Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Algemene Coronavirus COVID-19 SARS-CoV-2 topic

Daglichtlamp schreef op 14-09-2023 om 09:19:

Bij virussen betekent dat geloof ik dat we vooral minder intensieve veeteelt moeten hebben. Nu is het inderdaad wachten op het volgende virus.

Hij zegt in dit artikel op de vraag:

Over dik twee maanden zijn er verkiezingen. Ziet u ergens aandacht voor aanpak van een gezondheidscrisis?

„Amper.
Iedereen heeft het nu over bestaanszekerheid. Arjen Lubach zei het
laatst ook: dat begrip is nu een hype geworden. Pieter Omtzigt gebruikte
het, en daarna volgden de andere partijen. Ik begrijp dat dit een
belangrijk dossier is. Net als immigratie, stikstof en woningnood. Maar
voeg daar ook het thema pandemie bij. Verdeel de aandacht over ál deze
thema’s.”

Dit topic bestaat toch nog gelukkig. Ik hoorde laatst van verschillende mensen dat ze corona hadden, of hebben gehad. Sommige juist ná de laatste booster.

Fleurtje_5 schreef op 28-11-2023 om 09:15:

Dit topic bestaat toch nog gelukkig. Ik hoorde laatst van verschillende mensen dat ze corona hadden, of hebben gehad. Sommige juist ná de laatste booster.

Het is hetzelfde als bij de griep.

Het voorkomt het niet helemaal maar zorgt er dan wel voor dat de klachten minder zijn dan zonder. 

Zelfs het coronadashboard bestaat nog. https://coronadashboard.rijksoverheid.nl/landelijk/ziekenhuizen-in-beeld
Gelukkig leidt corona niet langer tot overstromen van ziekenhuizen. Het is nog wel steeds slim om je inenting te halen.  Al is het alleen maar omdat het de kans beperkt dat je longcovid krijgt. https://www.trouw.nl/binnenland/coronaprik-beschermt-tegen-long-covid~b6146b11/

Fleurtje_5 schreef op 28-11-2023 om 09:15:

Had je anders verwacht, dan?

felija schreef op 28-11-2023 om 10:29:

[..]

Had je anders verwacht, dan?

Ik ben wel soort van verbaasd dat het nog een actueel onderwerp is (buiten long covid ed). Omdat het niet meer zo in het nieuws is, het behandeld wordt als griep/verkoudheid ed. 

Of bedoel je, dat er nog mensen met covid zijn? Ik ben best verbaasd dat er mensen zijn die nog testen, dus als iemand zegt: ik had/heb covid! Denk ik als eerste; oh jij test nog?

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

28-11-2023 om 11:40

Ik test, omdat ik meewerk aan de Vasco studie. Dit jaar (nog) geen covid gehad, alleen een dag licht verkouden.

Kind test ook omdat ze in de zorg werkt en in haar organisatie de regel is dat ze bij positieve test bescherming moet dragen.

Coreopsis schreef op 28-11-2023 om 11:40:

Ik test, omdat ik meewerk aan de Vasco studie. Dit jaar (nog) geen covid gehad, alleen een dag licht verkouden.

Kind test ook omdat ze in de zorg werkt en in haar organisatie de regel is dat ze bij positieve test bescherming moet dragen.

In mijn ziekenhuis is de regel dat we niet meer hoeven te testen maar gewoon altijd bij verkoudheid een masker dragen

Ysenda schreef op 28-11-2023 om 09:43:

[..]

Het is hetzelfde als bij de griep.

Het voorkomt het niet helemaal maar zorgt er dan wel voor dat de klachten minder zijn dan zonder.

Maar wat ik bedoelde is dat sommigen juist zieker werden na die laatste booster. Of het is toeval.

Fleurtje_5 schreef op 28-11-2023 om 19:37:

[..]

Maar wat ik bedoelde is dat sommigen juist zieker werden na die laatste booster. Of het is toeval.

Dat is toeval, gebeurt ook bij het griepvaccin.

Heb je net een variant te pakken waar je gevoelig voor bent.

De volgende nogal ongebruikelijke symptomen van de Pirola ( BA.2.86 ) variant worden gemeld :

• Jeukende of rode ogen
  • Rode en pijnlijke vingers of tenen
  • Veranderingen in de mond of tong, zoals zwelling of zweren in de mond en tong, of aan de binnenkant van de mond en lippen
  • Diarree
  • Uitslag

Ik had tijdens mijn recente corona besmetting inderdaad rode bultjes op mijn tong en jeukende rode ogen ( wat nog zeker een week of 2 bleef ) , nu weet ik dat dat een symptoom was dus .

https://www.fr.de/panorama/symptome-hautausschlag-durchfall-heiserkeit-rote-augen-wunde-finger-kopfschmerzen-corona-92552296.html

'Duizenden overleden door verkeerd coronamedicijn hydroxychloroquine'

Het onderzoek laat zien wat het een gevaar' is, van het inzetten van bestaande medicijnen op basis van weinig bewijs, tevens een les voor een eventuele volgende pandemie

Ernstig zieke coronapatiënten die aan het begin van de pandemie hydroxychloroquine kregen voorgeschreven, hadden volgens een Franse overzichtsstudie een 11 procent hogere kans om te overlijden dan mensen die het middel niet kregen.
Daaruit volgt dat duizenden mensen destijds zijn overleden aan de bijwerkingen van het medicijn, dat al decennia op de markt was en uiteindelijk niet geschikt bleek om coronapatiënten mee te behandelen.

Hydroxychloroquine (HCQ) leek korte tijd veelbelovend, totdat uit onderzoeken het tegendeel bleek. Ook nadat wetenschappers al ernstige twijfels hadden gekregen, werd het nog aangeprezen door de toenmalige Amerikaanse president Donald Trump, die zichzelf ermee liet behandelen toen hij het coronavirus had opgelopen.

'Duizenden overleden door verkeerd coronamedicijn hydroxychloroquine' | RTL Nieuws

Yumi schreef op 10-01-2024 om 10:36:

'Duizenden overleden door verkeerd coronamedicijn hydroxychloroquine'

Het onderzoek laat zien wat het een gevaar' is, van het inzetten van bestaande medicijnen op basis van weinig bewijs, tevens een les voor een eventuele volgende pandemie

Ernstig zieke coronapatiënten die aan het begin van de pandemie hydroxychloroquine kregen voorgeschreven, hadden volgens een Franse overzichtsstudie een 11 procent hogere kans om te overlijden dan mensen die het middel niet kregen.
Daaruit volgt dat duizenden mensen destijds zijn overleden aan de bijwerkingen van het medicijn, dat al decennia op de markt was en uiteindelijk niet geschikt bleek om coronapatiënten mee te behandelen.

Hydroxychloroquine (HCQ) leek korte tijd veelbelovend, totdat uit onderzoeken het tegendeel bleek. Ook nadat wetenschappers al ernstige twijfels hadden gekregen, werd het nog aangeprezen door de toenmalige Amerikaanse president Donald Trump, die zichzelf ermee liet behandelen toen hij het coronavirus had opgelopen.

'Duizenden overleden door verkeerd coronamedicijn hydroxychloroquine' | RTL Nieuws

Soheey, heftig.

Ongelooflijk dat het toch nog werd aangeprezen.

Fleurtje_5 schreef op 10-01-2024 om 11:09:

[..]

Soheey, heftig.

Ongelooflijk dat het toch nog werd aangeprezen.

Op lab schaal leek het wat te doen, er was een pandemie gaande, de nood was hoog, dan probeer je wat met wat je hebt. Zodra dat beeld veranderde werd het gebruik ook weer gestopt alleen wappies zoals Trump bleven beweren dat het werkt, als je dan twijfeld en beïnvloedbaar bent ga je het dan toch gebruiken. Net als homeopathie, werkt ook nietbeter dan een placebo, toch gebruiken vele gelovigen het wel.

Ysenda schreef op 10-01-2024 om 11:30:

[..]

Op lab schaal leek het wat te doen, er was een pandemie gaande, de nood was hoog, dan probeer je wat met wat je hebt. Zodra dat beeld veranderde werd het gebruik ook weer gestopt alleen wappies zoals Trump bleven beweren dat het werkt, als je dan twijfeld en beïnvloedbaar bent ga je het dan toch gebruiken. Net als homeopathie, werkt ook nietbeter dan een placebo, toch gebruiken vele gelovigen het wel.

Niet alleen wappies als Trump, ook een NL huisarts uit Limburg schreef het middel voor tot de inspectie het hem verbood. Daarnaast weigerde hij patiënten te vaccineren met Astra zenica, als ze zijn brief niet tekenden. Daarin wees hij op de werking en risico's van het vaccin, hij zei niet verantwoordelijk te willen zijn als het fout gaat na een vaccinatie.
Huisarts Rob Elens stuurt patiënten weg zonder coronaprik als ze geen verklaring willen tekenen | Binnenland | AD.nl

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.