Beauty en fashion Beauty en fashion

Beauty en fashion

Truien voor mannen

Oke, misschien een raar topic/rare titel, maar het is als volgt:

Mijn man heeft nogal moeite met geschikte truien vinden. Zijn oplossing: gewoon niet meer zoeken. Ik heb tijd teveel en hij truien te weinig, dus ik probeer hem te helpen. Daarnaast heeft hij een zweetprobleem, waardoor truien en shirts snel stinken, echt naar puberzweet. Zijn shirts kunnen na een paar keer wassen op 60 graden wel weer prima mee, maar zijn (fijngebreide) truien (simpele basic truien met v-hals, kan evt een overhemd onder) durf ik niet zo warm te wassen. In een poging tot die truien redden, heb ik ze in een emmer met biotex gegooid, hopelijk helpt dat ook genoeg. 

Man draagt momenteel graag van die capuchontruien of capuchonvesten, maar ik vind dat niet (meer) bij zijn leeftijd en functie passen. Ik heb leerlingen die in exact dezelfde truien lopen... Hij zegt dat dat de enige truien zijn die niet stinken. Dat klopt ook niet helemaal, want die truien en vesten gooi ik in de droger, dus die ruiken niet naar oud water, de fijngebreide truien ruiken soms wel omdat die niet in de droger mogen. Dan begin je al met een stinkende trui. Alle truien (capuchon en fijngebreid) zijn overigens van minstens 90 maar meestal 100% katoen.

Qua zweet: hij wast zich elke dag gewoon onder de douche met douchegel en gebruikt dezelfde natuurlijke deo als ik (aluinkristal in stickvorm of in spray). Zo nu en dan een odorex depper. 

Ik ben dus op zoek naar tips. Welke truien (liefst niet te duur, mijn man is gierig als het op kleding aankomt) gaan niet zo snel stinken? Of moet ik zijn truien toch anders behandelen in de was? 

https://www.zalando.nl/marks-and-spencer-trui-light-grey-qm422q00x-c11.html Dit is trouwens het model trui dat hij wil, mits het dus niet stinkt. En zeker niet voor meer dan 30E. Probleempje is ook bij gewone truien dat ze vaak te kort zijn bij de mouwen, blijkbaar heb ik een vent met apenarmen uitgekozen  


wol gaat niet zo stinken. Je kunt het niet heet wassen, maar echt pure wol gaat echt niet stinken. 

weken in azijn helpt tegen zweetlucht en ik zou gaan experimenteren met deo. 
Qua truien heb ik geen tips, ik zou die keuze bij hem laten. Hij moet er in lopen. 

Mijn man draagt truien van 100% katoen van Esprit.

Ik ben ook een zweter en na de agressieve middelen zoals Odorex Extra dry en Syneo5 (die wel goed hielpen) nu uitgekomen bij deze:

https://www.douglas.nl/nl/p/5009582007?variant=1059648&trac=nl.01psh.goo.9976225783.1059648.129818166873.000000&gclid=CjwKCAjw67ajBhAVEiwA2g_jEPixb7BVCyzq-SfpIoHcYxDOE8klI5eZ73DjPfsc9SiNdrzPvL250hoCshYQAvD_BwE

Hij werkt bij mij heel goed en ruikt niet sterk. Dus ook voor mannen geschikt.

Syneo5 en de man stinkt niet meer. Dat durf ik te beloven.
Verder geen truien meer dragen, maar overhemden met een shirt eronder.

afrodite05

afrodite05

24-05-2023 om 16:58 Topicstarter

MMcGonagall schreef op 24-05-2023 om 16:51:

Syneo5 en de man stinkt niet meer. Dat durf ik te beloven.
Verder geen truien meer dragen, maar overhemden met een shirt eronder.

Ja, zo zie ik hem ook graag, maar hij is er zelf niet zo'n fan van, helaas...

HG heeft ook middeltjes “tegen stinkend wasgoed” of “tegen zweetgeur”. Ik gebruikte dat vroeger wel eens voor sportkleding en het werkte erg goed.

afrodite05

afrodite05

24-05-2023 om 17:07 Topicstarter

Doemijdieglazenbol schreef op 24-05-2023 om 16:41:

weken in azijn helpt tegen zweetlucht en ik zou gaan experimenteren met deo.
Qua truien heb ik geen tips, ik zou die keuze bij hem laten. Hij moet er in lopen.

Azijn probeer ik idd ook weleens, gebruik het ook standaard als wasverzachter. 

Als hij zelf zijn truien bestelt, blijken ze 9 van de 10x te korte mouwen te hebben, dus kan alles weer terug. Echt een winkel in is zijn grootste nachtmerrie: na één trui is het al drama en heeft hij geen zin meer  Vandaar dat hij dit aan mij vraagt. Maar ja, ik weet het ook niet goed meer.

afrodite05

afrodite05

24-05-2023 om 17:08 Topicstarter

Madamecannibale schreef op 24-05-2023 om 17:04:

HG heeft ook middeltjes “tegen stinkend wasgoed” of “tegen zweetgeur”. Ik gebruikte dat vroeger wel eens voor sportkleding en het werkte erg goed.

Ja, die heb ik ook staan, zal dat ook weer wat meer gaan gebruiken, thnx.

afrodite05

afrodite05

24-05-2023 om 17:24 Topicstarter

alhambra schreef op 24-05-2023 om 16:45:

Mijn man draagt truien van 100% katoen van Esprit.

Ik ben ook een zweter en na de agressieve middelen zoals Odorex Extra dry en Syneo5 (die wel goed hielpen) nu uitgekomen bij deze:

https://www.douglas.nl/nl/p/5009582007?variant=1059648&trac=nl.01psh.goo.9976225783.1059648.129818166873.000000&gclid=CjwKCAjw67ajBhAVEiwA2g_jEPixb7BVCyzq-SfpIoHcYxDOE8klI5eZ73DjPfsc9SiNdrzPvL250hoCshYQAvD_BwE

Hij werkt bij mij heel goed en ruikt niet sterk. Dus ook voor mannen geschikt.

Die truien van Esprit heeft mijn man ook, maar de laatste keer dat we (exact dezelfde) bestelden, was de pasvorm veranderd waardoor de mouwen weer te kort waren 

Ik weet niet goed hoe het kan, maar bij het ene kledingstuk ruikt hij helemaal niet, bij het andere wel. Geen idee wat dan het verschil is. Maar daardoor denk ik dat het probleem niet per se bij de deo ligt, maar eerder bij de stoffen. Ook zo'n gek voorbeeld: de witte basic t-shirts van de Zeeman doen het prima, maar precies diezelfde shirts in zwart/donkerblauw stinken. Ik heb een aantal van die witte shirts van de Zeeman geverfd in donkerblauw en donkergroen (met zo'n busje Dylon verf), die stinken dan weer niet. Ik snap er dus niets van.

afrodite05 schreef op 24-05-2023 om 16:58:

[..]

Ja, zo zie ik hem ook graag, maar hij is er zelf niet zo'n fan van, helaas...

Maar echt, met die Syneo5 zijn de problemen opgelost. Nooit meer stinkende zooi of vlekken waardoor je kleding na drie maanden weg moet doen.

afrodite05

afrodite05

24-05-2023 om 17:36 Topicstarter

MMcGonagall schreef op 24-05-2023 om 17:28:

[..]

Maar echt, met die Syneo5 zijn de problemen opgelost. Nooit meer stinkende zooi of vlekken waardoor je kleding na drie maanden weg moet doen.

Maar die gebruik je niet in de ochtend na het douchen zoals een "gewone" deo, toch? Ik lees dat je 's avonds moet douchen, een half uur moet wachten en het spul dan pas op moet doen. Dat vindt die vent van mij teveel gedoe... Of is er ook een variant die je als gewone deo gebruikt?

afrodite05 schreef op 24-05-2023 om 17:36:

[..]

Maar die gebruik je niet in de ochtend na het douchen zoals een "gewone" deo, toch? Ik lees dat je 's avonds moet douchen, een half uur moet wachten en het spul dan pas op moet doen. Dat vindt die vent van mij teveel gedoe... Of is er ook een variant die je als gewone deo gebruikt?

Dan vindt hij het zeker ook teveel gedoe om oksels te scheren? Dat kan ook helpen. Ik vind wel dat jij veel moeite doet voor iets wat zijn probleem is. 

afrodite05 schreef op 24-05-2023 om 17:24:

[..]

Die truien van Esprit heeft mijn man ook, maar de laatste keer dat we (exact dezelfde) bestelden, was de pasvorm veranderd waardoor de mouwen weer te kort waren

Ik weet niet goed hoe het kan, maar bij het ene kledingstuk ruikt hij helemaal niet, bij het andere wel. Geen idee wat dan het verschil is. Maar daardoor denk ik dat het probleem niet per se bij de deo ligt, maar eerder bij de stoffen. Ook zo'n gek voorbeeld: de witte basic t-shirts van de Zeeman doen het prima, maar precies diezelfde shirts in zwart/donkerblauw stinken. Ik heb een aantal van die witte shirts van de Zeeman geverfd in donkerblauw en donkergroen (met zo'n busje Dylon verf), die stinken dan weer niet. Ik snap er dus niets van.

https://www.girav.nl/

afrodite05

afrodite05

24-05-2023 om 17:45 Topicstarter

ToetieToover schreef op 24-05-2023 om 17:38:

[..]

Dan vindt hij het zeker ook teveel gedoe om oksels te scheren? Dat kan ook helpen. Ik vind wel dat jij veel moeite doet voor iets wat zijn probleem is.

Heb je helemaal gelijk in. Maar ik heb een scherpe neus en ruik het eerder dan hijzelf, waardoor ik er sneller last van heb. Ik vind het niet fijn om te knuffelen met zweetgeur. En zoals ik al schreef: ik heb momenteel toch weinig anders te doen maar misschien moet ik het hem idd zelf laten uitzoeken. 

afrodite05 schreef op 24-05-2023 om 17:36:

[..]

Maar die gebruik je niet in de ochtend na het douchen zoals een "gewone" deo, toch? Ik lees dat je 's avonds moet douchen, een half uur moet wachten en het spul dan pas op moet doen. Dat vindt die vent van mij teveel gedoe... Of is er ook een variant die je als gewone deo gebruikt?

Nee, het is een spuitflesje. Het hoeft maar een paar keer per week. Dus dat scheelt dan weer.

Ik deed het vlak voor het slapen op gewassen oksels en dan 's ochtends weer even oksels wassen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.