Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Algemene Coronavirus COVID-19 SARS-CoV-2 topic


Tickel schreef op 13-11-2022 om 21:41:

Ja, dat niet gelijk positief testen had ik het over. Jammer dat er 4 dagen overheen gaan, maar je kan toch niet thuis blijven bij iedere snotneus om te kijken of het covid of verkoudheid is.

Als je werkzaamheden het toe laten is dat bij ons wel de afspraak. Maar goed bij ons is juist vanuit de directie de vraag om wat meer maar max 50% naar kantoor te komen. Vele collega’s zijn al sinds begin februari 2020, toen wij al thuis moesten blijven, niet meer op kantoor zijn geweest en ook niet de behoefte hebben naar kantoor te komen. Sommigen werken sinds die tijd vanuit hun vakantiehuis in Frankrijk.

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

13-11-2022 om 21:57

Ysenda schreef op 13-11-2022 om 21:49:

[..]

Als je werkzaamheden het toe laten is dat bij ons wel de afspraak. Maar goed bij ons is juist vanuit de directie de vraag om wat meer maar max 50% naar kantoor te komen. Vele collega’s zijn al sinds begin februari 2020, toen wij al thuis moesten blijven, niet meer op kantoor zijn geweest en ook niet de behoefte hebben naar kantoor te komen. Sommigen werken sinds die tijd vanuit hun vakantiehuis in Frankrijk.

Maar mensen die geen kantoorbaan hebben en thuis blijven is niet te doen. Er is al zoveel personeelstekort. 

In veel ziekenhuizen is negatief getest en milde klachten toch werken. Weliswaar met medisch mondmasker, maar wel werken. En sommige ziekenhuizen hebben het testbeleid losgelaten. 

https://www.parool.nl/nederland/ziekenhuizen-vrijer-met-testbeleid-personeel-met-lichte-coronaklachten-mag-doorwerken~b796bf5b/

Miraval schreef op 13-11-2022 om 21:39:

[..]

Ja dat is onhandig maar er is ook geen alternatief. Andere tests zijn er (nog) niet en sowieso thuisblijven met klachten is zeer onwenselijk. Denk dat dit het enige is wat je kunt doen. Testen bij klachten desnoods dagelijks. Al zou het dan wel fijn zijn wanneer de tests gratis zouden zijn.

Dagelijks testen vind ik inderdaad niet echt een optie. Zou best willen hoor, maar wordt een dure aangelegenheid. Inderdaad zou het fijn zijn als testen gratis zijn. Ik heb nu weer aan moeten schaffen. En omdat zoon alleen de speekseltesten wil gebruiken is dat bij ons een extra dure aangelegenheid. Maar hij moet deze week van mij om de dag testen vanwege de activiteiten die hij heeft. 

Daglichtlamp schreef op 13-11-2022 om 12:18:

[..]

Wat fijn dat je eindelijk ontdekt hebt wat de voordelen zijn van deze vaccinatie.


Heb ik ooit iets anders gezegd?

Wat ik wel wil zeggen is dat gevaccineerden voordelen hebben met hun vaccinatie, en ik ben blij dat mijn familie gevaccineerd is, Maar niet iedereen heeft dat voordeel.

Het stoort me enorm dat daar onderscheid in gemaakt word.  Soms met een enorme dosis arrogantie.

Daarbij voelen gevaccineerden zich super beschermd, terwijl dat niet altijd een garantie is.  Men word niet zo heel ziek als men gevaccineerd is, maar dat worden ongevaccineerden ook niet altijd.

En gevaccineerden zouden het virus minder snel kunnen doorgeven, maar een ...pakweg...een winkelmandje word ook niet ziek van het virus maar kan wel het virus doorgeven.

Wat gebeurd er als men slordig om blijft gaan als men besmet is en er niks van voelt en zich onderling blijft besmetten zonder dat ze het merken? Ik blijf die vraag stellen. Niks achterhaald. In het artikel van 27 oktober 2022 waarschuwen deskundigen daar nog steeds voor.

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

14-11-2022 om 11:39

Tickel schreef op 13-11-2022 om 21:48:

[..]

Of de viral load is de eerste dagen erg laag.

Dat lijkt mij een logische verklaring. En als er nog niet voldoende virus in je snot zit voor een positieve test, dan is het hopelijk ook te weinig om een infectie bij een ander te veroorzaken.



https://www.thuisarts.nl/heb-ik-corona/ik-heb-klachten-die-passen-bij-corona-moet-ik-testen (tekst is aangepast op 27 juni 2022)

Maar dit is ook mogelijk:
In de link van de Thuisarts staat oa:

Test zo snel mogelijk als u klachten krijgt. Dan is de kans het grootst
dat de test klopt. Wacht u langer, dan komt er soms geen corona uit de
test, terwijl u het wel heeft.



Fleurtje_5 schreef op 14-11-2022 om 11:39:

[..]

, maar een ...pakweg...een winkelmandje word ook niet ziek van het virus maar kan wel het virus doorgeven.

De kans dat je besmet wordt met het coronavirus door  een winkelmandje, of een ander voorwerp,  is vrijwel nihil.

Fleurtje_5 schreef op 14-11-2022 om 11:39:

[..]


Heb ik ooit iets anders gezegd?

1. Wat ik wel wil zeggen is dat gevaccineerden voordelen hebben met hun vaccinatie, en ik ben blij dat mijn familie gevaccineerd is, Maar niet iedereen heeft dat voordeel.

Het stoort me enorm dat daar onderscheid in gemaakt word. Soms met een enorme dosis arrogantie.

2. Daarbij voelen gevaccineerden zich super beschermd, terwijl dat niet altijd een garantie is. Men word niet zo heel ziek als men gevaccineerd is, maar dat worden ongevaccineerden ook niet altijd.

3. En gevaccineerden zouden het virus minder snel kunnen doorgeven, maar een ...pakweg...een winkelmandje word ook niet ziek van het virus maar kan wel het virus doorgeven.

4. Wat gebeurd er als men slordig om blijft gaan als men besmet is en er niks van voelt en zich onderling blijft besmetten zonder dat ze het merken? Ik blijf die vraag stellen. Niks achterhaald. In het artikel van 27 oktober 2022 waarschuwen deskundigen daar nog steeds voor.

1. Welke voordelen hebben gevaccineerden nu dan allemaal tov ongevaccineerden waar jij dagelijks last van hebt? En nee, dan bedoel ik niet ‘hadden’, maar ‘hebben’.

2. Dat gevaccineerden zich super beschermd voelen is natuurlijk enkel jouw aanname, ik heb dit nl nergens gehoord of gelezen. En ja, als gevaccineerde heb je een veel grotere kans minder ziek te worden. Het is toch vrij logisch dat niet iedere ongevaccineerde erg ziek wordt, alleen is die kans bij hun wel vele malen hoger. Vandaar dat je deze keus zelf kunt maken mbt wel/niet vaccineren.

3. De kans dat het virus via een winkelmandje wordt doorgegeven is nihil. Het is bewezen dat een gevaccineerde het virus minder snel doorgeeft dan een ongevaccineerde (diverse keren in dit topic kunnen lezen).

4. Niet iedereen heeft klachten als ze Covid hebben, dus wie weet met hoeveel mensen je onbewust al in contact bent geweest die tóch Covid hadden! Hoe zou je dat willen voorkomen dan? Iedereen standaard dagelijks een test doen ofzo? Dit zal altijd zo blijven, elke dag loop je dat risico, maar gevaccineerd word je minder snel besmet. Heb je alle onderzoeken die in dit topic zijn gedeeld nooit gelezen ofzo? 

Ik heb 2 maanden geleden 4 uur naast een (gevaccineerde) vriend met Corona gezeten op de bank, aangeraakt zelfs, maar niet besmet geraakt. In februari Corona gehad en kon enkel van mijn (ongevaccineerde) huishoudelijke hulp zijn geweest, terwijl wij enkel op afstand van elkaar zijn geweest. Je kunt gewoonweg niet voorkomen dat je enig risico loopt, maar gelukkig heeft een ieder wel de keuze zichzelf en anderen zoveel mogelijk te beschermen door zich te laten vaccineren.

De weekcijfers zijn ook afgelopen week weer gedaald t.o.v. de week ervoor. https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/weekcijfers
Ik begin toch goede hoop te krijgen dat het deze winter echt mee gaat vallen. Vorig jaar zaten we in deze tijd van het jaar met rap oplopende cijfers en een afwachtend kabinet (zodat we uiteindelijk in december niet anders konden dan alles dicht gooien).
Nu lijkt er voldoende immuniteit aanwezig onder de bevolking.

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/artikel/5347016/corona-najaarsgolf-einde-herhaalprikken-lage-opkomst 15 nov. 2022

Afgelopen week zijn er dus iets meer dan 6000 mensen positief getest bij de GGD. Dat is het laagste aantal sinds juni 2021.
Maar hoeveel mensen zijn thuis positief getest? Hoeveel mensen weten niet eens dat ze positief zouden testen als ze een test zouden doen?

Fleurtje_5 schreef op 16-11-2022 om 08:22:

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/artikel/5347016/corona-najaarsgolf-einde-herhaalprikken-lage-opkomst 15 nov. 2022

Afgelopen week zijn er dus iets meer dan 6000 mensen positief getest bij de GGD. Dat is het laagste aantal sinds juni 2021.
Maar hoeveel mensen zijn thuis positief getest? Hoeveel mensen weten niet eens dat ze positief zouden testen als ze een test zouden doen?

Dat maakt niet uit want ook het aantal virusdeeltjes in rioolwater daalt mee, er zijn gewoon veel minder besmettingen.

Covid gaat net als griep endemisch worden. Dan wordt er helemaal niet meer getest, ik denk dat we dat punt komende zomer bereiken.

Daglichtlamp schreef op 15-11-2022 om 17:42:

De weekcijfers zijn ook afgelopen week weer gedaald t.o.v. de week ervoor. https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/weekcijfers
Ik begin toch goede hoop te krijgen dat het deze winter echt mee gaat vallen. Vorig jaar zaten we in deze tijd van het jaar met rap oplopende cijfers en een afwachtend kabinet (zodat we uiteindelijk in december niet anders konden dan alles dicht gooien).
Nu lijkt er voldoende immuniteit aanwezig onder de bevolking.

 

Ik help je mee hopen, want het is nu nog herfst. Ik verwacht niet dat het zover komt als vorig jaar omdat bijna iedereen meermaals geprikt en geboosterd is.

Ysenda schreef op 16-11-2022 om 08:24:

[..]

Dat maakt niet uit want ook het aantal virusdeeltjes in rioolwater daalt mee, er zijn gewoon veel minder besmettingen.

Covid gaat het als griep endemisch worden. Dan wordt er helemaal niet meer getest, ik denk dat we dat punt komende zomer bereiken.

 Mooi.

Fleurtje_5 schreef op 16-11-2022 om 08:25:

[..]

Mooi.

Dat zou inderdaad echt heel fijn zijn.

Ysenda schreef op 16-11-2022 om 08:24:

[..]

Dat maakt niet uit want ook het aantal virusdeeltjes in rioolwater daalt mee, er zijn gewoon veel minder besmettingen.

Covid gaat net als griep endemisch worden. Dan wordt er helemaal niet meer getest, ik denk dat we dat punt komende zomer bereiken.

Ik zou daar echt blij van worden. Het voelt niet meer logisch om met lichte klachten maar positieve test een week lang thuis te zitten...

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.