Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Algemene Coronavirus COVID-19 SARS-CoV-2 topic

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

06-11-2022 om 13:30

Fleurtje_5 schreef op 06-11-2022 om 11:19:

[..]

De 'viral load' van een
gevaccineerde is minder dan die van een ongevaccineerde? Weet je dat wel
zeker? Ik mag vast geen oudere nieuwsberichten herhalen.

Zou jij daarom een artikel of link willen plaatsen waarin staat geschreven dat de viral load minder is bij een gevaccineerde.

Wow, je reageert in 3 berichten op 1 bericht van mij? Je weet dat je ook IN een quote kan reageren?

Daglichtlamp schreef op 06-11-2022 om 11:51:

[..]

Ik herinner je graag nog even aan dit bericht. Je maakte hier expliciet duidelijk dat je niet van plan bent om je door ons te laten overtuigen (nadat je dat impliciet een jaar geleden of zo al duidelijk gemaakt had). Waarom dan nog naar uitleg vragen?

Er zit wel een groot verschil tussen 'Niet van plan om me te laten overtuigen' en 'jij hebt me igg niet overtuigd'. (zie het bericht hier onderaan)

Waarom naar uitleg vragen? Omdat de berichten (van deskundigen) die ik gelezen heb iets anders zeiden, maar zodra ik die berichten herhaal, gaan vingers op de knopjes drukken en krijg ik een ban wegens 'in herhaling vallen'.

Ik vind het wel weer welletjes. Doei. 

Fleurtje_5 schreef op 14-10-2022 om 16:55:
[..]
Ik kan er niks anders van maken dan te zeggen wat ik er van vind
omdat ik nou eenmaal ook een andere kant ken die jij blijkbaar niet wilt
zien. Jij hebt me iig niet overtuigd om van mijn eigen mening af te
stappen.
En mij hoor je niet zeggen dat er geen hoop meer is voor een
normaal gesprek alleen omdat jij een andere mening hebt dan ik.

Dat zou ik wel eng vinden.

NippyDunlin42

NippyDunlin42

06-11-2022 om 19:47

Doeii Fleurtje!

wild-flower schreef op 06-11-2022 om 11:29:

Een artikel van 18 oktober 2022 :

Milder COVID cases, lower viral loads in vaccinated frontline workers.

https://www.cidrap.umn.edu/news-perspective/2022/10/study-milder-covid-cases-lower-viral-loads-vaccinated-frontline-workers

Ik herhaal hem nog maar even. Je reageert overal op Fleurtje, maar niet op de inhoudelijke reactie die ook gegeven is. Maar goed dat patroon kenden we al van eerder.

Fleurtje_5 schreef op 06-11-2022 om 19:13:

[..]

Er zit wel een groot verschil tussen 'Niet van plan om me te laten overtuigen' en 'jij hebt me igg niet overtuigd'. (zie het bericht hier onderaan)

Waarom naar uitleg vragen? Omdat de berichten (van deskundigen) die ik gelezen heb iets anders zeiden, maar zodra ik die berichten herhaal, gaan vingers op de knopjes drukken en krijg ik een ban wegens 'in herhaling vallen'.

Ik vind het wel weer welletjes. Doei

Dat heb je eerder gezegd. Beloof je dat je het dit keer meent?

https://www.rivm.nl/nieuws/coronavaccinatie-voorkwam-naar-schatting-bijna-88-duizend-ziekenhuisopnames
Een extra voordeel van het voorkomen van deze ziekenhuisopnames, is dat minder druk op de zorg is ontstaan. Minder extra druk op de zorg leidt tot minder uitgestelde zorg. Ook zou zonder vaccinatie het aantal ziekenhuisopnames zo zijn toegenomen, dat er mogelijk nog meer maatregelen nodig waren geweest. Tot slot heeft vaccinatie sterk bijgedragen aan het voorkomen van sterfte door COVID-19. Het CBS (Centraal Bureau voor de Statistiek) en het RIVM publiceerden hierover eerder dit jaar al resultaten.

Daglichtlamp schreef op 06-11-2022 om 19:52:

[..]

Ik herhaal hem nog maar even. Je reageert overal op Fleurtje, maar niet op de inhoudelijke reactie die ook gegeven is. Maar goed dat patroon kenden we al van eerder.

ps. Die had ik idd geopend. Ik heb jaren Engelse les gehad, kan het ook goed verstaan. Maar dit Engelse talige bericht vond ik niet prettig lezen. En als ik het niet heb gelezen kan ik er ook geen mening over hebben. Het is wel fijn dat het op dit topic staat voor alle anderen die het wel willen 'doorspitten'.

Er zijn zoveel Nederlands talige berichten geweest. Zie onderstaande bericht bv:

.......

Knip, desinformatie 

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

07-11-2022 om 19:33

Fleurtje_5 schreef op 07-11-2022 om 19:14:

[..]

ps. Die had ik idd geopend. Ik heb jaren Engelse les gehad, kan het ook goed verstaan. Maar dit Engelse talige bericht vond ik niet prettig lezen. En als ik het niet heb gelezen kan ik er ook geen mening over hebben. Het is wel fijn dat het op dit topic staat voor alle anderen die het wel willen 'doorspitten'.

Er zijn zoveel Nederlands talige berichten geweest. Zie onderstaande bericht bv:

.......

Je citeert een bericht van anderhalf jaar geleden - was wel netjes geweest als je dat er ook even bij meldt. In coronatermen is dat een eeuwigheid geleden.

Die van Wild Flower is van afgelopen maand, dus met actuelere informatie.

https://www.nu.nl/coronavirus/6229482/nucheckt-overheid-beweert-terecht-dat-coronavaccin-virusverspreiding-tegengaat.html

Hier ook nog iets meer info waaruit het blijkt (heb de Engelstaligen niet gelezen dus geen idee of het 'nieuw' is). Maar dit artikel is wel van okt dit jaar

Verkeerde topic

Inderdaad ruim een jaar geleden was al duidelijk dat ook al verspreiden gevaccineerden ook het virus de kans gewoon kleiner is dan bij niet gevaccineerden. Lees bijvoorbeeld dit artikel van ruim een jaar geleden: https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/artikel/5254440/gevaccineerd-ook-besmettelijk-anderen-besmetten-vaccin

Gevaccineerden kúnnen dus net zoveel concentratie in het virus hebben, maar is die kans net zo groot als bij niet-gevaccineerden? Met andere woorden: verspreiden gevaccineerden het virus net zo hard als niet-gevaccineerden?

Nee, als je kijkt naar het gemiddelde is er wel degelijk een verschil tussen gevaccineerden en niet-gevaccineerden. Een team van het Imperial College London test om de paar weken meer dan 100.000 vrijwilligers. Onder de mensen die positief testten, blijken gevaccineerden gemiddeld minder virus bij zich te dragen.

Coreopsis schreef op 07-11-2022 om 19:33:

[..]

Je citeert een bericht van anderhalf jaar geleden - was wel netjes geweest als je dat er ook even bij meldt. In coronatermen is dat een eeuwigheid geleden.

Die van Wild Flower is van afgelopen maand, dus met actuelere informatie.

Daarom schreef ik ook: Er zijn zoveel Nederlands talige berichten geweest. Zie onderstaande bericht bv:

En mij ging het niet om de datum, maar om het bericht van "het Center for Disease Control and Prevention" dat evengoed in het Nederlands te lezen was, en het ging mij erom wat de immunoloog daar een jaar geleden over had gezegd.

Jeetje Fleurtje, nu alweer terug? Dit keer was je vertrek wel van heel korte duur. Volgens mij heb je je eigen record gebroken. 

Lollypopje schreef op 06-11-2022 om 19:58:

[..]

Dat heb je eerder gezegd. Beloof je dat je het dit keer meent?

Zo nu en dan vind ik het wel weer welletjes (bij op-de-man berichten als de mening jou niet aanstaat) en dan schrijf ik:

Ik vind het wel weer welletjes. Doei.

en dan zet ik de pc maar weer eens uit. Of denk je dat ik jouw berichten zo leuk vind?

Heb ik ergens op dit topic geschreven dat ik voorgoed weg ging? Heb ik de moderator gevraagd om mijn nick te verwijderen? Nee.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.