Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Dit is toch water naar de zee dragen. Toch?

Na me al een tijdje te hebben verdiept in het vaccinatiegebeuren, en de discussie die behoorlijk populistische vormen gaat aannemen, las ik vanochtend met grote verbazing de krant.
Iedereen wil natuurlijk het groene vinkje in zijn coronapaspoort want dan mogen ze naar het restaurant, de bioscoop, het theater en noem maar op. Mooi, fijn voor de horeca, dat ze weer lekker open mogen.

En ongevaccineerden (niet iedere ongevaccineerde heeft daarin echt een keuze, denkend aan medische redenen) worden bijna als daders neergezet. Alsof zij een gevaar zijn voor de gevaccineerden (hoe krom gedacht) Mijn mening is dat juist ongevaccineerden het risico lopen om met een geldig negatief testbewijs zich te begeven in een ruimte waar ook gevaccineerden zich kunnen bewegen als een vis in het water.  En dan lees ik dit:

https://www.limburger.nl/cnt/dmf20210916_94870304
Een Nederlands coronabewijs blijft nog altijd geldig als iemand die
volledig is gevaccineerd bij de GGD toch positief test op het virus.

..............
____________________________________________________

https://www.mumc.nl/actueel/nieuws/gevaccineerd-maar-toch-nog-besmettelijk
..........
Mutaties
Medisch microbioloog prof. dr. Paul Savelkoul over de mutaties: “Elke
virus uit een herbesmetting onderzoeken we in het laboratorium nauwgezet
op mogelijke mutaties. Juist in de periode dat de vaccinatiegraad al op
weg is maar nog niet voorbij de 70%, ligt het gevaar van voortdurend
elkaar besmetten op de loer. Weliswaar word je niet meer zo ziek als je
gevaccineerd bent maar je kunt nog steeds besmettingen overdragen op
zowel gevaccineerde als niet-gevaccineerde personen in je directe
omgeving. Zo blijft het virus doorwoekeren in de bevolking.
Bij dat
voortdurend doorgeven wordt het gevaar op mutaties steeds groter en dus
ook de kans op mutaties die om de vaccinatie heen kunnen en daardoor nog
moeilijker te bestrijden.”

................
______________________________________________________

https://www.limburger.nl/cnt/dmf20210916_96547207
............
Ongevaccineerden uitsluiten van contact met kwetsbare mensen lost
bovendien niets op, melden instellingen. „Inmiddels weten we dat ook
gevaccineerde personen het virus kunnen overdragen”,
zegt een
woordvoerder van Zuyderland Care, waaronder verpleeghuis- en thuiszorg
vallen. „Daarom gebruiken alle medewerkers, ook collega’s die zijn
gevaccineerd, nog alle noodzakelijke persoonlijke beschermingsmiddelen.”
............

_____________________________________________________

Dan horen gevaccineerden net als ongevaccineerden getest te worden als ze naar de bioscoop of theater gaan is mijn mening. Anders is dit toch water naar de zee dragen of zie ik dat verkeerd?


Omdat in de andere coronatopics niemand jou nog serieus neemt, open je er nu zelf één?

Succes en veel plezier met artikelen googlen.

Fleurtje_5

Fleurtje_5

17-09-2021 om 11:24 Topicstarter

Gewist.....Niet aardig van mij.

*
aangepast omdat TO het gewist heeft
Fleurtje_5 schreef op 17-09-2021 om 11:24:

Gewist.....Niet aardig van mij.

Ach als iemand mij vervelend vind, komt dat vaak omdat ik mijn vinger op de zere plek leg. Dus ik beschouw het maar als een compliment

Je ziet het m.i. juist. In feite zou iedereen zich moeten laten testen alvorens zicht buiten de deur te begeven. Ten minste als een lage besmettingsgraad je serieus is. Maar dat is samenlevingstechnisch niet te doen. Daarom maar zo. Je moet wat. Dat er vervolgens geen logica in zit, tja, daar mag je niets over zeggen omdat je algauw het wappie kamp in geduwd wordt. (Je overige topics ken ik trouwens niet.)

als iedereen gevaccineerd zou zijn, daalt de r en dooft het virus uit. 

Als je positief op het virus test geldt bij mijn weten nog steeds de thuisquarantaineplicht. Dat is uiteraard moeilijker te controleren, maar daarbij waren we eerder ook al afhankelijk van de mate waarin mensen zich hieraan houden. 

Tona schreef op 17-09-2021 om 11:51:

Je ziet het m.i. juist. In feite zou iedereen zich moeten laten testen alvorens zicht buiten de deur te begeven. Ten minste als een lage besmettingsgraad je serieus is. Maar dat is samenlevingstechnisch niet te doen. Daarom maar zo. Je moet wat. Dat er vervolgens geen logica in zit, tja, daar mag je niets over zeggen omdat je algauw het wappie kamp in geduwd wordt. (Je overige topics ken ik trouwens niet.)

Iedereen is het met haar eens hoor dat niet altijd logica in het beleid zit Dat blijkt ook uit de andere coronatopics en mag je ook prima zeggen.


Dit lees ik over besmettelijkheid en vaccinatie
De vaccinatie beschermt ook je omgeving. Als je gevaccineerd bent kun je wel besmet raken, maar is de kans dat jij zelf besmettelijk wordt klein. Kleiner dan wanneer je niet gevaccineerd bent. Daarom hoeven mensen die gevaccineerd zijn niet in quarantaine nacontact met een besmettelijke persoon (bron: RIVM)

Dus ja, de gevaccineerden kunnen altijd nog besmet worden en mensen besmetten, maar dat is een heel stuk minder dan de niet gevaccineerden. Dus mijn gedachtengang is 'hoe meer mensen zich vaccineren, hoe kleiner de besmettingsgraad omdat gevaccineerden minder besmettelijk zijn' 

@ lollypopje

Ah, ok. 👍️
Ik ga eens neuzen bij de andere coronatopics.

Als een ongevaccineerde ongetest over mijn schouder wil hangen vind ik dat zeer onprettig (sowieso) maar moet diegene dat zelf weten.
Als diezelfde ongevaccineerde in het ziekenhuis komt te liggen omdat ik ongemerkt corona had dan is het de verantwoordelijkheid van die ongevaccineerde zelf.
Je hebt de verantwoordelijkheid om zelf je maatregelen te nemen, dat heb ik gedaan door mij te laten vaccineren en nog steeds uit de buurt te blijven van mensen die ik niet ken. Wat ben jij van plan om te doen Fleurtje?

Fleurtje_5

Fleurtje_5

17-09-2021 om 12:42 Topicstarter

Tona schreef op 17-09-2021 om 11:51:

Je ziet het m.i. juist. In feite zou iedereen zich moeten laten testen alvorens zicht buiten de deur te begeven. Ten minste als een lage besmettingsgraad je serieus is. Maar dat is samenlevingstechnisch niet te doen. Daarom maar zo. Je moet wat. Dat er vervolgens geen logica in zit, tja, daar mag je niets over zeggen omdat je algauw het wappie kamp in geduwd wordt. (Je overige topics ken ik trouwens niet.)


Dank.

Ik heb helemaal geen andere topics op deze pijler.
Wel een topic over Queen Elizabeth op de pijler "Media en Cultuur".

Sinds een paar dagen heb ik gereageerd op het topic "Vaccinatieplicht NL" en op "Vaccinatiedrang of maatregelen voor iedereen om te voorkomen dat de IC's vol raken?'

Fleurtje_5

Fleurtje_5

17-09-2021 om 12:55 Topicstarter

Poezie schreef op 17-09-2021 om 12:18:

Als een ongevaccineerde ongetest over mijn schouder wil hangen vind ik dat zeer onprettig (sowieso) maar moet diegene dat zelf weten.
Als diezelfde ongevaccineerde in het ziekenhuis komt te liggen omdat ik ongemerkt corona had dan is het de verantwoordelijkheid van die ongevaccineerde zelf.
Je hebt de verantwoordelijkheid om zelf je maatregelen te nemen, dat heb ik gedaan door mij te laten vaccineren en nog steeds uit de buurt te blijven van mensen die ik niet ken. Wat ben jij van plan om te doen Fleurtje?


Niet iedereen kan zich laten vaccineren. Of kregen na de eerste prik zoveel last dat hen een tweede prik werd afgeraden. Die namen en nemen daarom al veel verantwoordelijkheid. Die zie je ook nog steeds met mondkapjes lopen. Maar als de 1,5 m. afstand straks word afgeschaft, reizigers uit zeer-hoog-risico landen niet meer na terugkeer in quarantaine hoeven, en alleen ongevaccineerden zich moeten laten testen, terwijl een gevaccineerden niet alleen ongevaccineerden maar óók gevaccineerden kunnen besmetten, tja wat dan?

WickedCurlew89

WickedCurlew89

17-09-2021 om 13:02

Nee. Wat jij water naar de zee dragen noemt noemen anderen niet alles voor 100% uit kunnen sluiten.

Omdat men wil dat mensen niet twee jaar lang binnen moeten blijven 'want er is een mogelijkheid dat'.

Maar goed, google- en knip en plak-ze. 

Fleurtje_5

Fleurtje_5

17-09-2021 om 13:06 Topicstarter

_Anoniem_ schreef op 17-09-2021 om 11:59:

Dit lees ik over besmettelijkheid en vaccinatie
De vaccinatie beschermt ook je omgeving. Als je gevaccineerd bent kun je wel besmet raken, maar is de kans dat jij zelf besmettelijk wordt klein. Kleiner dan wanneer je niet gevaccineerd bent. Daarom hoeven mensen die gevaccineerd zijn niet in quarantaine nacontact met een besmettelijke persoon (bron: RIVM)

Dus ja, de gevaccineerden kunnen altijd nog besmet worden en mensen besmetten, maar dat is een heel stuk minder dan de niet gevaccineerden. Dus mijn gedachtengang is 'hoe meer mensen zich vaccineren, hoe kleiner de besmettingsgraad omdat gevaccineerden minder besmettelijk zijn'


Wat ik heb gelezen kunnen zij net zo besmettelijk zijn, maar het lichaam ruimt het sneller op door het vaccin, zodat ze niet zo ziek worden als een ongevaccineerde. Maar ze kunnen het zelf wel blijven doorgeven. Ook op gevaccineerden. En hoe vaker dat word gedaan, hoe groter de kans op een mutatie.

Fleurtje_5

Fleurtje_5

17-09-2021 om 13:08 Topicstarter

Hetvrijewoord schreef op 17-09-2021 om 13:02:

Nee. Wat jij water naar de zee dragen noemt noemen anderen niet alles voor 100% uit kunnen sluiten.

Omdat men wil dat mensen niet twee jaar lang binnen moeten blijven 'want er is een mogelijkheid dat'.

Maar goed, google- en knip en plak-ze.




Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.