Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Algemene Coronavirus COVID-19 SARS-CoV-2 topic

Rondstruiner schreef op 14-10-2022 om 15:36:

[..]

Laat maar, al gebeld.

En? Was het iemand met verstand van zaken?

Schemerlampje schreef op 14-10-2022 om 15:55:

[..]

En? Was het iemand met verstand van zaken?

Ja, dat idee had ik wel. Ze kon in ieder geval meteen mijn vraag beantwoorden

Maar misschien had ik gewoon mazzel.

Ik neem aan dat straks ook ' prikken zonder afspraak '  weer geactiveerd wordt .  Vond dat toch wel handig eigenlijk de vorige keer . Ik wacht daar wel even op .

Lollypopje schreef op 14-10-2022 om 12:56:

Ik zie een herhaling van de discussie die elke golf weer opnieuw wordt gevoerd met een zeker persoon.
Soms is er echt gewoon geen hoop ooit een normaal gesprek te voeren.

Ik kan er niks anders van maken dan te zeggen wat ik er van vind omdat ik nou eenmaal ook een andere kant ken die jij blijkbaar niet wilt zien. Jij hebt me iig niet overtuigd om van mijn eigen mening af te stappen. En mij hoor je niet zeggen dat er geen hoop meer is voor een normaal gesprek alleen omdat jij een andere mening hebt dan ik.

Dat zou ik wel eng vinden.

Rondstruiner schreef op 14-10-2022 om 13:45:

De overheid heeft een informatienummer 0800-1351 voor vragen over corona. Weet iemand hier toevallig of daar mensen met een medische achtergrond werken? Of krijg je dan gewoon een call center-medewerker die een cursus heeft gehad en een belscript heeft?

Dat weet ik eigenlijk niet.

Ik werd destijds (toen ik een afspraak wou maken) doorverbonden met iemand van de medische dienst, en daarna werd ik doorverbonden met een GGD-arts.

We lijken al weer over de top heen. Afgelopen week daalden de ziekenhuisopnames en ook de rioolwatermetingen gaan al weer de goede kant op. Ook de cijfers uit de infectieradar laten een dalend beeld zien.
https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/weekcijfers

Daglichtlamp schreef op 18-10-2022 om 16:01:

We lijken al weer over de top heen. Afgelopen week daalden de ziekenhuisopnames en ook de rioolwatermetingen gaan al weer de goede kant op. Ook de cijfers uit de infectieradar laten een dalend beeld zien.
https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/weekcijfers

Ze zijn dit keer op tijd begonnen met vaccineren. 

OmaVan2 schreef op 18-10-2022 om 16:16:

[..]

Ze zijn dit keer op tijd begonnen met vaccineren.

Zou dat het zijn? Ik lees juist alleen maar dat weinig mensen zich laten vaccineren. En nu lees ik net weer, artikel in AD, dat nog steeds de oude vaccinaties worden gegeven en niet de nieuwe die beschermen tegen de Omikron variant. Dit motiveert mij dan ook niet om een vaccinatie te gaan halen moet ik zeggen. Ik heb ook nog geen afspraak gemaakt terwijl ik blijkbaar al lang mag...

Tango schreef op 23-10-2022 om 10:51:

[..]

Zou dat het zijn? Ik lees juist alleen maar dat weinig mensen zich laten vaccineren. En nu lees ik net weer, artikel in AD, dat nog steeds de oude vaccinaties worden gegeven en niet de nieuwe die beschermen tegen de Omikron variant. Dit motiveert mij dan ook niet om een vaccinatie te gaan halen moet ik zeggen. Ik heb ook nog geen afspraak gemaakt terwijl ik blijkbaar al lang mag...

Ik ben al geweest en kreeg zo'n nieuw vaccin, al was het dan weer niet de allernieuwste,want er schijnen twee 'nieuwe' vaccins te zijn, waarvan 1 tegen 1 en 1 tegen 2 Omikron varianten beschermt.

Ik overweeg op dit moment mn afspraak af te zeggen omdat ze met oude meuk spuiten terwijl onze buurlanden wel met de nieuwste variant vaccineren. Vind het wederom zo'n minachting voor het volk, eerste de ouwe zooi opmaken terwijl er nu een andere variant dominant is. 

Tango schreef op 23-10-2022 om 10:51:

[..]

Dat stuk in de AD kan ik niet helemaal lezen en met mij natuurlijk een heleboel andere mensen  die geen abonnement hebben. Daardoor kun je alleen het eerste deel lezen dat suggereert dat je nog het oude vaccin krijgt van de oorspronkelijke Wuhanvariant als je je nu laat vaccineren. 

Maar als je het stuk in Trouw leest, blijkt het veel genuanceerder te liggen: Er wordt nu gevaccineerd met een vaccin dat gebaseerd is op de oude variant en de Omicron BA. 1 variant. Dit vaccin is dus niet het oude vaccin, maar een tussenvaccin tussen het allereerste vaccin tegen de Wuhanvariant en het allernieuwste vaccin dat zowel de tegen oude Wuhanvariant als de Omicron BA.4 en 5 variant beschermt.

https://www.trouw.nl/binnenland/aangepaste-omikronvaccins-werken-en-zijn-veilig-nederland-zet-ze-deze-maand-al-in~b1103018/

Omicron BA. 1 lijkt veel meer op Omicron BA. 4 en 5 dan dat de Wuhanvariant op BA. 4 en 5 lijkt, dus de bescherming van dat tussenvaccin is alweer een stuk beter dan het allereerste vaccin met alleen de Wuhanvariant.

Van de site van het RIVM:
U krijgt het vernieuwde mRNA vaccin (Pfizer of Moderna). In de najaarsronde maken we geen onderscheid tussen de verschillende vernieuwde vaccins. De vernieuwde mRNA coronavaccins van Moderna en van Pfizer zijn aangepast om beter te beschermen tegen meer varianten van het coronavirus. De vernieuwde vaccins beschermen tegen de oorspronkelijke Wuhan-variant en tegen de huidige omikronvariant.

redbulletje schreef op 23-10-2022 om 11:00:

Ik overweeg op dit moment mn afspraak af te zeggen omdat ze met oude meuk spuiten terwijl onze buurlanden wel met de nieuwste variant vaccineren. Vind het wederom zo'n minachting voor het volk, eerste de ouwe zooi opmaken terwijl er nu een andere variant dominant is.

Het is geen ouwe meuk, dus overdrijf niet zo met je ‘minachting voor het volk’ 

https://www.trouw.nl/zorg/moet-ik-met-de-herhaalprik-wachten-tot-het-nieuwste-vaccin-er-is~bda5763e/

Grote advertentie van Rijksoverheid in de krant met een afbeelding van twee mannen in een winkel, die trots het pleister op hun bovenarm laten zien. Daarbij de tekst:

"Bescherm jezelf en elkaar met een herhaalprik tegen corona". Nu voor iedereen vanaf 12 jaar.

Ik voel me niet meer beschermd omdat iemand gevaccineerd is. In tegendeel zelfs. Deze twee winkelmannen kunnen ondanks dat ze gevaccineerd zijn, het virus evengoed doorgeven zonder dat ze zelf ziek zijn en niet eens weten dat ze misschien corona onder hun leden hebben.

Laatst een winkelmevrouw, ze hoestte er wel op los, in haar elleboog, maar toch. Als die winkelmevrouw niet gevaccineerd was geweest lag ze waarschijnlijk thuis op bed of op de bank.  Nu is ze gevaccineerd, is niet echt ziek en 'ach, ze kan toch niet thuisblijven met een verkoudheidje'.

Heb je een test gedaan? Nee hoor ik ben gevaccineerd. Gelukkig dat nu ook rekening gehouden moet worden bij een verkoudheid.

maxresdefault.jpg

NippyDunlin42

NippyDunlin42

05-11-2022 om 16:13

Fleurtje_5 schreef op 05-11-2022 om 15:12:

Grote advertentie van Rijksoverheid in de krant met een afbeelding van twee mannen in een winkel, die trots het pleister op hun bovenarm laten zien. Daarbij de tekst:

"Bescherm jezelf en elkaar met een herhaalprik tegen corona". Nu voor iedereen vanaf 12 jaar.

Ik voel me niet meer beschermd omdat iemand gevaccineerd is. In tegendeel zelfs. Deze twee winkelmannen kunnen ondanks dat ze gevaccineerd zijn, het virus evengoed doorgeven zonder dat ze zelf ziek zijn en niet eens weten dat ze misschien corona onder hun leden hebben.

Laatst een winkelmevrouw, ze hoestte er wel op los, in haar elleboog, maar toch. Als die winkelmevrouw niet gevaccineerd was geweest lag ze waarschijnlijk thuis op bed of op de bank. Nu is ze gevaccineerd, is niet echt ziek en 'ach, ze kan toch niet thuisblijven met een verkoudheidje'.

Heb je een test gedaan? Nee hoor ik ben gevaccineerd. Gelukkig dat nu ook rekening gehouden moet worden bij een verkoudheid.

maxresdefault.jpg

Tja, het leven is 1 groot risico. Ben je zelf gevaccineerd?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.