Beauty en fashion
Knutselkei
16-05-2026 om 10:37
Wat draag je als het warm is aan broek?
Naar aanleiding van de korte mouwen topic.
Wat draag je als het warm is aan broeken?
Ik heb altijd snel warme benen als het heet is, dus ga voor travelbroeken. Die zijn luchtig en heel dun. Meestal caprimodel van jemappelle, die zijn net wat langer zodat ze mijn met lange benen ook capri zijn ipv net in de knie kort. Ik kan geen spijkercapri of zo hebben, dan zijn mijn benen echt klam.
Auwereel
18-05-2026 om 07:59
Ik zie aan de weersverwachting voor volgende week dat ik nodig deze vraag aan mijn linnenkast moet stellen... Ik herinner me alleen van eind zomer vorig jaar dat ik dunnere kleding wilde shoppen maar was er alleen herfstkleding te koop. Dus nog geen idee wat ik volgende week aan moet!
Knutselkei
18-05-2026 om 13:04
Auwereel schreef op 18-05-2026 om 07:59:
Ik zie aan de weersverwachting voor volgende week dat ik nodig deze vraag aan mijn linnenkast moet stellen... Ik herinner me alleen van eind zomer vorig jaar dat ik dunnere kleding wilde shoppen maar was er alleen herfstkleding te koop. Dus nog geen idee wat ik volgende week aan moet!
Dat wordt rondje shoppen 
RavIvaR
20-05-2026 om 08:53
Het is nu het goede moment om je zomerkleding aan te vullen. De winkels hangen nu vol met zomerkleding.
Herfstappeltaart
20-05-2026 om 10:41
RavIvaR schreef op 20-05-2026 om 08:53:
Het is nu het goede moment om je zomerkleding aan te vullen. De winkels hangen nu vol met zomerkleding.
![]()
Heb je een kledingzaak?
Beterlaat2021!
20-05-2026 om 11:11
RavIvaR schreef op 20-05-2026 om 08:53:
![]()
Ik probeer het meestal 'uit te zingen' tot de uitverkoop! Vorig jaar nog een veelkleurige 'fladderbroek' in een keurige damesmodezaak, van € 79.00 voor € 19.00 !!
Fleurette
26-05-2026 om 13:01
Het liefst draag ik een lekker flodderjurkje. Als ik netjes wil/moet zijn een palazzobroek met een bloesje of een net jurkje.
Mijn stijl is de pyamalook😊
Euphoria
26-05-2026 om 19:11
de afgelopen dagen waren dus heel heet. Ik droeg de satijnachtige wijde broekspijpbroeken met een bijpassend bloesje. Ik heb ze in alle kleuren en motieven. Morgen werk ik vanuit thuis en dan draag ik een jurk.
Jurken of rokken, mits langer, zijn ook gekleed voor mijn werk.
Auwereel
03-06-2026 om 14:52
Knutselkei schreef op 18-05-2026 om 13:04:
[..]
Dat wordt rondje shoppen
Dan zat ik ook nog eens met het probleem dat ik geen zin heb om te shoppen als het smoorheet is en dat ik geen idee heb wat een geschikte broek is voor smoorhitte als het een normale temperatuur is. 🤔
Vandaag een rondje shoppen gedaan maar dat viel niet mee! 98% van de dunne broeken heeft enorme flared pijpen of 1,5% harembroek en ik heb het gevoel dat die allebei flink benadrukken dat ik een onderdeurtje ben. Ook moet ik ermee naar de kledingvermaakshop omdat er minstens 15 cm af moet, pijpen omslaan is er natuurlijk niet bij.
Maar het is me gelukt uit de 0,5% rechtpijpige zomerbroeken een min of meer dunne broek te scoren. Ook 2 shirts, en aangezien mijn schoenen die ik voor de zomer bedoeld had, te warm bleken, heb ik ook nieuwe schoenen gekocht die luchtiger zijn en zeer prettig lopen (in de winkel tenminste).
Nikki1973
03-06-2026 om 14:55
Thuis een jurk of korte broek
Naar werk een dunne spijkerbroek of andere dunne broek. Ik heb ook broeken van travelstof maar die vind ik niet perse luchtig, ik vind ze best warm.
Knutselkei
04-06-2026 om 07:41
Nikki1973 schreef op 03-06-2026 om 14:55:
Thuis een jurk of korte broek
Naar werk een dunne spijkerbroek of andere dunne broek. Ik heb ook broeken van travelstof maar die vind ik niet perse luchtig, ik vind ze best warm.
Ik heb veel travelstof broeken van J'mappelle in allemaal verschillende diktes. Nu draag ik dikte 2, die is flodderdun zeg maar. (2,3,4,heavy en brushed zijn er) Het verschilt inderdaad wel echt per soort en merk.
De capri van Norah is ook dun maar loopt dan weer heel snel uit, dan start ik smorgens met een strakke broek rond mijn benen en en om 10 uur hangt ie al losser en om 15 uur is hij echt los. Dat is dan een ander model geworden.
Herfstappeltaart
04-06-2026 om 16:36
Ik heb zojuist een linnen 'bermuda' gekocht. Daarmee vertoon ik me niet in het openbaar maar hij is bedoeld voor op het balkonnetje van de stacaravan straks in Frankrijk. Kan ik toch iets luchtigs aandoen bij hitte.
Gebruikersnaaminvullen
05-06-2026 om 21:33
Auwereel schreef op 03-06-2026 om 14:52:
[..]
Dan zat ik ook nog eens met het probleem dat ik geen zin heb om te shoppen als het smoorheet is en dat ik geen idee heb wat een geschikte broek is voor smoorhitte als het een normale temperatuur is. 🤔
Vandaag een rondje shoppen gedaan maar dat viel niet mee! 98% van de dunne broeken heeft enorme flared pijpen of 1,5% harembroek en ik heb het gevoel dat die allebei flink benadrukken dat ik een onderdeurtje ben. Ook moet ik ermee naar de kledingvermaakshop omdat er minstens 15 cm af moet, pijpen omslaan is er natuurlijk niet bij.
Maar het is me gelukt uit de 0,5% rechtpijpige zomerbroeken een min of meer dunne broek te scoren. Ook 2 shirts, en aangezien mijn schoenen die ik voor de zomer bedoeld had, te warm bleken, heb ik ook nieuwe schoenen gekocht die luchtiger zijn en zeer prettig lopen (in de winkel tenminste).
Op zich zijn wijdere pijpen bij korte mensen niet erg, maar vaak zie je dat die broek dan over de grond sleept. Bij bonprix hebben ze een petite collectie (155-163) met broeken.
Zag de broek die ik zelf heb daar ook tussen.

Konwalia
05-06-2026 om 23:02
Die wijde palazzobroeken staan mij totaal niet. Ik draag daarom meestal gewoon shorts of rokjes, en voor kantoor (daar zit je de hele dag met airco) een 7/8 broek van katoen.
Auwereel
06-06-2026 om 00:24
Gebruikersnaaminvullen schreef op 05-06-2026 om 21:33:
[..]
Op zich zijn wijdere pijpen bij korte mensen niet erg, maar vaak zie je dat die broek dan over de grond sleept. Bij bonprix hebben ze een petite collectie (155-163) met broeken.
Zag de broek die ik zelf heb daar ook tussen.
Kwa lengte ben ik idd petite, maar kwa breedte vind ik dat wel meevallen, hoewel ik tegenwoordig vaak maat 36 aan kan. Maar dat ligt aan de maten van tegenwoordig.
Deze broek is niet wat ik zoek, maar ze hebben vast ook effen exemplaren.