Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Algemene Coronavirus COVID-19 SARS-CoV-2 topic


HAHA!wait..what schreef op 19-11-2022 om 14:15:

https://www.nu.nl/coronavirus/6237168/na-bijna-duizend-dagen-is-einde-van-de-coronapandemie-volgens-rivm-in-zicht.html

Positief, toch? 😊 Ziet er steeds beter uit!


Aldus het RIVM.

In het artikel lees ik:

..........

Het einde van de pandemie betekent niet het einde van het coronavirus,
want het virus verdwijnt niet meer, benadrukt Van den Hof. Mensen zullen
besmet blijven raken, patiënten zullen erdoor in ziekenhuizen blijven
belanden en er zullen ook in de toekomst mensen overlijden aan de
gevolgen. "Maar dan wordt het een voorspelbare seizoensziekte. Dan
hebben we er een virus bij waar we goed mee hebben leren leven. En
risicogroepen blijven we dan vaccineren, zoals we ook met de griepprik
doen."


Het is wel belangrijk dat Nederland zich voorbereidt, want over een paar
jaar komt er misschien een nieuwe pandemie, zegt Van den Hof.


.........

Fleurtje_5 schreef op 10-11-2022 om 18:22:

[..]


Ik lees blijkbaar meer in dat artikel (27 okt.'22) dan jullie twee hebben gelezen. In het artikel gaat het bv ook over:

Maar let op, waarschuwen deskundigen: het virus is niet weg, kan muteren
en dan alsnog hard toeslaan
. We staan bovendien nog maar aan het begin
van de herfst; de winter moet nog komen.

en


Zo maakt ze zich nu ook zorgen over het ontbreken van iedere urgentie om
de basismaatregelen na te leven.



Ik zou het fijn vinden als corona op z'n retour is. Maar ik ben nog voorzichtig met jubelen. Bovenstaand bericht is pas van een dikke twee weken geleden.
Daarin stond ook:

het aantal geregistreerde covidbesmettingen daalt lichtjes.

En wat waren ook al weer de basismaatregelen":

  • Heeft u klachten? Blijf thuis en doe een zelftest.
  • Heeft u corona? Ga in isolatie.
  • Haal uw (herhaal)prik tegen corona. Ook als u verder helemaal gezond bent.

Dat er over een paar jaar (misschien) weer een pandemie komt, zien we dan wel weer.. Het gaat nu om corona en ik vind het wel positieve info. Vooral als je het vergelijkt met vorig jaar (toen zaten we met veel maatregelen al en was het begin herfst al een probleem/stijgende lijn in de ziekenhuizen). 

HAHA!wait..what schreef op 19-11-2022 om 14:15:

https://www.nu.nl/coronavirus/6237168/na-bijna-duizend-dagen-is-einde-van-de-coronapandemie-volgens-rivm-in-zicht.html

Positief, toch? 😊 Ziet er steeds beter uit!

Super! Fijn nieuws. Het gaat tot nu toe ook gewoon goed, alles normaal open, alles gaat door. Heerlijk 

Duimen dat dit zo doorzet deze winter!

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

19-11-2022 om 18:01

Ik heb goede hoop dat covid vanaf nu vergelijkbaar is met de griep. Weinig besmettingen in lente/zomer en een piek in najaar/winter. Mild tot vervelend voor de meesten, ernstig tot gevaarlijk voor enkelen. En voor die enkelen is er gelukkig een vaccin beschikbaar.

Ik hoop wel dat we als samenleving nu geleerd hebben dat het niet stoer is om met een forse griep (of covid) een paracetamol te nemen en gewoon naar je werk te gaan. Geheel in isolatie is het andere uiterste, maar thuisblijven en waar mogelijk contacten mijden tot de echte klachten over zijn lijkt me wel zo sociaal.

Coreopsis schreef op 19-11-2022 om 18:01:

Ik heb goede hoop dat covid vanaf nu vergelijkbaar is met de griep. Weinig besmettingen in lente/zomer en een piek in najaar/winter. Mild tot vervelend voor de meesten, ernstig tot gevaarlijk voor enkelen. En voor die enkelen is er gelukkig een vaccin beschikbaar.

Ik hoop wel dat we als samenleving nu geleerd hebben dat het niet stoer is om met een forse griep (of covid) een paracetamol te nemen en gewoon naar je werk te gaan. Geheel in isolatie is het andere uiterste, maar thuisblijven en waar mogelijk contacten mijden tot de echte klachten over zijn lijkt me wel zo sociaal.

Naahhhh ik ben bang dat het wishfull thinking is. Althans in sommige vakgebieden dan. Als je op kantoor werkt is het nu wel veel makkelijker om thuis te werken wanneer je klachten hebt dus dat is positief. Toevallig deze week een klant die super verkouden was maar toch wilde komen want een week overslaan is ook zo zonde.... 

Als iets voor iemand persoonlijk belangrijk is gaan ze met klachten gewoon. Is er weinig persoonlijk belang zullen ze eerder ziekmelden... 

Ik hoop wel dat mensen met echte ergere klachten thuis blijven maar ook dat een verkoudheid gewoon als verkoudheid gezien wordt en je niet als paria bijna een winkel uitgekeken wordt omdat je verkouden bent. Dus dat dat onderscheid wel gemaakt wordt en er wat genuanceerder gereageerd wordt.

Miraval schreef op 19-11-2022 om 19:59:

[..]

Naahhhh ik ben bang dat het wishfull thinking is. Althans in sommige vakgebieden dan. Als je op kantoor werkt is het nu wel veel makkelijker om thuis te werken wanneer je klachten hebt dus dat is positief. Toevallig deze week een klant die super verkouden was maar toch wilde komen want een week overslaan is ook zo zonde....

Als iets voor iemand persoonlijk belangrijk is gaan ze met klachten gewoon. Is er weinig persoonlijk belang zullen ze eerder ziekmelden...

Ik hoop wel dat mensen met echte ergere klachten thuis blijven maar ook dat een verkoudheid gewoon als verkoudheid gezien wordt en je niet als paria bijna een winkel uitgekeken wordt omdat je verkouden bent. Dus dat dat onderscheid wel gemaakt wordt en er wat genuanceerder gereageerd wordt.

Het probleem is alleen dat wat bij mij een gewone verkoudheid is, iemand anders ontzettend ziek kan maken. Maar er zijn zoveel virussen die ook kunnen zorgen voor verkoudheid het onmogelijk is om iedereen daar thuis mee te laten. Wat ik winst vind is dat we nu wel weten dat een aantal simpele maatregelen zoals afstand houden, handen wassen en het dragen van mondkapjes de kans op besmetting verminderen. Dus in contact met kwetsbaren kun je daar rekening mee houden.

Toch juich ik liever niet te vroeg, die vogelgriep zit me ook dwars.

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

20-11-2022 om 12:58

Elaine68 schreef op 19-11-2022 om 20:30:

Toch juich ik liever niet te vroeg, die vogelgriep zit me ook dwars.

Gisteren 223000 leghennen afgemaakt. De teller staat bijna op 6 miljoen. 

Men noemt het de ergste epidemie die ooit is waargenomen in Europa. In 37 landen is het al.

Tickel schreef op 20-11-2022 om 12:58:

[..]

Gisteren 223000 leghennen afgemaakt. De teller staat bijna op 6 miljoen.

Men noemt het de ergste epidemie die ooit is waargenomen in Europa. In 37 landen is het al.

Voor je het weet begint inderdaad de volgende pandemie gewoon In Nederland. Die kan zelfs al begonnen zijn. Des te erger dat we nog steeds als land niet goed voorbereid zijn op een eventuele pandemie. In 2020 hadden we nog een excuus.

Daglichtlamp schreef op 20-11-2022 om 13:17:

[..]

Voor je het weet begint inderdaad de volgende pandemie gewoon In Nederland. Die kan zelfs al begonnen zijn. Des te erger dat we nog steeds als land niet goed voorbereid zijn op een eventuele pandemie. In 2020 hadden we nog een excuus.

Er zijn toch geen gevallen bekend waar de vogelgriep overgaat van dier naar mens? Heel erg triest al die dieren die geruimd worden... jammer dat er niks gevonden is om de dieren mee te behandelen. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.