Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Algemene Coronavirus COVID-19 SARS-CoV-2 topic


Yumi schreef op 10-01-2024 om 12:10:

[..]

Niet alleen wappies als Trump, ook een NL huisarts uit Limburg schreef het middel voor tot de inspectie het hem verbood. Daarnaast weigerde hij patiënten te vaccineren met Astra zenica, als ze zijn brief niet tekenden. Daarin wees hij op de werking en risico's van het vaccin, hij zei niet verantwoordelijk te willen zijn als het fout gaat na een vaccinatie.
Huisarts Rob Elens stuurt patiënten weg zonder coronaprik als ze geen verklaring willen tekenen | Binnenland | AD.nl


Was dat niet een andere arts?

Ik vind het wel zorgzaam als een arts iets niet wil doen waar hij niet achter staat.

Nee je hebt gelijk. Het was deze huisarts. 

Maar er waren meerdere huisartsen die er moeite mee hadden, maar de patiënten dan doorstuurden naar collega-artsen die het wel wilden doen.

https://www.letselschade.nu/zorg-medische-aansprakelijkheid/huisarts-stuurt-patienten-weg-zonder-coronaprik-als-ze-zijn-verklaring-niet-willen-tekenen/

https://www.limburger.nl/cnt/dmf20201023_95432292  23 oktober 2020
Coronapatiënten kunnen wel degelijk baat hebben bij hydroxychloroquine, blijkt uit nieuw onderzoek. ‘Zie je wel’, klinkt het op sociale media, ‘huisarts Rob Elens uit Meijel, die een verbod kreeg om het middel te gebruiken, krijgt toch gelijk’. Maar die conclusie gaat niet op.


https://www.limburger.nl/cnt/dmf20210226_92481886 26 feb. 2021
Huisarts Rob Elens in Meijel weigert zijn patiënten te vaccineren tegen corona als ze niet een brief ondertekenen die hen wijst op de werking en risico’s van het vaccin AstraZeneca.

Rob Elens was niet de enige. In aug. 2021 waren zelfs 1 op de 3 huisartsen die niet wilden vaccineren.

De laatste tijd hoor ik wel dat veel mensen corona hebben of hadden en behoorlijk zien zijn geweest.

Laatste rioolmeting van 10 januari laat gelukkig een enorme daling virusdeeltjes zien. In mijn eigen gemeente ong 2000 minder deeltjes dan de vorige meting.
Inmiddels wel meerdere collega's met corona, maar weinig klachten, werken wel thuis.

Fleurtje_5 schreef op 11-01-2024 om 19:09:

De laatste tijd hoor ik wel dat veel mensen corona hebben of hadden en behoorlijk zien zijn geweest.

Klopt er zijn veel mensen ziek, ik probeer ze zoveel mogelijk te mijden maar dat is helaas niet altijd mogelijk. Er is in NL de laatste maanden weer een oversterfte van 10.000. Ouderenorganisatie ANBO, Tweede Kamerlid Pieter Omtzigt en twee academici roepen op tot onderzoek

Doordat tijdens de feestdagen meer mensen bij elkaar zijn gekomen is het dodental door corona opgelopen. Volgens de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) zijn er in december bijna 10.000 sterfgevallen gemeld. In vijftig landen die het aantal ziekenhuisopnames als gevolg van corona delen steeg dit aantal met 42 procent.

"Hoewel 10.000 sterfgevallen per maand veel minder is dan tijdens de piek van de pandemie, is dit niveau van vermijdbare sterfgevallen niet acceptabel", zegt directeur-generaal Tedros Adhanom Ghebreyesus van de WHO. Ook in Nederland ging corona in december hard rond. In de week voor kerst steeg het aantal coronavirusdeeltjes in het rioolwater naar een recordhoogte.

Volgens Tedros is het "zeker" dat het aantal gevallen daadwerkelijk hoger ligt, maar dat niet alle regeringen dit melden. Hij roept overheden op om toezicht te houden en voortdurende toegang tot behandelingen en vaccins aan te bieden. De JN.1-coronavacriant is nu de meest voorkomende wereldwijd. Dat is een omnicronvariant, dus de huidige vaccins moeten hier enige bescherming tegen bieden.

Maria Van Kerkhove, technisch hoofd bij de WHO voor corona, zegt dat er wereldwijd meer luchtwegvirussen rondgaan. Ze noemde onder meer griep, het rhinovirus en longonstekingen. "We verwachten dat deze trends in januari zullen voortzetten tijdens de wintermaanden op het noordelijk halfrond", zei de Amerikaanse wetenschapper, terwijl ze ook een toename op het zuidelijk halfrond opmerkte - waar het nu zomer is.
Wereldwijd vorige maand bijna 10.000 coronadoden, zegt WHO (nos.nl)

Opvallend veel oversterfte in Nederland: corona, griep of toch uitgestelde zorg? (nos.nl)

 Ik hoop ook echt dat er komende jaar een veel bredere campagne komt die iedereen de gelegenheid geeft om zich in te laten enten. Wat mij betreft met reclamespotjes die de mogelijke gevolgen van niet inenten laten zien. Zeker nu we weten dat inenten ook de kans op longcovid verkleint is er geen enkele reden om de vaccinatie alleen actief aan ouderen aan te bieden.

Een meer recent en positiever bericht van 10 januari
https://www.rivm.nl/corona/actueel/weekcijfers

In week 1 (1 – 7 januari) daalde het landelijk gemiddelde aantal virusdeeltjes in het rioolwater met 38% ten opzichte van de week ervoor. Afgelopen week daalde het aandeel deelnemers met een positieve corona testuitslag in Infectieradar(externe link), vergeleken met de week ervoor (2,6% naar 2,0%)*. Ook het aantal ziekenhuisopnames van patiënten met SARS-CoV-2 is gedaald vergeleken met de week ervoor (dagelijks gemiddeld aantal opnames van 141 naar 103)*Afgelopen week lagen er gemiddeld 675 patiënten met SARS-CoV-2 in het ziekenhuis; dat is minder dan in de week ervoor (gemiddeld 784 patiënten).

Zusterclivia schreef op 28-11-2023 om 11:22:

[..]

Ik ben wel soort van verbaasd dat het nog een actueel onderwerp is (buiten long covid ed). Omdat het niet meer zo in het nieuws is, het behandeld wordt als griep/verkoudheid ed.

Of bedoel je, dat er nog mensen met covid zijn? Ik ben best verbaasd dat er mensen zijn die nog testen, dus als iemand zegt: ik had/heb covid! Denk ik als eerste; oh jij test nog?


Mensen (drie stuks los van elkaar) die twee jaren geleden deden alsof ik de pest had, mensen die vonden dat ik als ongevaccineerde (maar niet ziek) uit hun buurt moest blijven (terwijl ze gevaccineerd waren), mensen die het normaal vonden dat ik niet naar het toilet zou mogen als ik buiten op het terras zou zitten, want ze zouden daar binnen eens ziek kunnen worden (terwijl ze gevaccineerd waren) als ze stonden te drinken en te fuiven zonder afstand te houden, terwijl ze zelf NIET getest waren, maar zelf wél ziek konden zijn. 

Die mensen...daarvan zat er nu eentje 'met een gerust hart' tegenover mij te snotteren. Ze veegde d'r snotterbellen terug met een vinger omdat de zakdoek vol was.

Als ik dan vraag 'soheey, wat ben jij verkouden, heb je geen corona?' zegt ze: 'och dat weet ik niet, ik heb niet getest'.

Zij als gevaccineerde die denkt dat haar niks meer kan gebeuren als ze een prik heeft gehad, kan op deze manier wel voor een nieuwe mutant zorgen hé

Als je je hierbij ongemakkelijk voelt dan zou ik gewoon je eigen kennissen aanspreken. Aan de andere kant heeft bijna iedereen inmiddels wel enige immuniteit, of doordat ze gevaccineerd zijn, of omdat ze corona gehad hebben of beide.
Aan de andere kant is er nog steeds de kans op longcovid (al vermindert de kans gelukkig wel door vaccinatie, nog een reden om deze  vooral wel te nemen). Dus ik vind dat je corona nog steeds niet kunt beschouwen als elke andere verkoudheid.


Bijwerkingencentrum Lareb adviseert verder onderzoek naar een verband
tussen coronavaccins en gezondheidsklachten die lijken op het
postcovidsyndroom.

https://www.nu.nl/binnenland/6298993/postcovidklachten-na-coronavaccin-dit-is-waarom-nader-onderzoek-nodig-is.html

wild-flower schreef op 25-01-2024 om 08:10:


Bijwerkingencentrum Lareb adviseert verder onderzoek naar een verband
tussen coronavaccins en gezondheidsklachten die lijken op het
postcovidsyndroom.

https://www.nu.nl/binnenland/6298993/postcovidklachten-na-coronavaccin-dit-is-waarom-nader-onderzoek-nodig-is.html


Goed van Lareb.

Die hebben al heel wat klachten binnen gekregen ná een vaccinatie.

Fleurtje_5 schreef op 25-01-2024 om 13:21:

[..]


Goed van Lareb.

Die hebben al heel wat klachten binnen gekregen ná een vaccinatie.

Inderdaad ná vaccinatie, belangrjjker is of het ook dóór vaccinatie komt.

majorette2005 schreef op 25-01-2024 om 13:26:

[..]

Inderdaad ná vaccinatie, belangrjjker is of het ook dóór vaccinatie komt.

Dat is een lastige.

majorette2005 schreef op 25-01-2024 om 13:26:

[..]

Inderdaad ná vaccinatie, belangrjjker is of het ook dóór vaccinatie komt.


Goede vraag.

Mijn nicht kreeg gordelroos ná de vaccinatie. Haar arts zei toen dat het wel vaker voor komt ná vaccinatie. Omdat het lijf toch een optater krijgt (om weerstand op te bouwen), en iedereen dat virus wel ergens in zijn lijf heeft. Het virus laait op bij verminderde weerstand.

Iemand anders die ik goed ken, lag twee keren met hartklachten in het ziekenhuis, ná vaccinatie1 en na vaccinatie2.

En een jonge sterke dorpsbewoner kreeg hartklachten ná de booster.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.