Coronavirus Covid-19
Lollypopje
14-04-2022 om 09:25
Langdurige klachten na Covid - deel 2
In dit topic delen we het lief en leed van ons herstel proces. De moeilijke dingen, maar ook onze overwinningen hoe groot of klein die ook zijn. Want elk stapje vooruit is er één dat gevierd mag worden.
Iedereen met langdurige klachten, en of vragen, is welkom.
SuzyQFive
10-05-2022 om 09:41
Het frustreert wel, vooral omdat je telkens een nieuwe basis moet vinden. Mijn lichaam heeft al zoveel klappen gehad… Ik heb aan topsport gedaan en nu is 1 trap al topsport.
stokstaart
10-05-2022 om 09:41
JuffertjeinhetGroen schreef op 10-05-2022 om 08:14:
Nou wat betreft de zere benen ik gisteren avond een paracetamol genomen ervoor.
Het voelt als een soort zeurende groeipijn vind ik, maar ben volgens mij nog steeds 1.68 m dus groeien doe ik er niet van. Zal het volgende week eens vragen aan de huisarts hoe dit nu precies komt.
In dat onderzoek van de Volkskrant wat ik eerder al samenvatte stond dat het kwam door microscopisch kleine bloedklontjes die vastzitten in de haarvaten. Dit zijn de achtergrond onderzoeken;
https://cardiab.biomedcentral.com/articles/10.1186/s12933-021-01359-7
https://www.researchsquare.com/article/rs-1205453/v1 (gaat over behandeling)
stokstaart
10-05-2022 om 09:42
Er staan overigens ook onderzoeken naar behandeling in op het gebied van immuunsysteem en virusremming.
JuffertjeinhetGroen
10-05-2022 om 09:45
En ik wil weer vertrouwen krijgen in de toekomst. Heb de laatste 15 jaar zoveel klappen te verduren gehad dat ik soms denk....wat komt er nu als ik hier weer van opgekrabbeld ben.
En zo wil ik eigenlijk niet denken, wil hoop houden voor een fijne toekomst.
Nou even genoeg psychologische hersenspinsels van mij 
JuffertjeinhetGroen
10-05-2022 om 09:49
Doet me wel goed om het zo eens op te schrijven voor mijzelf en jullie.
Toch wel weer een eye opener.
Pierewaaier
10-05-2022 om 12:30
Hoi, ik lees al een paar dagen mee stiekem om te leren wanneer je nu echt klachten over hebt gehouden aan Corona.
Ik heb half maart Corona gehad, paar dagen best ziek geweest en na een week weer beter. Echter na 2 weken weer ziek, naar de huisarts geweest, longontsteking. Kreeg antibiotica kuur. Daarna waren de pijnklachten en hoesten stuk minder.
Echter ik merk dat ik nog steeds klachten hou, zoals kortademigheid vooral bij traplopen en fietsen. Als ik lang wandel krijg ik zere benen. Verder ben ik nog best vaak moe. Maar wanneer ga je hier mee terug of wacht je het af?
Mijn fysio vriendin zei de vorige keer dat ik met ademen tegen hyperventilatie aan zat. En zei adviseert mij het trainen aan via het long covid programma.
Ik vindt het zo moeilijk in te schatten want vindt dat ik gewoon de klachten moet accepteren als wat langer herstel dan de gemiddelde mens. Dit omdat ik daarnaast autisme heb en astma. Dus veel overlap met de klachten had ik al. Het is vooral mijn conditie die wat minder is. Misschien hebben jullie wat tips voor mij en of ik aan covid klachten moet blijven denken?
stokstaart
10-05-2022 om 15:21
iemand ook meer vermoeid als je tegen de menstruatie aan hangt? Heb ook al zitten janken om het huilbaby topic omdat ik het zo lief vond en zo erg voor de moeder in kwestie. Ik heb niet eens kinderen omdat ik dat veel te druk vind en meestal vind ik ze ook niet zo leuk
normaal, pre lc, had ik het niet zo door. Wel wat emotioneel flexibel of iets vermoeid, maar nu wel x 10
@Pierewaaier. Wat rot dat je last blijft houden. Ik ben geen lc expert en zit nog maar kort in de molen. Hopelijk heeft iemand hier een zinnig antwoord voor je.
JuffertjeinhetGroen
10-05-2022 om 16:36
Welkom Pierewaaier. Ik hoop dat je dit forum niet lang nodig hebt en dat je langzaamaan opknapt.
Is het een idee om weer een x langs de huisarts te gaan en dat deze ook 'een vinger aan de pols houdt.'
Weet niet of je een fijne huisarts hebt hoor.
Ben nu begonnen met een luisterboek Het leven moet even wachten van Bregje Bleeker. Een schrijfster die over haar Long Covid een boek heeft geschreven, erg interessant tot zover.
Ben ook benieuwd naar de laatste hfst daarin schrijft ze te hebben geleerd niet meer hard te werken voor haar herstel, omdat dit averechts werkt.
Precies waar ik op dit moment ook tegenaan loop.
Ben m nu aan het luisteren op Storytel een proefabonnement, 14 dagen gratis.
Als het bevalt neem ik misschien wel een abonnement.
SuzyQFive
10-05-2022 om 16:45
Pierewaaier schreef op 10-05-2022 om 12:30:
Hoi, ik lees al een paar dagen mee stiekem om te leren wanneer je nu echt klachten over hebt gehouden aan Corona.
Ik heb half maart Corona gehad, paar dagen best ziek geweest en na een week weer beter. Echter na 2 weken weer ziek, naar de huisarts geweest, longontsteking. Kreeg antibiotica kuur. Daarna waren de pijnklachten en hoesten stuk minder.
Echter ik merk dat ik nog steeds klachten hou, zoals kortademigheid vooral bij traplopen en fietsen. Als ik lang wandel krijg ik zere benen. Verder ben ik nog best vaak moe. Maar wanneer ga je hier mee terug of wacht je het af?
Mijn fysio vriendin zei de vorige keer dat ik met ademen tegen hyperventilatie aan zat. En zei adviseert mij het trainen aan via het long covid programma.
Ik vindt het zo moeilijk in te schatten want vindt dat ik gewoon de klachten moet accepteren als wat langer herstel dan de gemiddelde mens. Dit omdat ik daarnaast autisme heb en astma. Dus veel overlap met de klachten had ik al. Het is vooral mijn conditie die wat minder is. Misschien hebben jullie wat tips voor mij en of ik aan covid klachten moet blijven denken?
Ze zeiden hier bij de ha dat je pas na 3 maanden verder kan kijken 🤷🏼♀️. Ik ga iig wel weer een afspraak maken. Moet sowieso wat doorverwijzingen hebben.
SuzyQFive
10-05-2022 om 16:45
stokstaart schreef op 10-05-2022 om 15:21:
iemand ook meer vermoeid als je tegen de menstruatie aan hangt? Heb ook al zitten janken om het huilbaby topic omdat ik het zo lief vond en zo erg voor de moeder in kwestie. Ik heb niet eens kinderen omdat ik dat veel te druk vind en meestal vind ik ze ook niet zo leuk
normaal, pre lc, had ik het niet zo door. Wel wat emotioneel flexibel of iets vermoeid, maar nu wel x 10
@Pierewaaier. Wat rot dat je last blijft houden. Ik ben geen lc expert en zit nog maar kort in de molen. Hopelijk heeft iemand hier een zinnig antwoord voor je.
Ik menstrueer niet meer maar ik had het eerder wel altijd 😬. Lekkere PMS zegmaar.
JuffertjeinhetGroen
10-05-2022 om 17:35
Stokstaartje heel herkenbaar. Ik ben altijd extra vermoeid nu tijdens de menstruatie ook veel meer last van zware benen en emoties!
Ik slik nu steeds de pil een maand door. Het kost onze lichamen nu extra veel energie om ongesteld te zijn!
Pheebs31
10-05-2022 om 23:19
Ik word hier zo moe van. Leidinggevende heeft weer dingen verkeerd geïnterpreteerd en gepland waardoor ik er weer achteraan moet. Continu rondlopen met vermoeidheid en pijn is al dodelijk vermoeiend, maar al het gezeur en gezeik wat bij ziek zijn en herstellen erbij komt word ik ook even zat van. Rapportages die niet kloppen, werk gedoe, achter artsen en behandelaars aangaan, voor de 100ste keer aan een vriendin of ouder vertellen dat ik niet mee uiteten kan want ik ben nog niet zover, echt laat me met rust gewoon.
Sorry voor mijn klaagzang tussendoor, het gaat de laatste paar weken best oké, maar moest dit er ff uitgooien. Ga een dezer dagen even bij lezen ook.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.