Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Algemene Coronavirus COVID-19 SARS-CoV-2 topic

Fleurtje_5 schreef op 05-11-2022 om 18:33:

[..]

Ik heb steeds gezegd dat ik een goede reden heb. Daar zul je het mee moeten doen. Het gaat een stel wildvreemden op een openbaar forum geen donder aan.

Stel dat ik een gevaar zou zijn voor jouw gezondheid omdat ik niet gevaccineerd ben, dan zou ik je toelichting kunnen geven. Maar ik ben banger voor een gevaccineerde dan dat een gevaccineerde voor mij bang zou moeten zijn. En toch vraag ik geen medische gegevens aan anderen.

Ik zaai géén twijfel. Ik vind die reclame wel zo krom als wat.

Maar je vraagt wel aan een wildvreemde in een winkel of ze gevaccineerd is?? Jij bent hier nog anoniem, die mevrouw is dat niet.

Schemerlampje schreef op 05-11-2022 om 19:53:

[..]

Maar je vraagt wel aan een wildvreemde in een winkel of ze gevaccineerd is?? Jij bent hier nog anoniem, die mevrouw is dat niet.

Ze is geen wildvreemde, maar werkt wel met en tussen mensen. Als zij corona zou hebben, had ik dat graag geweten zodat ik maatregels kan nemen en mezelf moet testen.

NippyDunlin42

NippyDunlin42

05-11-2022 om 20:12

Fleurtje_5 schreef op 05-11-2022 om 19:57:

[..]

Ze is geen wildvreemde, maar werkt wel met en tussen mensen. Als zij corona zou hebben, had ik dat graag geweten zodat ik maatregels kan nemen en mezelf moet testen.

Tja, zij heeft ook recht op privacy natuurlijk, met een grote boog eromheen dan maar.

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

05-11-2022 om 21:35

[..]

Je kunt ook jezelf beschermen en een ffp2 masker opdoen als je naar een winkel gaat. Er bestaan ongevaccineerden die ook corona kunnen hebben en er nauwelijks last van hebben, en dus niet ziek op bed liggen, maar in dezelfde winkel lopen waar jij dan ook bent. De viral load van een besmette gevaccineerde is minder dan die van een ongevaccineerde.

[..]

Of je laat je huis dichtspijkeren en je boodschappen voor je deur afleveren 🤷‍♀️

Elaine68 schreef op 05-11-2022 om 20:12:

[..]

Tja, zij heeft ook recht op privacy natuurlijk, met een grote boog eromheen dan maar.

Denk je dan niet erg krom?

Je vind dat iedereen zich moet laten vaccineren zodat jij en de ander beschermd is. Maar zodra men gevaccineerd is mag men blijkbaar de kantjes ervan af lopen. Dan heet het 'privacy' en doet het er niet toe of men corona heeft of toch 'alleen maar' een hardnekkige verkoudheid.

Tickel schreef op 05-11-2022 om 21:35:

[..]

Je kunt ook jezelf beschermen en een ffp2 masker opdoen als je naar een winkel gaat. Er bestaan ongevaccineerden die ook corona kunnen hebben en er nauwelijks last van hebben, en dus niet ziek op bed liggen, maar in dezelfde winkel lopen waar jij dan ook bent. De viral load van een besmette gevaccineerde is minder dan die van een ongevaccineerde.

Heb je hier niet eerder gelezen dat ik vast nog de enige ben met een medisch masker? En dat ik me verbaasde dat in het ziekenhuis verder geen kip een masker droeg terwijl er in de krant stond dat er weer veel corona-patiënten werden opgenomen?

Zie eerdere berichten:

11-10-2022 om 18:26

12-10-2022 om 11:15

[..]

Heb ik ergens geschreven dat ongevaccineerden niet klachtenvrij
corona kunnen krijgen? Die zijn er inderdaad.

Ik schreef op 5 nov. om 18:55 uur:
Nee, ik probeer te zeggen dat óók een gevaccineerde ziek kan worden.

Destijds was de roep heel groot want men zou doodziek op de IC belanden als je niet gevaccineerd zou zijn terwijl ik mensen ken die thuis op de bank lagen uit te zieken.
En idd zijn er mensen die miniem of zelfs geen klachten hebben van
corona. Die ongevaccineerde zal dan vast
voldoende natuurlijk-opgebouwde anti-stoffen in zijn lijf hebben en het
daardoor niet merken.

Een gevaccineerde kan een gevaccineerde
evengoed besmetten, ook al merken beide het niet. Maar wat doet het
virus als dat telkens weer gebeurd?

[..]

De 'viral load' van een
gevaccineerde is minder dan die van een ongevaccineerde? Weet je dat wel
zeker? Ik mag vast geen oudere nieuwsberichten herhalen.

Zou jij daarom een artikel of link willen plaatsen waarin staat geschreven dat de viral load minder is bij een gevaccineerde.

Je vraagt naar de bekende weg Fleurtje. Eerder zijn al linken geplaatst naar wetenschappelijke artikelen. Het heeft geen zin om die voor jou te herhalen.

Een artikel van 18 oktober 2022 :

Milder COVID cases, lower viral loads in vaccinated frontline workers.

https://www.cidrap.umn.edu/news-perspective/2022/10/study-milder-covid-cases-lower-viral-loads-vaccinated-frontline-workers

Daglichtlamp schreef op 06-11-2022 om 11:28:

Je vraagt naar de bekende weg Fleurtje. Eerder zijn al linken geplaatst naar wetenschappelijke artikelen. Het heeft geen zin om die voor jou te herhalen.

Doe toch maar, ik ken ze niet.

NippyDunlin42

NippyDunlin42

06-11-2022 om 11:39

Fleurtje_5 schreef op 06-11-2022 om 11:01:

[..]

Denk je dan niet erg krom?

Je vind dat iedereen zich moet laten vaccineren zodat jij en de ander beschermd is. Maar zodra men gevaccineerd is mag men blijkbaar de kantjes ervan af lopen. Dan heet het 'privacy' en doet het er niet toe of men corona heeft of toch 'alleen maar' een hardnekkige verkoudheid.

Hoe weet jij wat ik vind? 

Ik heb helemaal geen zin om met jou in discussie te gaan, ik vind dat je zeurt. Vandaar dat ik zeg loop met een boog om anderen heen. Opgelost.

Fleurtje_5 schreef op 06-11-2022 om 11:33:

[..]
Doe toch maar, ik ken ze niet.\

Je loopt al te lang mee in  draadjes over covid, je hebt alle kans gehad om naar de wetenschap te luisteren.

Fleurtje_5 schreef op 05-11-2022 om 19:33:

[..]

Dat is ook niet aan jou. Daar zij artsen voor.

Ik herinner je graag nog even aan dit bericht. Je maakte hier expliciet duidelijk dat je niet van plan bent om je door ons te laten overtuigen (nadat je dat impliciet een jaar geleden of zo al duidelijk gemaakt had). Waarom dan nog naar uitleg vragen?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.