Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Algemene Coronavirus COVID-19 SARS-CoV-2 topic


OmaVan2 schreef op 12-11-2022 om 14:57:

[..]

Ik had het over de opvarenden. Op de twee genoemde cruises zijn in totaal meer dan 40 mensen overleden.

Hangt van je perspectief af. Kijk je naar de groep of naar het individu.

Ik kreeg eergisteren ook een uitnodiging voor de herhaalprik, omdat ik ziek kan worden van corona stond in de brief. Dat kan ik weten. Corona heb ik onlangs gehad. En flink ook. Maar ik moet niet mopperen want ik heb niet eens de 'basisserie' gehad.

https://www.rivm.nl/covid-19-vaccinatie/covid-19-ziekenhuisopnames-per-vaccinatiestatus/kans-op-ziekenhuisopname-voor-60-plussers-met-herhaalprik-in-najaarsronde-bijna-3-keer-lager
8 nov. 2022
In de periode van 3 oktober 2022 t/m 2 november 2022 was de kans op
ziekenhuisopname voor 60-plussers die de herhaalprik in de najaarsronde
hebben ontvangen ongeveer 2,7 keer kleiner dan voor mensen die deze prik
niet hebben gehad, maar hier wel voor in aanmerking kwamen.
De kans op IC (intensive care)-opname voor 60-plussers
met een herhaalprik in de najaarsronde was ruim 2 keer kleiner dan voor
personen met minimaal één eerdere vaccinatie.
...........

Fleurtje_5 schreef op 13-11-2022 om 10:36:

Ik kreeg eergisteren ook een uitnodiging voor de herhaalprik, omdat ik ziek kan worden van corona stond in de brief. Dat kan ik weten. Corona heb ik onlangs gehad. En flink ook. Maar ik moet niet mopperen want ik heb niet eens de 'basisserie' gehad.

https://www.rivm.nl/covid-19-vaccinatie/covid-19-ziekenhuisopnames-per-vaccinatiestatus/kans-op-ziekenhuisopname-voor-60-plussers-met-herhaalprik-in-najaarsronde-bijna-3-keer-lager
8 nov. 2022
In de periode van 3 oktober 2022 t/m 2 november 2022 was de kans op
ziekenhuisopname voor 60-plussers die de herhaalprik in de najaarsronde
hebben ontvangen ongeveer 2,7 keer kleiner dan voor mensen die deze prik
niet hebben gehad, maar hier wel voor in aanmerking kwamen.
De kans op IC (intensive care)-opname voor 60-plussers
met een herhaalprik in de najaarsronde was ruim 2 keer kleiner dan voor
personen met minimaal één eerdere vaccinatie.
...........

Wat wil je hiermee zeggen?

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

13-11-2022 om 10:50

Dat ze als de wiedeweerga een vaccinatie moet halen?

stop nu over die vaccinatie van Fleurtje, vanwege voor haar zwaarwegende redenen heeft ze die tot nog toe niet genomen. Dat weten we nu wel.

Kunnen wij wat van vinden maar zo langzamerhand lijkt het doorzeuren niets anders dan treiteren te worden.

Ysenda schreef op 13-11-2022 om 11:22:

stop nu over die vaccinatie van Fleurtje, vanwege voor haar zwaarwegende redenen heeft ze die tot nog toe niet genomen. Dat weten we nu wel.

Kunnen wij wat van vinden maar zo langzamerhand lijkt het doorzeuren niets anders dan treiteren te worden.

Wie zeurt er precies?

Fleurtje_5 schreef op 13-11-2022 om 10:36:

Ik kreeg eergisteren ook een uitnodiging voor de herhaalprik, omdat ik ziek kan worden van corona stond in de brief. Dat kan ik weten. Corona heb ik onlangs gehad. En flink ook. Maar ik moet niet mopperen want ik heb niet eens de 'basisserie' gehad.

https://www.rivm.nl/covid-19-vaccinatie/covid-19-ziekenhuisopnames-per-vaccinatiestatus/kans-op-ziekenhuisopname-voor-60-plussers-met-herhaalprik-in-najaarsronde-bijna-3-keer-lager
8 nov. 2022
In de periode van 3 oktober 2022 t/m 2 november 2022 was de kans op ziekenhuisopname voor 60-plussers die de herhaalprik in de najaarsronde hebben ontvangen ongeveer 2,7 keer kleiner dan voor mensen die deze prik niet hebben gehad, maar hier wel voor in aanmerking kwamen.
De kans op IC (intensive care)-opname voor 60-plussers met een herhaalprik in de najaarsronde was ruim 2 keer kleiner dan voor personen met minimaal één eerdere vaccinatie.
...........

Wat fijn dat je eindelijk ontdekt hebt wat de voordelen zijn van deze vaccinatie.

Ysenda schreef op 13-11-2022 om 11:22:

stop nu over die vaccinatie van Fleurtje, vanwege voor haar zwaarwegende redenen heeft ze die tot nog toe niet genomen. Dat weten we nu wel.

Kunnen wij wat van vinden maar zo langzamerhand lijkt het doorzeuren niets anders dan treiteren te worden.

Tja, het is alleen wel bijzonder dat ze er zelf de hele tijd over begint. Wie 'treitert' wie dan? 🤔 Maar inderdaad, denk dat negeren misschien wel beter is

Dat je pas na een paar dagen positief test vind ik echt onhandig hoor. Afgelopen week had ik klachten. Ik moest voor werk naar kantoor dus deed in de ochtend een zelftest, negatief. Ik ging dus naar kantoor. Had alleen lichte verkoudheidsklachten. De rest van de week bleven de klachten, maar ik dacht negatieve test dus niet meer getest verder. Tot ik dit weekend opeens wat reuk/smaak vermindering leek te krijgen. Heel licht hoor, maar toch gaf dit twijfel. En ja hoor, positieve test. Inmiddels had ik dus al 4 dagen zowel op kantoor als de sportschool gelopen en was er vrijdag iemand hier over de vloer geweest. 
Wat ook nog bijzonder is, is dat ik blijkbaar vanaf dinsdag nog niemand van het gezin heb besmet, terwijl ik hier thuis ook gewoon door het hele huis heb gelopen. Zowel zoon als dochter (die niet erg vaak thuis is, dus dat is niet heel bijzonder) testen nog negatief. Man is sowieso anti-testen dus heeft niet getest Maar ook geen klachten. 
Met name voor zoon hoop ik niet dat hij het krijgt, want hij heeft heel veel dingen staan komende week die voor hem leuk maar ook spannend zijn. Niet handig om dit allemaal weer uit te stellen. 
En zelf heb ik mijn training van morgen maar afgezegd en hoop ik dat ik snel klachtenvrij ben want ik heb donderdag een teamuitje staan wat ik natuurlijk niet wil missen. 

En oja, voor de geïnteresseerden, ik heb geen herhaalprik gehaald. Ben na de 1e booster gestopt met prikken. Toen wel direct na de prik, binnen een week, Corona gekregen. Ik heb niet direct spijt, want hetzelfde had nu zomaar weer gebeurd kunnen zijn. 

Tango schreef op 13-11-2022 om 21:30:

Dat je pas na een paar dagen positief test vind ik echt onhandig hoor. Afgelopen week had ik klachten. Ik moest voor werk naar kantoor dus deed in de ochtend een zelftest, negatief. Ik ging dus naar kantoor. Had alleen lichte verkoudheidsklachten. De rest van de week bleven de klachten, maar ik dacht negatieve test dus niet meer getest verder. Tot ik dit weekend opeens wat reuk/smaak vermindering leek te krijgen. Heel licht hoor, maar toch gaf dit twijfel. En ja hoor, positieve test. Inmiddels had ik dus al 4 dagen zowel op kantoor als de sportschool gelopen en was er vrijdag iemand hier over de vloer geweest.
Wat ook nog bijzonder is, is dat ik blijkbaar vanaf dinsdag nog niemand van het gezin heb besmet, terwijl ik hier thuis ook gewoon door het hele huis heb gelopen. Zowel zoon als dochter (die niet erg vaak thuis is, dus dat is niet heel bijzonder) testen nog negatief. Man is sowieso anti-testen dus heeft niet getest Maar ook geen klachten.
Met name voor zoon hoop ik niet dat hij het krijgt, want hij heeft heel veel dingen staan komende week die voor hem leuk maar ook spannend zijn. Niet handig om dit allemaal weer uit te stellen.
En zelf heb ik mijn training van morgen maar afgezegd en hoop ik dat ik snel klachtenvrij ben want ik heb donderdag een teamuitje staan wat ik natuurlijk niet wil missen.

Ja dat is onhandig maar er is ook geen alternatief. Andere tests zijn er (nog) niet en sowieso thuisblijven met klachten is zeer onwenselijk. Denk dat dit het enige is wat je kunt doen. Testen bij klachten desnoods dagelijks. Al zou het dan wel fijn zijn wanneer de tests gratis zouden zijn. 

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

13-11-2022 om 21:41

Ja, dat niet gelijk positief testen had ik het over. Jammer dat er 4 dagen overheen gaan, maar je kan toch niet thuis blijven bij iedere snotneus om te kijken of het covid of verkoudheid is. 

Het kan natuurlijk ook dat je bij de eerste keer testen gewoon verkouden was een dat je covid pas daarna bij 1 van je contacten opgelopen hebt. Dan is het veel logischer dat je je gezinsleden nog niet besmet hebt.

Tickel schreef op 13-11-2022 om 21:41:

Ja, dat niet gelijk positief testen had ik het over. Jammer dat er 4 dagen overheen gaan, maar je kan toch niet thuis blijven bij iedere snotneus om te kijken of het covid of verkoudheid is.

Nee lijkt mij niet de bedoeling. Althans dat doe ik ook niet hoor. Ik test bij klachten en als het negatief is dan doe ik gewoon mijn ding. Ik heb een contact beroep en vertrouw mijn klanten erop dat zij dit ook zo doen al is inmiddels gebleken dat dit dus niet zo werkt. Tja... daar heb ik zelf dan geen invloed op. 

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

13-11-2022 om 21:48

Daglichtlamp schreef op 13-11-2022 om 21:45:

Het kan natuurlijk ook dat je bij de eerste keer testen gewoon verkouden was een dat je covid pas daarna bij 1 van je contacten opgelopen hebt. Dan is het veel logischer dat je je gezinsleden nog niet besmet hebt.

Of de viral load is de eerste dagen erg laag.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.