Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Algemene Coronavirus COVID-19 SARS-CoV-2 topic

Fleurtje_5 schreef op 13-10-2022 om 13:50:

[..]

Ik verwacht helemaal niets, maar reageerde omdat Iemand schreef:

Het belangrijkste wat de kwetsbaren kunnen doen om zichzelf te beschermen is zo snel mogelijk de herhaalprik halen.

Maar wat wil je daar dan mee zeggen? Voor de meeste kwetsbaren is dit het beste wat ze kunnen doen.. Wat als ze geen prik kunnen halen, vraag je. Eh ja, niks dan toch? Je haalt zelf iets erbij waarop je zelf het antwoord al weet. Die kleine groep is heel specifiek en hebben, hoe hard het ook klinkt, pech.

Of je bedoelt dat iedereen die (wel of niet met een goede reden) niet gevaccineerd is, in jouw ogen kwetsbaar is? Ik had een goede reden gehad om me niet te vaccineren (veel twijfels over evt allergische reactie) maar dat maakte mij niet meteen kwetsbaar. Zeker niet kwetsbaarder dan iemand die het vaccin wel mocht maar niet wilde, bedoel ik dan.  (uiteindelijk wel vaccinatie gehad en is goed gegaan maar nu neem ik dat 'risico' niet meer).

Fleurtje_5 schreef op 13-10-2022 om 13:56:

[..]

Je hebt het over 'een oud familielid' als we het hebben over kwetsbare personen. Ik noem iemand die om een goede reden niet gevaccineerd is ook kwetsbaar.

Dat geroep van 'haal die herhaalprik' vind ik dan erg makkelijk gezegd.

Inderdaad, Gelukkig zijn er goede mondkapjes.

Ligt er maar net aan wat de ‘goede reden’ is. Vind die iemand dat enkel zélf een goede reden of denkt de wetenschap/arts daar geheel anders over? Het is of een kwetsbaar persoon óf een wappie en laatste valt bij mij niet onder de noemer kwetsbaar.

Kersje schreef op 13-10-2022 om 15:08:

[..]

Ligt er maar net aan wat de ‘goede reden’ is. Vind die iemand dat enkel zélf een goede reden of denkt de wetenschap/arts daar geheel anders over? Het is of een kwetsbaar persoon óf een wappie en laatste valt bij mij niet onder de noemer kwetsbaar.

Zelfs dat niet. Als die goede reden een heftige allergie is, dan is dat een prima reden om niet te vaccineren. Dat betekent alleen niet dat die persoon ook kwetsbaar is. Die kan verder prima gezond zijn (zolang hij zijn allergenen maar vermijdt).

Daglichtlamp schreef op 13-10-2022 om 15:41:

[..]

Zelfs dat niet. Als die goede reden een heftige allergie is, dan is dat een prima reden om niet te vaccineren. Dat betekent alleen niet dat die persoon ook kwetsbaar is. Die kan verder prima gezond zijn (zolang hij zijn allergenen maar vermijdt).

Maar dan is die ongevaccineerde persoon wel kwetsbaar om ernstig ziek te worden. Zelfs zieker dan een zeventig jarige die goed ter been is en volledig gevaccineerd is.

Kersje schreef op 13-10-2022 om 15:08:

[..]

Als het geen goede reden is zou het geen goede reden heten.

HAHA!wait..what schreef op 13-10-2022 om 14:56:

[..]

Maar wat wil je daar dan mee zeggen? Voor de meeste kwetsbaren is dit het beste wat ze kunnen doen.. Wat als ze geen prik kunnen halen, vraag je. Eh ja, niks dan toch? Je haalt zelf iets erbij waarop je zelf het antwoord al weet. Die kleine groep is heel specifiek en hebben, hoe hard het ook klinkt, pech.

Of je bedoelt dat iedereen die (wel of niet met een goede reden) niet gevaccineerd is, in jouw ogen kwetsbaar is? Ik had een goede reden gehad om me niet te vaccineren (veel twijfels over evt allergische reactie) maar dat maakte mij niet meteen kwetsbaar. Zeker niet kwetsbaarder dan iemand die het vaccin wel mocht maar niet wilde, bedoel ik dan. (uiteindelijk wel vaccinatie gehad en is goed gegaan maar nu neem ik dat 'risico' niet meer).

Wat ik ermee wou zeggen is dat ik het wel erg makkelijk vind als er gezegd word 'dan haal je toch gewoon die herhaalprik'.

Klopt, ik haal er iets bij waarop ik zelf het antwoord al weet. Fijn toch.

Was/Is het bij jou dan puur angst? Fijn dat het goed is gegaan. Dat geld niet voor iedereen voordat je roept: "kijk mij eens, ik ben toch gegaan dus stel je maar niet aan, want bij mij ging het goed".

Als je weet welk stofje je niet mag hebben, weet je ook dat het onverantwoord is om het toch in je lijf te laten spuiten.

Fleurtje_5 schreef op 14-10-2022 om 11:29:

[..]

Maar dan is die ongevaccineerde persoon wel kwetsbaar om ernstig ziek te worden. Zelfs zieker dan een zeventig jarige die goed ter been is en volledig gevaccineerd is.

Dat was in het begin van de epidemie zo. Inmiddels allang niet meer. Waarom heb ik hiervoor al uitgelegd.

Daglichtlamp schreef op 13-10-2022 om 15:41:

[..]

Zo bedoel ik mijn post ook, al beschrijf jij het duidelijker 😉

Fleurtje_5 schreef op 14-10-2022 om 11:31:

[..]

Als het geen goede reden is zou het geen goede reden heten.

Je mist duidelijk mijn punt.

Daglichtlamp schreef op 14-10-2022 om 11:51:

[..]

Dat was in het begin van de epidemie zo. Inmiddels allang niet meer. Waarom heb ik hiervoor al uitgelegd.

Inderdaad. Ik denk dat als je in het ziekenhuis kijkt, er meer gevaccineerden 70+ers liggen dan ongevaccineerde 30ers (bijvoorbeeld). Een vaccin is zeker helpend bij kwetsbaren maar absoluut geen garantie dat je dan dus niet meer ernstig ziek wordt van corona. Uitzonderingen zijn er natuurlijk altijd maar nu sinds de Omicron is er toch echt wel het 1 en ander veranderd

Fleurtje_5 schreef op 14-10-2022 om 11:40:

[..]

Wat ik ermee wou zeggen is dat ik het wel erg makkelijk vind als er gezegd word 'dan haal je toch gewoon die herhaalprik'.

Klopt, ik haal er iets bij waarop ik zelf het antwoord al weet. Fijn toch.

Was/Is het bij jou dan puur angst? Fijn dat het goed is gegaan. Dat geld niet voor iedereen voordat je roept: "kijk mij eens, ik ben toch gegaan dus stel je maar niet aan, want bij mij ging het goed".

Als je weet welk stofje je niet mag hebben, weet je ook dat het onverantwoord is om het toch in je lijf te laten spuiten.

Natuurlijk zou ik dat niet roepen, daarom heb ik het ook tussen haakjes gezet want dat is ook niet relevant. Ik vind sowieso dat iedereen voor zichzelf moet bepalen of ze wel of niet gevaccineerd willen worden. 

Laat ik het zo zeggen; er zijn een aantal stofjes/medicatie waar ik zeker niet tegen kan (antibiotica, ibuprofen, hormonen) door een genafwijking. Ik word echt een half jaar doodziek dan.. Daarom 'moet' ik voorzichtig zijn met alle medicatie. Dusja; de reden was angst want het was onzeker en had ook de andere kant op kunnen vallen

Ik zie een herhaling van de discussie die elke golf weer opnieuw wordt gevoerd met een zeker persoon.
Soms is er echt gewoon geen hoop ooit een normaal gesprek te voeren.

Lollypopje schreef op 14-10-2022 om 12:56:

Ik zie een herhaling van de discussie die elke golf weer opnieuw wordt gevoerd met een zeker persoon.
Soms is er echt gewoon geen hoop ooit een normaal gesprek te voeren.

Je hebt gelijk ook, ga het ook niet meer proberen nu 😇

De overheid heeft een informatienummer 0800-1351 voor vragen over corona. Weet iemand hier toevallig of daar mensen met een medische achtergrond werken? Of krijg je dan gewoon een call center-medewerker die een cursus heeft gehad en een belscript heeft?

Rondstruiner schreef op 14-10-2022 om 13:45:

De overheid heeft een informatienummer 0800-1351 voor vragen over corona. Weet iemand hier toevallig of daar mensen met een medische achtergrond werken? Of krijg je dan gewoon een call center-medewerker die een cursus heeft gehad en een belscript heeft?

Laat maar, al gebeld.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.