Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Dit is toch water naar de zee dragen. Toch?


Ik blijf het een groot talent vinden hoe jij steeds weer instaat bent, om om de antwoorden van de gestelde vragen heen te lullen. Mijn complimenten 

Fleurtje_5 schreef op 17-09-2021 om 15:41:


Deze bevindingen onderstrepen het belang van beschermende

maatregelen, zo concludeert hij. En dat 'mensen die gevaccineerd zijn
nog steeds voorzorgsmaatregelen moeten nemen. 


Maar dat geldt toch voor iedereen? Je blijft thuis bij klachten, in quarantaine bij een positieve test etc.

_Anoniem_ schreef op 17-09-2021 om 15:42:

[..]

En door wie zijn die gevaccineerden dan besmet? -grote kans dat dat door ongevaccineerden gebeurd is.

Dat kan, maar dat doet er helemaal niet toe. Het doel van vaccineren is dat de gevaccineerde niet of veel minder ziek wordt dan de ongevaccineerde. Dat heeft weer effect op de ziekenhuisbezetting en dus gunstig voor mensen die voor andere zaken naar het ziekenhuis moeten.

Als je je niet wil laten vaccineren loop je een heel groot risico op besmetting, tenzij je jezelf opsluit in huis. Dan moet je ook niet zeuren dat je niet naar een restaurant kan, zonder besmet te raken en ernstig ziek te worden.

Saga schreef op 17-09-2021 om 15:42:

[..]

Dit geldt voor de meeste ongevaccineerden helemaal niet, dat ze niet tegen een stofje kunnen en daarom geen vaccin nemen.

Maar goed, in jouw voorbeeld vind ik dat diegene een goede reden heeft om niet te vaccineren. Net zoals ik dat ook vind gelden voor mensen in geval dat ze een medische reden hebben om geen vaccin tegen Covid te nemen.

En deze mensen zullen wel 10 x nadenken om nu naar een restaurant, festival of café te gaan!

Poezie schreef op 17-09-2021 om 15:45:

[..]

Dat kan, maar dat doet er helemaal niet toe. Het doel van vaccineren is dat de gevaccineerde niet of veel minder ziek wordt dan de ongevaccineerde. Dat heeft weer effect op de ziekenhuisbezetting en dus gunstig voor mensen die voor andere zaken naar het ziekenhuis moeten.

Als je je niet wil laten vaccineren loop je een heel groot risico op besmetting, tenzij je jezelf opsluit in huis. Dan moet je ook niet zeuren dat je niet naar een restaurant kan, zonder besmet te raken en ernstig ziek te worden.

Nee dat is ook zo, maar TO heeft het de hele tijd over besmettingen vandaar dat ik het er maar even bijzette. Als het goed is wordt een gevaccineerde inderdaad minder ziek, dat scheelt weer. En het is sneu voor mensen die zich om een of andere reden niet kunnen vaccineren. Nu maar hopen dat zodra die 1,5 meter regel afgeschaft wordt we niet weer op een kluitje hoeven te zitten, want ik vond een beetje ruimte om me heen een stuk prettiger. Ik denk dat ik bepaalde zaken anders wel mijden ga, of alleen buiten ga zitten als het qua temperatuur en goede kleding uit te houden is.

Belachelijk dat je een rijbewijs moet laten zien om auto te rijden, ik ben gezond en ik weet of ik een gevaar voor anderen ben of niet, wat een vrijheids beperkende maatregel die alleen is bedacht om controle uit te oefenen en geld te verdienen over de rug van normale mensen die echt wel zelf kunnen inschatten of ze kunnen rijden of niet. Van het vaarbewijs krijg je autisme trouwens 

Ayla schreef op 17-09-2021 om 17:19:

Belachelijk dat je een rijbewijs moet laten zien om auto te rijden, ik ben gezond en ik weet of ik een gevaar voor anderen ben of niet, wat een vrijheids beperkende maatregel die alleen is bedacht om controle uit te oefenen en geld te verdienen over de rug van normale mensen die echt wel zelf kunnen inschatten of ze kunnen rijden of niet. Van het vaarbewijs krijg je autisme trouwens

Klopt, ik heb al 5x gereden zonder rijbewijs en nog geen 1x een ongeluk gehad. Wat denk je, laatst hoor ik iemand die wel een rijbewijs had en die wel een ongeluk had gehad. Totaal overbodig dus, zo'n rijexamen.

Poezie schreef op 17-09-2021 om 14:31:

[..]

Fleur vindt dat de gevaccineerden zichzelf moeten opsluiten zodat de ongevaccineerden met zijn allen gezellig hun gang kunnen gaan.

O. Mij lijkt andersom beter, maar dan heb ik al die links niet goed gelezen zeker.  Tiswat. 

Fleurtje_5

Fleurtje_5

17-09-2021 om 19:37 Topicstarter

Fleurtje_5 schreef op 17-09-2021 om 15:05:

[..]


Nee dat vind Fleur helemaal niet. Alleen vind ik dat gevaccineerden zich net als ongevaccineerden óók moeten laten testen als ze zich tussen veel mensen gaan begeven.



Fleurtje_5

Fleurtje_5

17-09-2021 om 19:39 Topicstarter

Saga schreef op 17-09-2021 om 15:45:

[..]

Maar dat geldt toch voor iedereen? Je blijft thuis bij klachten, in quarantaine bij een positieve test etc.


Je hebt maar een klein stukkie uit het artikel gequote. Dit stond er ook in:

.........

Onderzoeken eerder dit jaar wezen erop dat gevaccineerden de overdracht
van het virus aanmerkelijk verminderden. Maar dat was nog vóórdat de
deltavariant zo ontzettend rondging
. Onderzoeken uit verschillende
landen van de afgelopen maanden laten namelijk zien: de deltavariant
heeft meer kans zich via gevaccineerden te verspreiden
dan de andere
varianten.

..........

Fleurtje_5 schreef op 17-09-2021 om 19:39:

[..]


Je hebt maar een klein stukkie uit het artikel gequote. Dit stond er ook in:

.........

Onderzoeken eerder dit jaar wezen erop dat gevaccineerden de overdracht
van het virus aanmerkelijk verminderden. Maar dat was nog vóórdat de
deltavariant zo ontzettend rondging
. Onderzoeken uit verschillende
landen van de afgelopen maanden laten namelijk zien: de deltavariant
heeft meer kans zich via gevaccineerden te verspreiden
dan de andere
varianten.

..........

En dus moeten ongevaccineerden uit de buurt blijven van gevaccineerden en andere ongevaccineerden. 

Of denk je soms dat ze bedoelen dat gevaccineerden de delta variant meer verspreiden dan ongevaccineerden?

Poezie schreef op 17-09-2021 om 19:59:

[..]

En dus moeten ongevaccineerden uit de buurt blijven van gevaccineerden en andere ongevaccineerden.

Of denk je soms dat ze bedoelen dat gevaccineerden de delta variant meer verspreiden dan ongevaccineerden?

Precies,  het is niet zo dat gevaccineerden de delta-variant vaker verspreiden dan niet-gevaccineerden, ze verspreiden de delta-variant vaker dan andere varianten. Dat staat er ook letterlijk. Dat geldt overigens ook voor niet-gevaccineerden. Je selecteerde stukje is zeer selectief en door jou niet goed geïnterpreteerd in de context. 

Begrijpend lezen, tis wat.   

Mijn eerdere commentaar blijft dus staan.

Fleurtje_5

Fleurtje_5

18-09-2021 om 09:59 Topicstarter

Saga schreef op 17-09-2021 om 20:05:

[..]

Precies, het is niet zo dat gevaccineerden de delta-variant vaker verspreiden dan niet-gevaccineerden, ze verspreiden de delta-variant vaker dan andere varianten. Dat staat er ook letterlijk. Dat geldt overigens ook voor niet-gevaccineerden. Je selecteerde stukje is zeer selectief en door jou niet goed geïnterpreteerd in de context.

Begrijpend lezen, tis wat.

Mijn eerdere commentaar blijft dus staan.


Waarom lees je niet het hele artikel inclusief de blauwe link dat over het onderzoek gaat?

Fleurtje_5 schreef op 18-09-2021 om 09:59:

[..]


Waarom lees je niet het hele artikel inclusief de blauwe link dat over het onderzoek gaat?

Heb je het 24 pagina’s tellende verslag al gelezen?

Fleurtje_5

Fleurtje_5

18-09-2021 om 10:10 Topicstarter

Poezie schreef op 17-09-2021 om 19:59:

[..]

En dus moeten ongevaccineerden uit de buurt blijven van gevaccineerden en andere ongevaccineerden.

Of denk je soms dat ze bedoelen dat gevaccineerden de delta variant meer verspreiden dan ongevaccineerden?


Gevaccineerden kunnen zich onderling besmetten, ...zover is toch duidelijk?.....als dat besmetten vaak genoeg gebeurd...... want een besmette-gevaccineerde word niet echt ziek, heeft misschien niet eens in de gaten dat ie NET ZOVEEL virussen in z'n neus heeft zitten dan een besmette ongevaccineerde. En daarom......zo lees ik.....kan het virus het vaccin omzeilen en krijg je een mutatie.

Een ongevaccineerde word na besmetting doodziek, blijft op bed, gaat niet naar de kroeg (in tegenstelling van een besmette gevaccineerde-met-het-groen-vinkje) en als de ongevaccineerde veel geluk heeft knapt ie op en ontwikkeld  een natuurlijke immuniteit.

Maar je mag me heel graag overtuigen als je vind dat ik het verkeerd heb gelezen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.