Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Algemene Coronavirus COVID-19 SARS-CoV-2 topic


 Nee hij wilde zijn patiënten alleen vaccineren als ze de brief ondertekenden. Je moet als je iemand die door de tuchtraad is veroordeeld wilt verdedigen wel je feiten goed hebben. Heb je nu al de moeite genomen om de uitspraak van de tuchtraad te lezen?

Fleurtje_5 schreef op 26-02-2024 om 11:19:

[..]


Hij kreeg nu alleen een waarschuwing.

Soheey, want wat was hij 'fout' zeg om patiënten te wijzen op mogelijke risico's van AstraZeneca, en hen alleen wou vaccineren als ze de brief gelezen hadden.Dát vind ik juist heel eerlijk. Hij was tenslotte verantwoordelijk voor zijn patiënten. Ik heb vorige week nog voor iets anders een handtekening moeten zetten dat ik op de hoogte ben van mogelijke risico's.

https://www.1limburg.nl/nieuws/2566548/meijelse-huisarts-rob-elens-overweegt-juridische-stappen 20 feb. 2024

.........

De inspectie verweet de dokter dat hij middelen tegen corona voorschreef die alleen voor andere ziekten zijn goedgekeurd. Ook nam de organisatie hem kwalijk dat hij patiënten verklaringen liet tekenen voor een coronaprik. Dat is ook wel zo, aldus het college, maar in plaats van de eerdere berisping krijgt de man nu toch alleen maar een waarschuwing, een mildere straf.
Ondanks de mildere straf betreurt Elens het beeld dat het Centraal Tuchtcollege schetst van hem.

Bedoel je dit?

Snap je het verschil tussen een krantenartikel over een uitspraak en de daadwerkelijke uitspraak? Ik heb eerder een linkje gegeven naar de uitspraak van het tuchtcollege. Mijn advies is nog steeds om deze te lezen.

Ik vind het heel opvallend dat er zoveel mensen zijn met longontsteking of dubbele longontsteking.

De zomer moet nog komen, maar de nieuwe prikronde voor de herfst staat al gepland.
Voor zwangere vrouwen is het risico heel laag dus zij hoeven geen prik te halen. 

Zestigplussers, medische risicogroepen en zorgmedewerkers die contact hebben met kwetsbare patiënten kunnen volgens de Gezondheidsraad beter wel een nieuwe prik halen.
Coronaprik voor zwangere vrouwen nu onnodig, stelt Gezondheidsraad | RTL Nieuws

Wat mij betreft een teleurstellend advies. In verband met de mogelijkheid om long-covid te voorkomen zou je de hele bevolking de gelegenheid moeten geven om zich te laten inenten.

Er werd ook gekeken of een vaccinatie zou kunnen helpen bij het bestrijden van langdurige coronaklachten, maar dan zou de hele bevolking opnieuw moeten worden geprikt. De raad kan namelijk geen specifieke risicofactoren aanwijzen als het gaat om langdurige klachten, anders dan bij de risicogroepen die nu in aanmerking komen voor een herhaalprik.

Wetenschappelijk onderzoek zou wel kunnen helpen om het effect van een vaccinatie tegen langdurige coronaklachten te testen, denkt de raad.

Het hele advies is hier te lezen: https://www.gezondheidsraad.nl/onderwerpen/vaccinaties/documenten/adviezen/2024/03/27/advies-covid-19-vaccinatie-in-2024

Eens Daglichtlamp, ik vind het ook jammer dat niet iedereen de kans krijgt om een vaccinatie te halen. 
Volgens een onderzoek in 2022 is het risico op Long covid groter bij herbesmetting. Nu weet ik niet of dat dit met de nieuwe varianten en onderzoeken inmiddels achterhaald is, maar ik zou het risico niet willen lopen.

sowieso vind ik het bizar dat wij geen risicogroep patiënten zijn, terwijl veel van ons door elk virus je nog verder achteruit gaan. Dus ik hoop dat ik hem toch mag gaan halen in het najaar Of beter gezegd dat iemand hem bij mij thuis kom brengen, want daar gezin ik alleen maar slechte wortel zelf halen er vast niet in zitten

Op zich was er vorig jaar wel de mogelijkheid om als je niet tot 1 van de gedefinieerde groepen hoorde om hem toch te gaan halen (itt de griepprik), dus ik hoop dat dat dit jaar ook zo is. Maar ja dat lost jouw probleem niet op Lollypopje als je er zelf niet heen kunt.
Ben benieuwd of ze het dit jaar eindelijk zo gaan organiseren dat de griep- en covidprikken gelijktijdig gezet worden. Al willen veel huisartsen de lucratieve griepprik geloof ik niet kwijt.

Daglichtlamp schreef op 27-03-2024 om 17:12:

Op zich was er vorig jaar wel de mogelijkheid om als je niet tot 1 van de gedefinieerde groepen hoorde om hem toch te gaan halen (itt de griepprik), dus ik hoop dat dat dit jaar ook zo is. Maar ja dat lost jouw probleem niet op Lollypopje als je er zelf niet heen kunt.
Ben benieuwd of ze het dit jaar eindelijk zo gaan organiseren dat de griep- en covidprikken gelijktijdig gezet worden. Al willen veel huisartsen de lucratieve griepprik geloof ik niet kwijt.

Vorig jaar kon ik gelukkig thuis geprikt worden. Ik wilde ook graag de griepprik al moest ik die zelf betalen, maar dat kon alleen in de praktijk van de huisarts dus die heb ik toen niet kunnen halen.

Maar ik hoop dat wij ook gewoon een risicogroep worden, want inmiddels zou toch wel duidelijk moeten zijn dat verder van ons een heel kwetsbare gezondheid hebben gekregen

De gezondheidsraad zegt zelf in hun advies dat ze niet goed kunnen inschatten wie er het meeste risico loopt op long covid. Dat lijkt me een prima reden om dus iedereen de gelegenheid te geven om zich opnieuw te laten vaccineren in de herfst.

Daglichtlamp schreef op 27-03-2024 om 19:27:

De gezondheidsraad zegt zelf in hun advies dat ze niet goed kunnen inschatten wie er het meeste risico loopt op long covid. Dat lijkt me een prima reden om dus iedereen de gelegenheid te geven om zich opnieuw te laten vaccineren in de herfst.

Dat is inderdaad een hele goede reden. Toch jammer dat dat risico zo weinig serieus wordt genomen, 

Lollypopje schreef op 27-03-2024 om 19:14:

[..]

Vorig jaar kon ik gelukkig thuis geprikt worden. Ik wilde ook graag de griepprik al moest ik die zelf betalen, maar dat kon alleen in de praktijk van de huisarts dus die heb ik toen niet kunnen halen.

Maar ik hoop dat wij ook gewoon een risicogroep worden, want inmiddels zou toch wel duidelijk moeten zijn dat verder van ons een heel kwetsbare gezondheid hebben gekregen

Weet je ook waarom dat alleen in de praktijk kon? Volgens mijn ergotherapeut, kon ik naar de praktijk bellen en dan zou ik thuis geprikt worden. Ik hoorde dat helaas te laat waardoor ik lang in de rij heb gestaan. Een van mijn buren kreeg hem ook thuis, dus de volgende keer kan hij ook bij mij langs

Yumi schreef op 27-03-2024 om 22:49:

[..]

Weet je ook waarom dat alleen in de praktijk kon? Volgens mijn ergotherapeut, kon ik naar de praktijk bellen en dan zou ik thuis geprikt worden. Ik hoorde dat helaas te laat waardoor ik lang in de rij heb gestaan. Een van mijn buren kreeg hem ook thuis, dus de volgende keer kan hij ook bij mij langs

Dat zei de huisarts die toen bij mij thuis kwam omdat ik de zwak was om naar de praktijk te gaan voor een afspraak. Ik ben er toen niet verder achteraan gegaan omdat ik er de energie niet voor had

Lollypopje schreef op 28-03-2024 om 06:58:

[..]

Dat zei de huisarts die toen bij mij thuis kwam omdat ik de zwak was om naar de praktijk te gaan voor een afspraak. Ik ben er toen niet verder achteraan gegaan omdat ik er de energie niet voor had

Wat vervelend bah, sommige zorgverleners snappen het nog steeds niet en zouden zich rot moeten schamen. Ik loop daar ook nog regelmatig tegenaan en laat het dan maar gaan omdat de energie ontbreekt. Jammer want dit soort kleine dingen maken al veel verschil. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.