Beauty en fashion
MMcGonagall
28-07-2025 om 21:25
Kapper, alleen wassen en knippen
Mijn dochter kwam er vandaag achter dat onze kapsalon zijn prijzen flink verhoogd heeft. Voor wassen (wat ze wasmassage noemen en wat ik meestal vriendelijk afsla) en knippen betaal je nu € 47,95. ik weet niet meer precies hoeveel het was, maar zeker niet meer dan 42 euro. Dochter is nu aan het rondkijken voor een andere salon, ik overweeg hetzelfde.
Wat kost bij jullie kapper simpel wassen, knippen en droogblazen?
Miepjecody
29-07-2025 om 12:09
Dees! schreef op 29-07-2025 om 08:20:
[..]
3 uur, tjeemig…
Hier een uur en een kwartier. Verf erop, laten intrekken, wassen, drogen en klaar. Wat doet jouw kapper dan in die 3 uur?
Denk dat ze folies bedoelt
Dat er op zetten duurt al half uur
Beterlaat2021!
29-07-2025 om 12:37
Droog knippen of met de plantenspuit bevochtigen, € 15,00.
Bij de Marokkaanse+Turkse kapper. Kort haar. Geen geklets aan je hoofd. Heerlijk.
Auditor
29-07-2025 om 12:42
Kom toevallig nét terug van de kapper. Op dinsdag is het voor heren €20,-, op andere dagen €23,-. Het is zo’n barbershop gerund door mannen uit het midden-oosten, geen idee waar vandaan. Nederlands is niet altijd het sterkste punt, dus dat ‘verplichte’ praatje met de kapper is er gelukkig niet bij. Gewoon even aangeven wat je wilt en het gebeurt gewoon.
Ze hebben enkele dagen per week ook een kapster en doen ook dames. Geen idee wat dat kost, ze hebben net een nieuwe website en daar staan geen prijzen meer op.
Marty1984
29-07-2025 om 13:25
madee schreef op 29-07-2025 om 12:08:
[..]
Doe ik ook zo, maar zelfs al heb ik ‘s morgens mijn haar nog gewassen en er niets in gedaan, dan nog is het ‘s middags bij mijn afspraak verplicht wassen. Ik heb de indruk dat het bij mijn (vorige) kapper een verdienmodel is.
Hier is er ook geen enkele kapper die knipt op droog haar.
Dus 's ochtends wassen heeft hier geen zin, want naast zo'n beetje de verplichting moet het nat zijn. Anders pakt niemand zijn schaar vast.
Ik hou er qua wassen van mijn haar dus gewoon rekening mee. Aangezien ik 2 keer per week mijn haar was ga ik niet 's ochtends of de dag ervoor mijn haar wassen als ik naar de kapper moet.
Bolmieke
29-07-2025 om 14:25
Marty1984 schreef op 29-07-2025 om 13:25:
[..]
Dus 's ochtends wassen heeft hier geen zin, want naast zo'n beetje de verplichting moet het nat zijn. Anders pakt niemand zijn schaar vast.
Ik hou er qua wassen van mijn haar dus gewoon rekening mee. Aangezien ik 2 keer per week mijn haar was ga ik niet 's ochtends of de dag ervoor mijn haar wassen als ik naar de kapper moet.
Hier is een kapper die droog knipt of knipte want hij is gestopt. Hij heeft Europese concoursen gewonnen en knipt erg goed. Ik knip mijn haar zelf en dat doe ik ook droog, het voordeel is dat je precies ziet wat er gebeurd, knip je nat dan wil het nog wel eens ongelijk opdrogen.
stokstaart
29-07-2025 om 14:47
Ik kom net terug van mijn zeer sporadische kapperbezoek; alleen knippen 26E
Pytha123
29-07-2025 om 16:08
Jeetje, ik leer allemaal nieuwe dingen. Hier een kapster aan huis en die komt vaak want ik heb donker haar en veel grijze uitgroei. De prijzen zijn ook omhoog en daardoor is het nu 18 euro voor knippen en 18 voor verven. Meestal verf ik alleen, dus dat kost 18 euro. Ik spoel het dan zelf uit onder de douche. Knippen doet ze gewoon op droog haar gelukkig. Ik houd helemaal niet van wassen/droger. Brrrr.
krulliebollie
29-07-2025 om 16:35
Ik ga naar een specifieke krullenkapper. Hij is vaak wel 1,5 uur met mijn haar bezig. Wassen, knippen, droger, goedjes erin. Kost zo rond de 100,-
Zakdoek
29-07-2025 om 17:18
Ik ga iedere 6 weken (kort haar): plantenspuit erop, dan knippen, gel erin en drogen: €22,-
Miraval
29-07-2025 om 19:25
Friezinnetje schreef op 29-07-2025 om 09:50:
het is natuurlijk wel logisch dat een thuiskapster goedkoper is. Geen huur van pand/stroomverbruik/waterverbruik.
En waarschijnlijk zo zwart als de nacht, als het alleen in de avonden is. 😉
Miraval
29-07-2025 om 19:30
ik zit er ook zomaar 3/3.5 uur. Uitgroei verven en heeeel veeeel folies, daarna wassen en een haarmasker wat 15 minuten in moet trekken, daarna een toner erover heen, 30 minuten intrekken, en dan knippen/föhnen.
Dat laatste sla ik vaak over want doe het in een staart en ga aan het werk. Mijn haar föhnen doe ik alleen als ik iets "te doen" heb en verder zit het letterlijk iedere dag in een staart of knot.
Voorheen had ik extensions en moest ik helemaal een godsvermogen afrekenen. Okee wel van goede kwaliteit, maar 675 euro voor 125 stuks, 3 keer per jaar... naast het verven 4x per jaar. Was een dure grap.
MiniJCW
29-07-2025 om 19:52
Marty1984 schreef op 29-07-2025 om 13:25:
[..]
Wat niet wassen te maken heeft met droog knippen, snap ik niet helemaal. Je kunt prima haar nat maken zonder het te wassen.
FaithfulDuck87
29-07-2025 om 21:08
Miraval schreef op 29-07-2025 om 19:25:
[..]
En waarschijnlijk zo zwart als de nacht, als het alleen in de avonden is. 😉
ook degene die wit knippen, zijn goedkoper dan degene met een salon
Miraval
29-07-2025 om 21:25
Friezinnetje schreef op 29-07-2025 om 21:08:
[..]
ook degene die wit knippen, zijn goedkoper dan degene met een salon
Oh ja dat betwist ik ook niet. Als je weinig overheadkosten hebt kun je je prijzen opk laag houden.
Ik zei het ook expres met een knipoog. 😁
Pimpelmees67
30-07-2025 om 11:00
Madamecannibale schreef op 29-07-2025 om 07:33:
[..]
Bij ons duurt een afspraak voor wassen en knippen 45 minuten. Verven duurt 3 uur, dat vind ik wel een lange zit maar de kapper heeft wel goede koffie en in de winter warme chocolademelk.
3 uur? Is dat bleken en dan verven? Want ik sta altijd binnen 2 uur weer buiten als ik het donkerder laat verven.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.