Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Algemene Coronavirus COVID-19 SARS-CoV-2 topic

LostJellyfish83

LostJellyfish83

08-10-2022 om 22:58

Mijn huisarts heeft kennelijk ook geen uitnodigingen gestuurd, ik zit wel in de doelgroep. Nou ja,,ik wacht wel op de ggd, zo lang duurt dat toch ook niet.

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

08-10-2022 om 23:39

Coreopsis schreef op 08-10-2022 om 22:51:

[..]

Ja. Maar als je geen uitnodiging hebt (en van na 1959 bent) word je op de priklocatie geweigerd.

Nou, ik heb alles ingevuld en gewoon een afspraak gekregen, inclusief barcode. En ik ben van na 1959

Ik zit wel in de griepprikgroep maar geen uitnodiging. Toen ik belde om afspraak voor mn moeder te maken mocht ik dus niet op basis van ook in griepprikgroep vallen maar wél als mantelzorger.

Ik hoop dat ze gezonde voordringers controleren en weigeren. Wacht gewoon op je beurt als je niks mankeert.

Rondstruiner schreef op 09-10-2022 om 08:16:

Ik hoop dat ze gezonde voordringers controleren en weigeren. Wacht gewoon op je beurt als je niks mankeert.

Ook gezonde sterke mensen kunnen ernstig ziek worden.

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

09-10-2022 om 11:42

Tickel schreef op 08-10-2022 om 23:39:

[..]

Nou, ik heb alles ingevuld en gewoon een afspraak gekregen, inclusief barcode. En ik ben van na 1959

Dat schrijft ik toch ook? Een afspraak maken kan iedereen. Maar op de priklocatie moet je de uitnodigingsbrief laten zien als je van na 1959 bent. Heb je die niet, dan word je daar weggestuurd.

Zo ging het bij de eerste vaccinatieronde ook.

Fleurtje_5 schreef op 09-10-2022 om 11:18:

[..]

Pff ja, als je zo gaat beredeneren.. Feit blijft dat ouderen en andere kwetsbaren een grotere kans hebben op ernstig ziek worden dus is het logisch dat zij voorrang krijgen 

Ik ben benieuwd hoe lang de quarantaine regels nog aan gaan blijven. Want er zijn natuurlijk ook genoeg mensen die nauwelijks klachten hebben die toch nog 5 dagen binnen moeten blijven. Mss versoepelen wanneer je een negatieve test hebt dat je weer je ding kunt doen.
En dat dat dan ook binnen die 5 dagen zou kunnen zijn is alleen maar mooi meegenomen... 

Ik ben nu snotverkouden maar het is gelukkig geen Corona. Ik heb vanmorgen een test gedaan. Ik heb het nog niet gehad zo ver ik weet.

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

09-10-2022 om 13:27

Coreopsis schreef op 09-10-2022 om 11:42:

[..]

Dat schrijft ik toch ook? Een afspraak maken kan iedereen. Maar op de priklocatie moet je de uitnodigingsbrief laten zien als je van na 1959 bent. Heb je die niet, dan word je daar weggestuurd.

Zo ging het bij de eerste vaccinatieronde ook.

Ik ga het zien morgen. 

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

09-10-2022 om 14:45

Fleurtje_5 schreef op 09-10-2022 om 11:18:

[..]

Is dit nu een omgekeerd rokende opa argument?

Ik heb gisteren de uitnodiging voor een herhaalprik via mijn huisarts ontvangen. Toevallig afgelopen vrijdag meteen mijn griepprik gekregen tijdens een afspraak bij de huisarts.

HAHA!wait..what schreef op 09-10-2022 om 11:45:

[..]

Pff ja, als je zo gaat beredeneren.. Feit blijft dat ouderen en andere kwetsbaren een grotere kans hebben op ernstig ziek worden dus is het logisch dat zij voorrang krijgen

Logisch dat kwetsbare voorrang krijgen. Daar is geen discussie over nodig. Maar als iemand zich de moeite neemt om die prik te halen vind ik het vreemd om diegene te weigeren. Misschien is die op het eerste gezicht kerngezond, maar toch kan die persoon zieker worden dan iemand die ouder is.

Ik ken een groep piepgezonde ouderen die de prik eerder kregen vanwege hun leeftijd. Een jongere kennis van hen, heeft lang niet zo'n gezonde conditie als dat groepje ouderen, kreeg daarom géén Pfizer maar kreeg veel later AstraZeneca.

Ik zou dan niet moeilijk doen, en zeker niet die enkele "jongere" controleren en te weigeren vanwege de leeftijd. Ik ken ook jonge gezonde kerels die doodziek werden van corona.

Fleurtje_5 schreef op 09-10-2022 om 15:30:

[..]

Logisch dat kwetsbare voorrang krijgen. Daar is geen discussie over nodig. Maar als iemand zich de moeite neemt om die prik te halen vind ik het vreemd om diegene te weigeren. Misschien is die op het eerste gezicht kerngezond, maar toch kan die persoon zieker worden dan iemand die ouder is.

Ik ken een groep piepgezonde ouderen die de prik eerder kregen vanwege hun leeftijd. Een jongere kennis van hen, heeft lang niet zo'n gezonde conditie als dat groepje ouderen, kreeg daarom géén Pfizer maar kreeg veel later AstraZeneca.

Ik zou dan niet moeilijk doen, en zeker niet die enkele "jongere" controleren en te weigeren vanwege de leeftijd. Ik ken ook jonge gezonde kerels die doodziek werden van corona.

Alles wat je onder vetgedrukte schrijft is dus overbodig en niet van toepassing.

Kersje schreef op 09-10-2022 om 15:58:

[..]

Alles wat je onder vetgedrukte schrijft is dus overbodig en niet van toepassing.

Deze opmerking vind ik weer overbodig.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.