Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Algemene Coronavirus COVID-19 SARS-CoV-2 topic


EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

22-11-2022 om 13:14

Fleurtje_5 schreef op 22-11-2022 om 13:12:

[..]


Of jij snapt niet wat ik bedoel.

Als een arts-microbioloog denkt dat influenza deze winter de
potentie heeft om grotere problemen te veroorzaken dan corona
, dan vind ik dat geen goed nieuws.

Voor jou is corona 'een prulletje' geworden omdat je gevaccineerd bent, maar voor velen is het geen prulletje ondanks ze gevaccineerd zijn of niet gevaccineerd zijn.

Influenza is voor velen nooit een reden geweest om een prik te halen, influenza was bij lange na niet te vergelijken met corona, en toch verwacht deze arts dat influenza de potentie heeft (de potentie dus) om komende winter voor grotere problemen dan corona kan zorgen.

Bedoeld hij daarmee dat corona niks meer voorstelt vergeleken met influenza? of dat dit jaar de influenza heftiger dan corona zal zijn?



Wat denk je zelf als je het nog eens goed leest.

Daglichtlamp schreef op 20-11-2022 om 14:07:

[..]

De Spaanse Griep bijvoorbeeld was afkomstig van een vogelgriepvirus. Op dit moment gaat het nog steeds net goed. Het virus kan al overgaan van pluimvee op mens, maar besmet momenteel vrijwel nog niet van mens op mens. Doordat we zoveel kippen bij elkaar houden is het een kwestie van tijd voordat er een mutatie ontstaat die dat wel kan.

https://decorrespondent.nl/11825/de-volgende-pandemie-wordt-uitgebroed-in-kolossale-kippenstallen/947411668500-2131c044


Dit dus.

Fleurtje_5 schreef op 22-11-2022 om 13:12:

[..]


Of jij snapt niet wat ik bedoel.

Als een arts-microbioloog denkt dat influenza deze winter de
potentie heeft om grotere problemen te veroorzaken dan corona
, dan vind ik dat geen goed nieuws.

Voor jou is corona 'een prulletje' geworden omdat je gevaccineerd bent, maar voor velen is het geen prulletje ondanks ze gevaccineerd zijn of niet gevaccineerd zijn.

Influenza is voor velen nooit een reden geweest om een prik te halen, influenza was bij lange na niet te vergelijken met corona, en toch verwacht deze arts dat influenza de potentie heeft (de potentie dus) om komende winter voor grotere problemen dan corona kan zorgen.

Bedoeld hij daarmee dat corona niks meer voorstelt vergeleken met influenza? of bedoeld hij dat dit jaar de influenza heftiger dan corona zal zijn? Is het dan nog wel een 'gewone' influenza?



Sorry, maar nu kraam je weer allerlei onzin uit, waardoor je mijn vermoeden dat je er niks van begrijpt, alleen maar bevestigt.

Wel eens gehoord van de griepprik? Die halen mensen vanaf een bepaalde leeftijd al jaren. 

Het is zo luxe dat we hier in westerse landen zomaar toegang kunnen krijgen tot. zorgvuldig afgewogen vaccinatieprogramma 's. 

Waardoor we kunnen voorkomen dat we  dusdanig ziek worden dat we moeten worden opgenomen in het ziekenhuis, waardoor de zorg overbelasten raakt. Dat was het doel van vaccineren, niet dar je helemaal geen corona meer krijgt.

En ja, straks is griep weer gevaarlijker dan corona, omdat we mede dankzij de vaccinaties deze pandemie onder controle hebben. 

Mooi hè?

Tickel schreef op 22-11-2022 om 13:14:

[..]

Wat denk je zelf als je het nog eens goed leest.


Dat de meningen onder deskundigen verdeeld is.

felija schreef op 22-11-2022 om 13:21:

[..]

Sorry, maar nu kraam je weer allerlei onzin uit, waardoor je mijn vermoeden dat je er niks van begrijpt, alleen maar bevestigd.

Wel eens gehoord van de griepprik? Die halen mensen vanaf een bepaalde leeftijd al jaren.

Het is zo luxe dat we hier in westerse landen zomaar toegang kunnen krijgen tot. zorgvuldig afgewogen vaccinatieprogramma 's.

Waardoor we kunnen voorkomen dat we dusdanig ziek worden dat we moeten worden opgenomen in het ziekenhuis, waardoor de zorg overbelasten raakt. Dat was het doel van vaccineren, niet dar je helemaal geen corona meer krijgt.

En ja, straks is griep weer gevaarlijker dan corona, omdat we mede dankzij de vaccinaties deze pandemie onder controle hebben.

Mooi hè?

 

Ook jonge mensen in de zorg krijgen de griepprik elk jaar aangeboden. Maar niet alle mensen halen die griepprik.

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

22-11-2022 om 13:30

Fleurtje_5 schreef op 22-11-2022 om 13:22:

[..]


Dat de meningen onder deskundigen verdeeld is.

Nee. Alleen dat griep een groter probleem kan worden omdat heel veel mensen al antistoffen hebben tegen covid. De griepprik-mix is ieder jaar een gok, soms zitten ze ernaast. En er is minder weerstand opgebouwd de afgelopen 2 jaar. Mensen kunnen deze winter misschien zieker worden van griep dan van covid.

Fleurtje_5 schreef op 22-11-2022 om 13:25:

[..]

Ook jonge mensen in de zorg krijgen de griepprik elk jaar aangeboden. Maar niet alle mensen halen die griepprik.

Fleurtje_5 schreef op 22-11-2022 om 13:25:

[..]

Ook jonge mensen in de zorg krijgen de griepprik elk jaar aangeboden. Maar niet alle mensen halen die griepprik.

Dus? Influenza is tot nu toe geen pandemie, corona was dat wel. Influenza heeft er niet voor gezorgd dat de zorg overbelast raakte. Gelukkig zijn de meeste mensen wel zo verstandig om de griepprik te halen.

Maar echte griep is niet onschuldig. Dat is al heel lang zo. Dat griep meestal minder impact heeft dan corona afgelopen jaren is omdat we al heel lang griep hebben en dus dat er een behoorlijke basisimmuniteit onder de bevolking is. Daarnaast wordt er ook al jaren ingeënt tegen de griep. Waarom juist nu na de coronajaren er wel eens een zwaar griepjaar kan komen heb ik hierboven al uitgelegd.

Daglichtlamp schreef op 22-11-2022 om 13:32:

Maar echte griep is niet onschuldig. Dat is al heel lang zo. Dat griep meestal minder impact heeft dan corona afgelopen jaren is omdat we al heel lang griep hebben en dus dat er een behoorlijke basisimmuniteit onder de bevolking is. Daarnaast wordt er ook al jaren ingeënt tegen de griep. Waarom juist nu na de coronajaren er wel eens een zwaar griepjaar kan komen heb ik hierboven al uitgelegd.

Ik vind jouw posts altijd informatief en verhelderend. 

Tickel schreef op 22-11-2022 om 13:30:De griepprik-mix is ieder jaar een gok, soms zitten ze ernaast.

Ik hoop dan dat ze dit jaar goed gegokt hebben .

Kersje schreef op 14-11-2022 om 12:32:

[..]

1. Welke voordelen hebben gevaccineerden nu dan allemaal tov ongevaccineerden waar jij dagelijks last van hebt? En nee, dan bedoel ik niet ‘hadden’, maar ‘hebben’.

2. Dat gevaccineerden zich super beschermd voelen is natuurlijk enkel jouw aanname, ik heb dit nl nergens gehoord of gelezen. En ja, als gevaccineerde heb je een veel grotere kans minder ziek te worden. Het is toch vrij logisch dat niet iedere ongevaccineerde erg ziek wordt, alleen is die kans bij hun wel vele malen hoger. Vandaar dat je deze keus zelf kunt maken mbt wel/niet vaccineren.

3. De kans dat het virus via een winkelmandje wordt doorgegeven is nihil. Het is bewezen dat een gevaccineerde het virus minder snel doorgeeft dan een ongevaccineerde (diverse keren in dit topic kunnen lezen).

4. Niet iedereen heeft klachten als ze Covid hebben, dus wie weet met hoeveel mensen je onbewust al in contact bent geweest die tóch Covid hadden! Hoe zou je dat willen voorkomen dan? Iedereen standaard dagelijks een test doen ofzo? Dit zal altijd zo blijven, elke dag loop je dat risico, maar gevaccineerd word je minder snel besmet. Heb je alle onderzoeken die in dit topic zijn gedeeld nooit gelezen ofzo?

Ik heb 2 maanden geleden 4 uur naast een (gevaccineerde) vriend met Corona gezeten op de bank, aangeraakt zelfs, maar niet besmet geraakt. In februari Corona gehad en kon enkel van mijn (ongevaccineerde) huishoudelijke hulp zijn geweest, terwijl wij enkel op afstand van elkaar zijn geweest. Je kunt gewoonweg niet voorkomen dat je enig risico loopt, maar gelukkig heeft een ieder wel de keuze zichzelf en anderen zoveel mogelijk te beschermen door zich te laten vaccineren.

@Fleurtje

Nu had ik zo uitgebreid gereageerd op jouw post, gemakshalve heb ik deze nog maar eens gequote. Waarom reageer je daar dan niet op, want je reageert zo ontzettend selectief dat het haast lachwekkend wordt. 

Nu ben je natuurlijk ook niet verplicht te reageren, maar ik heb mn best gedaan zeer inhoudelijk te antwoorden op jouw zgn bezorgdheid en daar reageer je dan totaal niet op. Is het dan té confronterend voor jou als ongevaccineerde of ben je steeds bewust aan het zuigen hier?

Met name mijn laatste alinea in gequote post zal voor jou vrij confronterend zijn geweest! 

felija schreef op 22-11-2022 om 13:31:

[..]

[..]

Dus? Influenza is tot nu toe geen pandemie, corona was dat wel. Influenza heeft er niet voor gezorgd dat de zorg overbelast raakte. Gelukkig zijn de meeste mensen wel zo verstandig om de griepprik te halen.

Influenza was ooit wel een pandemie: Spaanse griep. Daarna is het weer endemisch geworden.

Dat punt gaan we nu met covid ook bereiken.

Maar dat er weer een pandemie komt is een zekerheid, de vragen zijn: Welk virus,  waneer en kunnen we daar net zo snel op reageren als bij covid.

Ysenda schreef op 22-11-2022 om 17:03:

[..]

Influenza was ooit wel een pandemie: Spaanse griep. Daarna is het weer endemisch geworden.

Dat punt gaan we nu met covid ook bereiken.

Maar dat er weer een pandemie komt is een zekerheid, de vragen zijn: Welk virus, waneer en kunnen we daar net zo snel op reageren als bij covid.

Hong kong griep was volgens mij ook een pandemie. Ik kan me de lege klassen op de lagere school nog herinneren.

OmaVan2 schreef op 22-11-2022 om 17:32:

[..]

Hong kong griep was volgens mij ook een pandemie. Ik kan me de lege klassen op de lagere school nog herinneren.

Ja en daarvoor de Aziatische griep. Deze site geeft een aardig overzicht: https://www.newscientist.nl/nieuws/de-zeven-keer-in-de-geschiedenis-dat-de-griep-flink-huishield/

Overigens waren de andere griepepidemieën in de vorige eeuw niet echt vergelijkbaar met de Spaanse griep. Dat was verreweg de dodelijkste epidemie (50-100 miljoen doden, tegenover ongeveer een miljoen doden voor de Hongkonggriep en de Aziatische griep).

Daglichtlamp schreef op 22-11-2022 om 17:36:

[..]

Ja en daarvoor de Aziatische griep. Deze site geeft een aardig overzicht: https://www.newscientist.nl/nieuws/de-zeven-keer-in-de-geschiedenis-dat-de-griep-flink-huishield/

Overigens waren de andere griepepidemieën in de vorige eeuw niet echt vergelijkbaar met de Spaanse griep. Dat was verreweg de dodelijkste epidemie (50-100 miljoen doden, tegenover ongeveer een miljoen doden voor de Hongkonggriep en de Aziatische griep).

Dan valt het met het aantal doden wereldwijd nog wel mee met dat covid virus maar rond de 6 miljoen. 

Laat maar zien hoe goed de huidige farmacie is en dat ze zo snel een goed vaccin hadden.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.