Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Algemene Coronavirus COVID-19 SARS-CoV-2 topic


LoveCats!

LoveCats!

09-07-2021 om 17:01 Topicstarter

JohnnyC. schreef op 09-07-2021 om 17:00:

Ik snap gewoon niet hoe het zo explosief kan stijgen. Hoe krijg je in hemelsnaam 180 besmettingen in één avondje disco? Hoe kan één persoon (hoeveel kunnen het zijn geweest, er waren nauwelijk besmettingen!) een derde van een discotheek infecteren?


Dus nog los van het debacle rond testen voor toegang, wat is dit voor gek virus?

Knuffelen. Dansen. Aan elkaar zitten. Naar hetzelfde toilet. Misschien uit elkaars glas drinken. Beetje dronken. Dat zijn genoeg elementen om ervoor te zorgen dat 1 patiënt met Corona gelijk een derde van een discotheek besmet met het virus. 

LoveCats!

LoveCats!

09-07-2021 om 17:09 Topicstarter

Het reproductiegetal (R0) was op donderdag 24 juli de hoogste sinds 30 augustus volgens het Coronadashboard.

https://prnt.sc/19r9dhf

LoveCats! schreef op 09-07-2021 om 17:01:

[..]

Knuffelen. Dansen. Aan elkaar zitten. Naar hetzelfde toilet. Misschien uit elkaars glas drinken. Beetje dronken. Dat zijn genoeg elementen om ervoor te zorgen dat 1 patiënt met Corona gelijk een derde van een discotheek besmet met het virus.

Dat moet een heel populair persoontje zijn geweest!

Maar zelfs als die Don Juan 200 vrouwen heeft geknuffeld, dan nog is het bizar dat ze ook allemaal direct besmet zijn geraakt. Die hele '15 minuten' binnen anderhalve meter regel kunnen we opdoeken.

JohnnyC. schreef op 09-07-2021 om 17:28:

[..]

Dat moet een heel populair persoontje zijn geweest!

Maar zelfs als die Don Juan 200 vrouwen heeft geknuffeld, dan nog is het bizar dat ze ook allemaal direct besmet zijn geraakt. Die hele '15 minuten' binnen anderhalve meter regel kunnen we opdoeken.

Met dank aan de Delta variant.

JohnnyC. schreef op 09-07-2021 om 17:28:

[..]

Dat moet een heel populair persoontje zijn geweest!

Maar zelfs als die Don Juan 200 vrouwen heeft geknuffeld, dan nog is het bizar dat ze ook allemaal direct besmet zijn geraakt. Die hele '15 minuten' binnen anderhalve meter regel kunnen we opdoeken.

Ventilatie ventilatie ventilatie.

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

09-07-2021 om 21:29

Glamourlama schreef op 09-07-2021 om 18:28:

[..]

Ventilatie ventilatie ventilatie.

Dit! Maurice de Hond krijgt op de valreep toch nog gelijk. Jammer dat het zo'n drammer is. 

Drietje schreef op 09-07-2021 om 21:29:

[..]

Dit! Maurice de Hond krijgt op de valreep toch nog gelijk. Jammer dat het zo'n drammer is.

Ik denk niet dat hij de Delta-variant had voorzien. Even a broken clock is right twice a day..

Sophia_!

Sophia_!

09-07-2021 om 22:25

Gevonden 

ik lees mee. 

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

09-07-2021 om 22:31

JohnnyC. schreef op 09-07-2021 om 22:16:

[..]

Ik denk niet dat hij de Delta-variant had voorzien. Even a broken clock is right twice a day..

Zelfs de Deltavariant zou niet 200 van de 600 mensen in 1 discotheek kunnen besmetten als aerosolen geen cruciale rol spelen.

Drietje schreef op 09-07-2021 om 22:31:

[..]

Zelfs de Deltavariant zou niet 200 van de 600 mensen in 1 discotheek kunnen besmetten als aerosolen geen cruciale rol spelen.

Het is wel bizar veel hè? Of er zijn toch heel veel mensen illegaal (of besmet) naar binnen geglipt?

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

10-07-2021 om 00:14

Glamourlama schreef op 09-07-2021 om 22:56:

[..]

Het is wel bizar veel hè? Of er zijn toch heel veel mensen illegaal (of besmet) naar binnen geglipt?

Dat kan haast niet. De besmettingen waren helemaal niet zo hoog toen. Het handjevol fraudeurs moet dan ook nog besmet zijn geweest. Het moeten wel de aerosolen zijn geweest,  door zingen en schreeuwen. In het begin raakten toch ook hele koren besmet? Het rivm zei toen dat ze te dicht bij elkaar hadden gestaan bij de koffieautomaat.

Drietje schreef op 10-07-2021 om 00:14:

[..]

Dat kan haast niet. De besmettingen waren helemaal niet zo hoog toen. Het handjevol fraudeurs moet dan ook nog besmet zijn geweest. Het moeten wel de aerosolen zijn geweest, door zingen en schreeuwen. In het begin raakten toch ook hele koren besmet? Het rivm zei toen dat ze te dicht bij elkaar hadden gestaan bij de koffieautomaat.

Klopt ja. Er zijn meerdere beschrijvingen geweest van koren, kerken, bussen enz. Maar het zou misschien ook nog méér dan een handjevol fraudeurs kunnen zijn geweest? Of de mensen die meteen gingen dansen na Janssen?

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

10-07-2021 om 07:30

Goed dat er weer een beetje is teruggedraaid. En nu maar hopen dat het snel effect heeft en de boel niet nóg een week zo explosief blijft stijgen.

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

10-07-2021 om 09:49

Drietje schreef op 09-07-2021 om 22:31:

[..]

Zelfs de Deltavariant zou niet 200 van de 600 mensen in 1 discotheek kunnen besmetten als aerosolen geen cruciale rol spelen.

Ik snapte niet hoe dit kon, maar denk dat dit een goede verklaring is: na enkele besmettingen in een club worden nu alle bezoekers getest, waardoor er enorm veel extra besmette jongeren zonder klachten boven komen drijven, die eerder niet werden gezien. Dat zou goed nieuws zijn.  

"Omdat het hier gaat om jongeren meestal jonger dan 30 jaar, zullen daar normaal gesproken weinig of geen klachten uit voortkomen en blijven deze superspreads grotendeels onder de test-radar. Echter, omdat deze bijeenkomsten worden begeleid door het TvT, wordt een enkele besmette die wel klachten heeft, aanleiding om alle bezoekers van dat evenement te testen en daar komen dan vervolgens veel andere besmettingen aan het licht. In het voorbeeld van de Aspen Valley werden dus 180 van de 800 bezoekers op deze manier positief getest en dat stuwt het aantal positieve testen sterk op, zonder dat er veel onderliggende klachten zijn geweest. Er wordt dus door het intensief testen een onzichtbare epidemie gecreëerd, die voorheen niet opgemerkt zou zijn geweest."

Bron: website Maurice de Hond (ik lees daar graag de cyferanalyses, die zijn lekker nuchter)

Drietje schreef op 10-07-2021 om 09:49:

[..]

Ik snapte niet hoe dit kon, maar denk dat dit een goede verklaring is: na enkele besmettingen in een club worden nu alle bezoekers getest, waardoor er enorm veel extra besmette jongeren zonder klachten boven komen drijven, die eerder niet werden gezien. Dat zou goed nieuws zijn.

"Omdat het hier gaat om jongeren meestal jonger dan 30 jaar, zullen daar normaal gesproken weinig of geen klachten uit voortkomen en blijven deze superspreads grotendeels onder de test-radar. Echter, omdat deze bijeenkomsten worden begeleid door het TvT, wordt een enkele besmette die wel klachten heeft, aanleiding om alle bezoekers van dat evenement te testen en daar komen dan vervolgens veel andere besmettingen aan het licht. In het voorbeeld van de Aspen Valley werden dus 180 van de 800 bezoekers op deze manier positief getest en dat stuwt het aantal positieve testen sterk op, zonder dat er veel onderliggende klachten zijn geweest. Er wordt dus door het intensief testen een onzichtbare epidemie gecreëerd, die voorheen niet opgemerkt zou zijn geweest."

Bron: website Maurice de Hond (ik lees daar graag de cyferanalyses, die zijn lekker nuchter)

Ik vind dat Maurice zich maar alleen met peilingen bezig moet houden. Zeker na het beluisteren van de podcast over de Deventer mediazaak.
En volgens Maurice zou er ook geen tweede golf komen.
Ik neem zijn verklaring dus met heel wat kilo's zoutkorrels.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.