Beauty en fashion
Meesje
16-06-2026 om 19:59
Nieuwe bh
Na 2 zwangerschappen en 2 borstvoedingperiodes zijn mijn borsten (en de rest van mijn lijf) niet meer wat ze waren. Mijn oude bh's passen niet meer lekker. De borstvoeding bh's zijn niet meer nodig en langzaamaan 'op'. Ik wil dus nieuwe. Vóór de zwangerschappen zat alles wel prima. Maar nu weet ik het niet meer zo goed. Dus ik zoek een zaak waar ze me kunnen adviseren. Heeft iemand tips? Ik woon in Zuid Limburg, liefst een zaak die redelijk in de buurt is.
Poezenmeisje
18-06-2026 om 22:55
Herfstappeltaart schreef op 18-06-2026 om 10:37:
[..]
Nou inderdaad! Ik heb er verschillende geprobeerd en er zit er niet 1 goed. Ik heb nogal een maat
75E en de sportbeha van Triumph zit nog het beste. TriAction heet ie. De cups zijn in het begin een beetje raar puntig, maar na veel dragen verdwijnt dat.
Mijn tri-action heeft nooit LEKKER gezeten.
Hij slijt niet omdat ik hem nooit draag. Voor een wandelvakantie op Corsica had ik deze aangeschaft.
Beterlaat2021!
19-06-2026 om 07:45
Poezenmeisje schreef op 18-06-2026 om 22:55:
[..] Mijn tri-action heeft nooit LEKKER gezeten.
Hij slijt niet omdat ik hem nooit draag. Voor een wandelvakantie op Corsica had ik deze aangeschaft.
Zoiets gaat bij mij in de zak voor de Kringloop hoor! Wat niet lekker zit , draag ik niet.
Herfstappeltaart
19-06-2026 om 08:19
Poezenmeisje schreef op 18-06-2026 om 22:55:
[..]
Mijn tri-action heeft nooit LEKKER gezeten.
Hij slijt niet omdat ik hem nooit draag. Voor een wandelvakantie op Corsica had ik deze aangeschaft.
Ow? Ja ieder lichaam is anders natuurlijk. Ik draag al dertig jaar niks anders.
Marie111
19-06-2026 om 13:49
Herfstappeltaart schreef op 18-06-2026 om 10:37:
[..]
Nou inderdaad! Ik heb er verschillende geprobeerd en er zit er niet 1 goed. Ik heb nogal een maat
75E en de sportbeha van Triumph zit nog het beste. TriAction heet ie. De cups zijn in het begin een beetje raar puntig, maar na veel dragen verdwijnt dat.
Zelf met maat 80H ben ik heel erg blij met de SportBH's van Qlinn. En dan de Barcelona.
Je kunt daar ook een passet bestellen. Dan geef je de maat op, die je denkt nodig te hebben en dan sturen ze er 4 mee met de maten "eromheen". En die niet passen, stuur he gewoon weer terug.
Van "gewone" BH's heb ik heel lang Prima Donna gehad (haalde ik destijds bij de Livera). Maar een paar jaar geleden is me door een Lingeriehuis de beugelBH van Wacoal Awareness aangeraden. En die zitten nog beter en gaan ook langer mee, heb ik het idee.
Bolmieke
19-06-2026 om 14:05
Ik draag bralette's zero feel 2.0, voor mij zijn die ideaal. Ik heb een grote onderwijdte maar weinig om de cup te vullen. Er zit een schuimrubbervulling in die er uit kan maar die ik laat zitten. Die schuimrubbervulling zit zo goed dat ik geen prothese aan de kant van mn amputatie hoef te dragen. (misschien tip voor dames met hetzelfde)
Bellebelle
19-06-2026 om 15:12
In Maastricht zit een Triump winkel, daar slaag ik vaak wel. Of Hunkemöller, maar daar moet je een beetje geluk met de verkoopster hebben, vind ik.
Herfstappeltaart
19-06-2026 om 15:43
Marie111 schreef op 19-06-2026 om 13:49:
[..]
Zelf met maat 80H ben ik heel erg blij met de SportBH's van Qlinn. En dan de Barcelona.
Je kunt daar ook een passet bestellen. Dan geef je de maat op, die je denkt nodig te hebben en dan sturen ze er 4 mee met de maten "eromheen". En die niet passen, stuur he gewoon weer terug.
Van "gewone" BH's heb ik heel lang Prima Donna gehad (haalde ik destijds bij de Livera). Maar een paar jaar geleden is me door een Lingeriehuis de beugelBH van Wacoal Awareness aangeraden. En die zitten nog beter en gaan ook langer mee, heb ik het idee.
Dank voor de tip!
Meesje
19-06-2026 om 16:24
Bellebelle schreef op 19-06-2026 om 15:12:
In Maastricht zit een Triump winkel, daar slaag ik vaak wel. Of Hunkemöller, maar daar moet je een beetje geluk met de verkoopster hebben, vind ik.
Ja, hunkemöller ben ik een paar keer slecht geholpen. Dus dat heb ik een beetje opgegeven. Tot het niveau van een meisje dat niet in de paskamer wilde kijken. Dan wordt het wel lastig
Meesje
19-06-2026 om 16:28
Beterlaat2021! schreef op 18-06-2026 om 12:21:
De HEMA maakt veel reclame voor een nieuwe BH en er is nu korting op :
https://www.hema.nl/dames/lingerie/bh/t-shirt-bh/voorgevormde-bh-zonder-beugel-micro-blauw-21805740BLUE.html
Toch niet in jouw maat, Courage.
Je kunt niet passen* bij de HEMA, dus je kunt rustig thuis proberen.
* Ik ging vroeger wel eens passen twee deuren verder bij C & A, maar dat kan niet meer.
Ik heb deze gehaald. Zit best okee voor de prijs. Ik hou hem voor 'erbij'.
Ik heb ook de andere binnen gekregen die ik besteld had na de pas-sessie bij de lingeriezaak. Die zit echt geweldig. Een van Mey, fris roze. Na 2 dagen dragen is de pijn tussen mijn schouderbladen weg. Ik denk dat ik die zelfde gewoon ook nog in een andere kleur ga bestellen. Ik ben helemaal blij 😀
Er is er nog één onderweg van Bonprix
Citroengraag
19-06-2026 om 19:25
De bio-cotton van bon prix zonder beugels zijn heerlijk niet sexy door de week. Echt comfortabel. Ik heb inmiddels ook vier bh's van Miss Mary zonder beugels en die zijn nog fijner, maar erg duur. Ik vind van Miss Mary de extra flapjes onder je oksels heel fijn.
Azalea747
19-06-2026 om 20:26
Meesje schreef op 19-06-2026 om 16:35:
https://www.mey.com/nl/spacer-bh-full-cup-serie-amorous-74808-1747-pink-nectar/p/
Deze heb ik
Bedankt voor de tip, ik heb dezelfde maat als jij dus ik ga hem ook eens proberen! En iemand anders tipte al Wacoal, die zit bij mij ook goed. Ik vind 70D niet heel makkelijk te vinden jammer genoeg (maar alweer iets beter dan 65E, wat ik eerst had).
Marie111
20-06-2026 om 10:30
Kom er net achter dat de Wacoal Awareness dus blijkbaar een uitlopend model is. Gelijk maar een besteld (jammer genoeg zwart, had liever huidskleur gehad). Moet ik weer op zoek naar wat anders.....
https://lingeriehuisonline.nl/artikel/wacoal-awareness-bh-wa085567
Kwam o.a. deze tegen. Iemand ervaring met deze Felina Lovely Lotus?
https://lingeriehuisonline.nl/artikel/felina-grote-maten-bh-235225-lovely-lotus
amarna
23-06-2026 om 15:35
Iemand een tip voor een voorgevormde t-shirt bh zonder beugels in 95D of 90E/F ?
Die van de Hema gaan maar tot 90D. En C&A heeft ze alleen met beugel.
75E en de sportbeha van Triumph zit nog het beste. TriAction heet ie. De cups zijn in het begin een beetje raar puntig, maar na veel dragen verdwijnt dat.