Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Algemene Coronavirus COVID-19 SARS-CoV-2 topic

NippyDunlin42

NippyDunlin42

27-03-2023 om 20:33

Ik ben natuurlijk blij dat het voorbij is. Maar weer terug naar normaal en niks opgestoken hebben, dat vind ik wel een gemiste kans. Maar goed. Dat is toch een beetje deze regering.

Elaine68 schreef op 27-03-2023 om 20:33:

Ik ben natuurlijk blij dat het voorbij is. Maar weer terug naar normaal en niks opgestoken hebben, dat vind ik wel een gemiste kans. Maar goed. Dat is toch een beetje deze regering.

Hoe weet je of ze er niets van opgestoken hebben? Misschien zijn er wel hele (nieuwe) draaiboeken geschreven voor een volgende pandemie. Ik denk dat we pas merken of er iets van geleerd is bij een volgende pandemie of grootschaalse epidemie in Nederland.

Elaine68 schreef op 27-03-2023 om 20:33:

Niet zozeer de regering, maar gewoon de mensen. Want de regering heeft echt niet zoveel invloed op het gedrag van mensen en zeker nu corona endemisch is geworden zullen ze nog maar weinig mensen meekrijgen als maatregelen zouden aanhouden. Die invloed hebben ze niet. Mensen die zich veilig voelen, gaan weer terug naar wat voor hen normaal is. Waarbij sommigen iets heb geleerd en meer rekening zullen blijven houden, maar dat bij het merendeel al snel weer gesleten is. Mensen vergeten ellende namelijk snel als het hen niet meer raakt. En hoewel dat op sommige gebieden jammer is, is het op andere misschien maar beter. 

volgens mij hebben we heel veel opgestoken van de pandemie. Vooral fouten die we hopelijk nooit meer herhalen zoals sommige idiote regels. En met name het sluiten van de verpleeghuizen is een ongelooflijk grote fout geweest, de ergste wat mij betreft 

NippyDunlin42

NippyDunlin42

27-03-2023 om 21:17

Schemerlampje schreef op 27-03-2023 om 20:50:

[..]

Hoe weet je of ze er niets van opgestoken hebben? Misschien zijn er wel hele (nieuwe) draaiboeken geschreven voor een volgende pandemie. Ik denk dat we pas merken of er iets van geleerd is bij een volgende pandemie of grootschaalse epidemie in Nederland.

Ik ben er bang voor! Maar ik zie nu dat er wel onderzoek gedaan is.

NippyDunlin42

NippyDunlin42

27-03-2023 om 21:17

absor schreef op 27-03-2023 om 20:55:

volgens mij hebben we heel veel opgestoken van de pandemie. Vooral fouten die we hopelijk nooit meer herhalen zoals sommige idiote regels. En met name het sluiten van de verpleeghuizen is een ongelooflijk grote fout geweest, de ergste wat mij betreft

Dat is wat ik zei in een eerder bericht.

Angela1967 schreef op 27-03-2023 om 20:05:

[..]

Weet je, ik moet eigenlijk zeggen dat ik totaal geen idee heb wat nu precies jouw problemen, standpunten en wensen zijn.

Ik lees in je laatste posting dat je boos bent of dat je niet begrijpt waarom het is zoals het is: "nee niet eerder heb ik corona mee gemaakt, nooit eerder dreigde de
economie te ontwrichten door een coronavirus, en nooit eerder werden
mondkapjes massaal gedragen of aangeraden. Nooit eerder werd me de
toegang geweigerd, of boetes uitgedeeld omdat ik niet gevaccineerd ben.
Nu krijgt iedereen toegang terwijl ze ziek kunnen zijn."

Is dat het onderwerp waar je graag discussie over wilt? Dat je vindt dat deze maatregelen zo vergaand waren dat je heel graag allerlei vroege maatregelen wilt treffen zodat als áls een verkoudheid een pandemie dreigt te worden, er in ieder geval sneller actie wordt ondernomen?

Als dat het onderwerp is dan hoef je ook geen linkjes meer te plaatsen naar krantenartikelen. Dan kan de discussie gaan over wie wanneer bepaalt (voor zichzelf en voor anderen) wat risico's zijn.

gr Angela

Dat wat je aanhaalt met de woorden 'dat ik boos ben' was alleen een antwoord op onderstaand bericht van felija:

Liep je voor corona ook al met een mondkapje en hield je afstand? Vond je toen al dat mensen dat moesten doen?

Dus nee, niet vóór corona heb ik corona mee gemaakt, nooit eerder moesten mensen dealen met coronamaatregelen, dus nee, ik liep daarom vóór corona NIET met een mondkapje.

Niet dat ik boos ben in mijn bericht, maar het was een antwoord op de vraag van Felija. Vraag aan Felija of ze daar graag over in discussie wilt.

Fleurtje_5 schreef op 27-03-2023 om 22:06:

[..]

Dat wat je aanhaalt met de woorden 'dat ik boos ben' was alleen een antwoord op onderstaand bericht van felija:

Liep je voor corona ook al met een mondkapje en hield je afstand? Vond je toen al dat mensen dat moesten doen?

Dus nee, niet vóór corona heb ik corona mee gemaakt, nooit eerder moesten mensen dealen met coronamaatregelen, dus nee, ik liep daarom vóór corona NIET met een mondkapje.

Niet dat ik boos ben, maar het was een antwoord op de vraag van Felija. Vraag aan Felija of ze daar graag over in discussie wilt.

nou ja het is duidelijk. Zelfs hier ga je niet op in. Doei!

gr Angela

Schemerlampje schreef op 27-03-2023 om 20:50:

[..]

Er zijn meerdere deskundigen die ervoor waarschuwen 'dat we er blijkbaar nog steeds niet genoeg van geleerd hebben'.

Angela1967 schreef op 27-03-2023 om 22:14:

[..]

nou ja het is duidelijk. Zelfs hier ga je niet op in. Doei!

gr Angela

Ik heb het antwoord gegeven wat ik gaf.

Antwoorden op andermans reacties, (of van wat jij denkt dat ik bedoelde maar wat ik helemaal niet bedoelde) moet je niet aan mij vragen.

Fleurtje_5 schreef op 27-03-2023 om 22:06:

[..]

Niet dat ik boos ben in mijn bericht, maar het was een antwoord op de vraag van Felija. Vraag aan Felija of ze daar graag over in discussie wilt.

Begrijp je niet dat ik dat zei, omdat we nu met corona in dezelfde situatie zitten, als met bijvoorbeeld griep voor de pandemie? Corona en griep zijn nu allebei virussen die in sommige gevallen gevaarlijk en zelfs dodelijk kunnen zijn.  

Daarom vroeg ik of je voor corona ook al bijvoorbeeld afstand hield tot iedereen, vanwege virussen die rondwaarden. Wat is het verschil? 

Mensen hebben nu corona endemisch is geworden een eigen verantwoordelijkheid ten aanzien van hun naasten, net als voor de pandemie. 

felija schreef op 27-03-2023 om 22:58:

[..]

Begrijp je niet dat ik dat zei, omdat we nu met corona in dezelfde situatie zitten, als met bijvoorbeeld griep voor de pandemie? Corona en griep zijn nu allebei virussen die in sommige gevallen gevaarlijk en zelfs dodelijk kunnen zijn.

Daarom vroeg ik of je voor corona ook al bijvoorbeeld afstand hield tot iedereen, vanwege virussen die rondwaarden. Wat is het verschil?

Mensen hebben nu corona endemisch is geworden een eigen verantwoordelijkheid ten aanzien van hun naasten, net als voor de pandemie.

Ik begrijp je beter dan je denkt. Maar ik lees misschien wat meer berichten wat ik serieuzer neem dan jij.

Meermaals heb ik griep gehad in mijn leven. Soms heftig griep, soms alleen wat gekwakkel. Dat is in de verste verte NU nog niet te vergelijken met corona wat ik een paar maanden kreeg. Voor jou misschien wel, voor mij iig niet.

Fleurtje_5 schreef op 27-03-2023 om 19:15:

[..]

Of ik voor corona al met een mondkapje liep? Rare vraag. Heb jij vóór corona al mondkapjes gedragen en liet jij je meermaals vaccineren plus boosteren?

Nog nooit een mondkapje gedragen  voor corona. Maar ik heb wel altijd de geadviseerde inentingen gehaald voor mezelf en mijn kinderen. Dat is bijvoorbeeld voor de kinderen vijf keer dktp, drie keer bmr, drie keer hpv (en we weten nu dat dat 1 keer meer was dan nodig) en nog veel meer prikken. Dus ja, meestal is 1 prik niet genoeg.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.