Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Algemene Coronavirus COVID-19 SARS-CoV-2 topic


Fleurtje_5 schreef op 14-03-2023 om 11:56:

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20230311_97104174
5
Interessant artikel

In ieder geval staat er positief nieuws in;

O.a. dat de vaccins de symptomen van long covid minderen , en ook dit:


Het goede nieuws is dat de symptomen vrijwel altijd te behandelen zijn. Er bestaan middeltjes tegen misselijkheid en een goede diëtist heeft vaak raad. “Het kan lang duren, maar na verloop van tijd verdwijnen de symptomen meestal vanzelf. Van wie geur- en smaakverlies had tijdens de eerste golf weten we dat het één jaar later bij 97 procent weer is goed gekomen.

majorette2005 schreef op 14-03-2023 om 15:22:

[..]

In ieder geval staat er positief nieuws in;

O.a. dat de vaccins de symptomen van long covid minderen , en ook dit:


Het goede nieuws is dat de symptomen vrijwel altijd te behandelen zijn. Er bestaan middeltjes tegen misselijkheid en een goede diëtist heeft vaak raad. “Het kan lang duren, maar na verloop van tijd verdwijnen de symptomen meestal vanzelf. Van wie geur- en smaakverlies had tijdens de eerste golf weten we dat het één jaar later bij 97 procent weer is goed gekomen.

Het slechte nieuws in mijn geval is dat ik nu al bijna 2 jaar long covid heb, en al die tijd maagklachten. De symptomen zijn te bestrijden door maagzuurremmers waar ik dan weer darmklachten van krijg. Dus zo goed vind ik dat nieuws niet   

Yumi schreef op 14-03-2023 om 16:11:

[..]

Het slechte nieuws in mijn geval is dat ik nu al bijna 2 jaar long covid heb, en al die tijd maagklachten. De symptomen zijn te bestrijden door maagzuurremmers waar ik dan weer darmklachten van krijg. Dus zo goed vind ik dat nieuws niet

Voor jou snap ik dat.

Vandaag een hele goeie column van Johan v.d. Beek in onze krant. Titel column

"Lui optimisme bij het 'einde' van de pandemie'.






Fleurtje_5 schreef op 18-03-2023 om 10:22:

Vandaag een hele goeie column van Johan v.d. Beek in onze krant. Titel column

"Lui optimisme bij het 'einde' van de pandemie'.



Link?

Fleurtje_5 schreef op 18-03-2023 om 10:22:

Vandaag een hele goeie column van Johan v.d. Beek in onze krant. Titel column

"Lui optimisme bij het 'einde' van de pandemie'.



En waarom vond je 'm zo goed? Omdat het meer in jouw straatje past? Wat stond er precies in? Wel benieuwd naar in ieder geval


Er is een nieuwe aanwijzing dat het coronavirus bij dieren is ontstaan, om preciezer te zijn: bij de wasbeerhond. Uit monsters die aan het begin van de pandemie door Chinese onderzoekers werden genomen, blijkt nu dat er veel dna van de wasbeerhond in zit.

https://nos.nl/artikel/2467948-genetisch-bewijs-brengt-coronavirus-in-verband-met-wasbeerhonden

https://www.ad.nl/gezond/primeur-zorgmedewerker-met-long-covid-wint-rechtszaak-instelling-moet-schade-vergoeden~a6200a34/
De verpleegkundige kwam zonder beschermingsmiddelen in aanraking met patiënten die later besmet bleken met corona. Zo moest de vrouw zonder mondkapje een bewoner behandelen bij wie ‘het snot uit de neus liep’. Ze stelt dat die mondkapjes wél voorradig waren en heeft er meermaals op aangedrongen ze vaker te mogen dragen. De dienstdoende arts gaf daarvoor echter geen toestemming. Volgens het beleid van de instelling mocht dat pas bij een concrete coronaverdenking.
Ben benieuwd of die uitspraak in hoger beroep overeind blijft.

Ondanks het loslaten van alle maatregelen is inmiddels duidelijk dat we weer over het piekje van half maart heen zijn. In het ziekenhuis liggen nu nog 647 mensen (op de top op 8 maart 2023 waren dat er 874. Ik neem aan dat binnenkort het dashboard ook uit gaat, en dat we alleen nog de nivel rapportages hebben. Die geven dan ook een goed beeld van hoeveel corona voorkomt t.o.v. andere virussen (tot nu toe was dat niet het geval, omdat bij de nivelpeilstations maar weinig mensen met covid getest werden, omdat die al naar de coronateststraten geweest waren).

Angela1967 schreef op 18-03-2023 om 13:05:

[..]

Link?


Ik zie dat dit bericht geliked is. Een geweldige bijdrage schijnt dat ene woordje-met-vraagteken te zijn.

Aan de link heb je niets omdat je die waarschijnlijk niet kan openen als je geen abonnee bent van deze krant. Ik zal proberen de column morgen gedeeltelijk te plaatsen.

Fleurtje_5 schreef op 24-03-2023 om 22:48:

[..]


Ik zie dat dit bericht geliked is. Een geweldige bijdrage schijnt dat ene woordje-met-vraagteken te zijn.

Aan de link heb je niets omdat je die waarschijnlijk niet kan openen als je geen abonnee bent van deze krant. Ik zal proberen de column morgen gedeeltelijk te plaatsen.

Misschien is het geliket omdat de groetjes uitbleven? 

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

25-03-2023 om 04:44

Yumi schreef op 25-03-2023 om 00:49:

[..]

Misschien is het geliket omdat de groetjes uitbleven?

Fleurtje_5 schreef op 24-03-2023 om 22:48:

[..]


Ik zie dat dit bericht geliked is. Een geweldige bijdrage schijnt dat ene woordje-met-vraagteken te zijn.

Aan de link heb je niets omdat je die waarschijnlijk niet kan openen als je geen abonnee bent van deze krant. Ik zal proberen de column morgen gedeeltelijk te plaatsen.

Jouw berichtje bevatte anders ook geen enkele bijdrage.. Als je nou even een korte samenvatting erbij zette, dan was het al heel anders! En verder; wat boeien die likes nou? In dit geval zeiden ze waarschijnlijk; kom maar op met die link, want je kan wel zeggen dat je een geweldig artikel gelezen hebt maar wat kunnen wij ermee als we de inhoud niet weten?

Yumi schreef op 25-03-2023 om 00:49:

[..]

Misschien is het geliket omdat de groetjes uitbleven?

Haha! Nu je het zegt.. 😁

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.