Beauty en fashion Beauty en fashion

Beauty en fashion

Kapper, alleen wassen en knippen

MMcGonagall

MMcGonagall

28-07-2025 om 23:39 Topicstarter

Wat een prijsverschillen! Ligt dat aan de provincie, of je bij een keten zit, of wat? Hier zijn overigens wel een aantal Turkse kapsalons waar je voor minder dan 25 euro terecht kunt. Dat vind ik dan weer zo goedkoop dat ik me afvraag hoe dat echt zit.

MMcGonagall schreef op 28-07-2025 om 23:39:

Wat een prijsverschillen! Ligt dat aan de provincie, of je bij een keten zit, of wat? Hier zijn overigens wel een aantal Turkse kapsalons waar je voor minder dan 25 euro terecht kunt. Dat vind ik dan weer zo goedkoop dat ik me afvraag hoe dat echt zit.

Turkse kappers à volonté hier in de buurt, maar die knippen alleen mannen  .

Heb ik pech dat ik het foute geslacht heb.

"Effe wat kort haar bijknippen" of een baard bijtrimmen is ook sneller gedaan dan mijn lange haar wassen, knippen en drogen. Ik zit standaard - als het vlot gaat en ze niet met 3 klanten tegelijk bezig zijn - minstens 45 minuten bij de kapper. En dus langer als ze afwisselen en met 1 à 2 personen 3 klanten tegelijk doen.

Ik calculeer elke keer maar in dat eender welke stielman een godsvermogen vraagt voor een uur werk. Dus ook die kapper. Van die 64 euro gaat een deel al naar hun pand, naar hun personeel, naar hun pensioen, naar hun waterrekening, ... en dan moeten ze zelf ook nog eten, sparen en belastingen betalen.

Almdudler schreef op 28-07-2025 om 22:01:

Wassen, knippen, modelleren; €37,50

Vroegah kon je ook alleen knippen, maar dat kan niet meer helaas. Vind t echt onzin om m’n haar daar te laten wassen terwijl ik dat ook prima zelf kan.

Ik vind dat juist heel goed. Dat is zo veel schoner voor de kapper of kapster. Ik ben vroeger kapster geweest en als mensen niet hun haar gewassen wilden worden maakten we het nat met de plantenspuit. Je wil niet weten wat een vieze lucht er soms vanaf kwam. 

27 euro knippen.

Ik moet altijd geverfd worden dus wassen zit erbij. Dan ben ik 150 euro kwijt ongeveer voor uitgroei en blonde plukken, knippen en föhnen. Ik laat het denk ik 6x per jaar verven. 

Ja goedkoop is het niet, maar alles is duurder geworden dus ik vind het ook logisch, voor die kapper zijn de kosten ook gestegen. In die 150 euro zit ook eerst nog 9% BTW,  de IB, LB, premies volksverzekeringen en inkomensafhankelijke bijdrage zorgverzekering, en dan nog personeel, energie, huur, water, inkoop producten, verzekeringen, pensioen, dat moet allemaal betaald worden van onder andere die 150 euro die ik neertel daar. 

Ik denk dat de prijsverschillen er ook veel in zitten in of je kapper op een A locatie zit in de randstad of thuis een salon heeft in een dorpje buiten de randstad. 

watertoren schreef op 29-07-2025 om 01:21:

[..]

Ik vind dat juist heel goed. Dat is zo veel schoner voor de kapper of kapster. Ik ben vroeger kapster geweest en als mensen niet hun haar gewassen wilden worden maakten we het nat met de plantenspuit. Je wil niet weten wat een vieze lucht er soms vanaf kwam.

Nouja, ik was mijn haar echt wel voordat ik naar de kapper ga..

kerst schreef op 29-07-2025 om 03:55:

[..]

Nouja, ik was mijn haar echt wel voordat ik naar de kapper ga..

Jij wel maar veel mensen dus niet. Dat is echt smerig. Toen ik kapster was ben ik erachter gekomen dat er veel mensen zijn met een lijflucht. Ik ben gestopt met het kappersvak omdat ik een verkeerde keuze had gemaakt maar ook vanwege dit.

Voor wasmassage en knippen betaal ik met een klantenkaart 38,48. Ik vind dat best meevallen. 

Hoe lang plannen jullie kappers in voor een afspraak? Omdat sommigen ook wassen, is het dan misschien 3 kwartier? Hier een half uur zonder wassen. 

En wassen vind ik grote onzin, tenminste, om het verplicht te stellen. Ik doe dat zelf en als het verplicht werd zocht ik een andere kapper. Heel vervelend dat mensen dat niet doen voor een kapperbezoek, maar om iedereen te verplichten vind ik ook weer zo wat. Al denk ik ook dat het een verdienmodel is. 

Vrijevlinder schreef op 29-07-2025 om 07:15:

Hoe lang plannen jullie kappers in voor een afspraak? Omdat sommigen ook wassen, is het dan misschien 3 kwartier? Hier een half uur zonder wassen.

En wassen vind ik grote onzin, tenminste, om het verplicht te stellen. Ik doe dat zelf en als het verplicht werd zocht ik een andere kapper. Heel vervelend dat mensen dat niet doen voor een kapperbezoek, maar om iedereen te verplichten vind ik ook weer zo wat. Al denk ik ook dat het een verdienmodel is.

Eens. Ik was het zelf. Ik heb het een keer laten wassen bij een kapper en het was daarna ongelofelijk droog. Ik betaal 40 euro voor alleen knippen. Het wordt steeds duurder en je krijgt er steeds minder voor. Zelfs even drogen zodat je niet met een nat hoofd naar buiten gaat, is er niet meer bij. Maar ik vind een andere kapper zoeken zo'n gedoe dat ik toch maar blijf gaan.

En als een kapper hogere prijzen hanteert voor vrouwen, ga ik er sowieso niet heen. Mijn vriend en ik gingen vaak tegelijk en ze waren met ons allebei even lang bezig. Ik zou niet weten waarom ik dan meer zou moeten betalen.

Vrijevlinder schreef op 29-07-2025 om 07:15:

Bij ons duurt een afspraak voor wassen en knippen 45 minuten. Verven duurt 3 uur, dat vind ik wel een lange zit maar de kapper heeft wel goede koffie en in de winter warme chocolademelk.

Knippen kost hier 19.50, ik vond het duur geworden.Maar blijkbaar valt dat mee als ik t zo lees, volgens mij rekent de kapster 20 minuten voor knippen.We hebben nog een leuke kapster ook.

Madamecannibale schreef op 29-07-2025 om 07:33:

[..]

Bij ons duurt een afspraak voor wassen en knippen 45 minuten. Verven duurt 3 uur, dat vind ik wel een lange zit maar de kapper heeft wel goede koffie en in de winter warme chocolademelk.

3 uur, tjeemig…

Hier een uur en een kwartier. Verf erop, laten intrekken, wassen, drogen en klaar. Wat doet jouw kapper dan in die 3 uur?

De kapster die ik had heeft haar tarieven ook flink verhoogd, eerst was het minder dan 30 euro voor wassen, knippen, droogfohnen. Nu 40,50. Ze raakte overspannen toen moest ik een ander zoeken. Die doet het bij mij thuis voor 15 euro. Resultaat is hetzelfde.

Tot voor kort ging ik naar een kapper die verplicht wassen had, dus ik kon niet alleen laten knippen. Dat kostte voor wassen, knippen en föhnen 55 euro. Ik vond dit uiteindelijk toch te duur worden, en nu ben ik laatst bij een andere kapsalon geweest waar alleen knippen wel kan en dat kostte 38,50 euro.
Met een vlugge vergelijking met wat jullie hier noemen is dat dus best prijzig. En ik heb geen ingewikkeld haar.

Ik betaal 34 euro voor alleen knippen. Het wassen betaal je hier gewoon, of je het nu laat doen of niet.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.