uur uitgeteld op de bank gelegen en met moeite wat te eten in elkaar geflanst. In de avond ook geen boe of ba meer kunnen zeggen. Maar het was het waard! 

Ik zal zo even bij lezen.

Vanochtend een evaluatie met de TL gehad. Dat was wel oke. Hij geeft me vrijheid om zelf dingen aan te passen en tijden door te geven. Dat is fijn.
Ook vertelt over de vermoeidheid na een ochtend aflossen zoals dinsdag. Na de vakantie ga ik naar 2x 4uurtjes van 9-13u. Dan krijg ik mijn eigen kamer. De week erop 2x van 7.30-13uur. Collega's zijn meelevend en ik had vandaag last van mijn ogen toen ik de koffiekamer binnenkwam. Kwam er iemand achter me aan of het wel ging met me. Heel lief.
Vandaag verder rustig aan gedaan op mijn werk. 1 kamer 2x afgelost, wat gezeten en toen naar huis. Op zich voel ik me wel redelijk nu. Heb mijn huis opgeruimd en grotendeels schoon gemaakt en straks nog de deur uit. Nu even liggen en hopelijk zo ook even slapen.

Lollypopje

Lollypopje

23-06-2022 om 14:59 Topicstarter

pfffff zelfs in het bos was het benauwd. Dat zegt wel wat. Maar wandelen deed me mentaal wel heel goed.
Geeindigd bij een pannekoekenrestaurant en daar had ik dankzij de lactase een heerlijke boekweitpannenkoek met abricozen, pecanoten en ijs. Er hoorde ook nog likeur 43 op, maar het leek me verstandig om die maar achterwegen te laten 😂Kreeg het niet op, dus de rest meegekregen. Dus dat wordt mijn avondeten 😁

Terug, liep ik de korste route langs de weg, maar dat bleek toch ook nog 1,8km. Dus nu moe op mijn kamer en de rest van de dag doe ik niks meer. Behalve badderen en hooguit een drankje beneden. Maar heel blij dat ik wel ben gegaan. 

Aan de schoonmaak nog even een los laken gevraagd, kan ik daar de komende nacht onder slapen. Dat gaat vast ook schelen

Lollypopje

Lollypopje

25-06-2022 om 06:00 Topicstarter

elke nacht dat ik hier ben heb ik kutter geslapen. Nu al sinds 3 uur wakker, en dat met een temazepam 😔
Ik vrees dat mijn hoofd mij inmiddels gewoon aan het sabotteren is en dat het niet meer goed gaat komen. Ik ben serieus kotsmisselijk van vermoeidheid. Ik vind het zonde van mijn laatste twee nachten hier, maar ik ga kijken of ik naar huis kan. Nog twee van deze nachten ga ik echt niet redden. En dan slaap ik liever thuis kut.

Ooooh wat balen Lollipop... Ik kan ook zo'n last hebben van een vreemd bed. En je wordt er inderdaad helemaal wanhopig van. Wat jammer voor je. Hoop dat je thuis wat bij kunt komen, knuffel!

Suzy, hoe is het nu met het drukverband?

Hobbel, wat een supergoed idee, dat schilderen op een bankje met je dochter! Zou de mijne ook echt leuk vinden. Heb laatst ook wat aquarelspullen gekocht maar ben een echte beginner zelf ook. En wat ik nu heb is niet zo handig om mee te nemen. Zou je me willen laten weten (mag in P welke spullen je gebruikt?

Stokstaart, fijn dat je goed kunt overleggen met TL. Eigen OK klinkt wel rustiger ja. Heb je nog veel plannen voor het weekend?

Lollypopje

Lollypopje

25-06-2022 om 07:41 Topicstarter

Azalea747 schreef op 25-06-2022 om 07:28:

Ooooh wat balen Lollipop... Ik kan ook zo'n last hebben van een vreemd bed. En je wordt er inderdaad helemaal wanhopig van. Wat jammer voor je. Hoop dat je thuis wat bij kunt komen, knuffel!

Vorige vakantie ging het prima, maar ik drnk de combi van de warmte en de buikklachten die het triggerde. En nu mijn hoofd die mij sabotteerten het juist triggert omdat ik bang weer slecht te slapen.

Kl#te voor je Lollypop echt een teleurstelling! 

Wat jammer Lolliepop! 
Ik mocht donderdag het drukverband wel iets losser doen maar ja, het was van dat grove drukverband dat op zich niet verschuift maar wel ruw is. 
Gelukkig mocht het er vandaag helemaal af. Dus nu alleen nog een enkele steunkous. 
Valt erg mee hoe blauw mijn been is. Ook de hechtpleisters hebben behoorlijke irritatie veroorzaakt maar dat wist ik van tevoren. Mooi klein sneetje, tenzij die ook hypertrofisch wordt ga je daar niet zoveel meer van zien. En ach: wie heeft er nou geen knieën zonder littekens? 
Wel bekaf ook. ‘Moest’ gisteren op de meldkamer werken (invallen voor een collega die anders niet met haar eigen klas op schoolreis kon, vrijwillig aangeboden). Was erg leuk maar vermoeiend. Tè. Huis is een troep. Moet nog vier wassen opvouwen, de badkamer hebben de meiden achtergelaten alsof het een puinbak is… en omdat ik gisteren werkte is de hulp niet geweest. Zei wel meteen tegen mijn baas: ik vond het heel leuk en wil het best vaker doen maar dan enkel ‘s ochtends. 

ach lollypop, wat vind ik dat naar voor je en verdrietig. Je had hier zo naar uit gekeken.
Ik hoop dat je naar huis kunt en bij gaat komen.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.