Beauty en fashion
MMcGonagall
28-07-2025 om 21:25
Kapper, alleen wassen en knippen
Mijn dochter kwam er vandaag achter dat onze kapsalon zijn prijzen flink verhoogd heeft. Voor wassen (wat ze wasmassage noemen en wat ik meestal vriendelijk afsla) en knippen betaal je nu € 47,95. ik weet niet meer precies hoeveel het was, maar zeker niet meer dan 42 euro. Dochter is nu aan het rondkijken voor een andere salon, ik overweeg hetzelfde.
Wat kost bij jullie kapper simpel wassen, knippen en droogblazen?
Herfstappeltaart
29-07-2025 om 08:46
watertoren schreef op 29-07-2025 om 01:21:
[..]
Ik vind dat juist heel goed. Dat is zo veel schoner voor de kapper of kapster. Ik ben vroeger kapster geweest en als mensen niet hun haar gewassen wilden worden maakten we het nat met de plantenspuit. Je wil niet weten wat een vieze lucht er soms vanaf kwam.
Dat is wel vies ja....Ik was mijn haar altijd de ochtend van het kappersbezoek.
Auwereel
29-07-2025 om 08:55
Vrijevlinder schreef op 29-07-2025 om 07:15:
Hoe lang plannen jullie kappers in voor een afspraak? Omdat sommigen ook wassen, is het dan misschien 3 kwartier? Hier een half uur zonder wassen.
En wassen vind ik grote onzin, tenminste, om het verplicht te stellen. Ik doe dat zelf en als het verplicht werd zocht ik een andere kapper. Heel vervelend dat mensen dat niet doen voor een kapperbezoek, maar om iedereen te verplichten vind ik ook weer zo wat. Al denk ik ook dat het een verdienmodel is.
Geen idee hoe lang de kapper inplant, maar meestal sta ik na 20-25 min wel buiten. Bij mijn vorige kapper duurde dat regelmatig langer, dan gingen ze halverwege mijn knipbeurt even een andere klant haar uitspoelen, of een klant inplannen die opbelt of de zaak hinnenkomt. Vond ik wel ongemakkelijk, zit je daar met je natte, halfgeknipte haar.
Hebben jullie een vaste kapster? Ik wel en dat scheelt uitlegtijd.
Nog even voor de statistieken: 40 euro wkd in een buurtkapper in een middelgrote stad in de Randstad.
FaithfulDuck87
29-07-2025 om 08:59
knippen duurt bij mij ong 25 min. Kapster altijd dezelfde want eenvrouwszaak
Madamecannibale
29-07-2025 om 09:05
Dees! schreef op 29-07-2025 om 08:20:
[..]
3 uur, tjeemig…
Hier een uur en een kwartier. Verf erop, laten intrekken, wassen, drogen en klaar. Wat doet jouw kapper dan in die 3 uur?
Lang he, en soms loopt het nog uit ook. Nu heb ik wel lang haar en ik laat dan drie kleuren low en highlights zetten, dus niet maar 1 kleur.
duizel
29-07-2025 om 09:14
vinden jullie het wel fijn om naar de kapper te gaan?
Ik vond het eerst nooit fijn om mijn haar te laten wassen, deed dat dus nooit tot ongeveer een jaar geleden, toch eens geprobeerd (want ik betaal het toch). Nu vond ik het wel fijn. Soort van massage eigenlijk.
Ik vind naar de kapper gaan eigenlijk helemaal niet fijn. Zo'n sociaal praatje wat verplicht voelt, dat stilzitten voor de spiegel terwijl iemand met je bezig is. Ik vind het gewoon niet fijn, ongemakkelijk eigenlijk.
Ik heb dan ook een simpel kapsel en ga maar 2 keer per jaar...
Helpdesk
29-07-2025 om 09:24
Meer dan dubbele van wat ik hier gemiddeld lees betaal ik, Randstad. Niet vaker dan 3x per jaar laat ik het knippen en eens in de anderhalf jaar subtiele highlights (om zonder teveel kleurverschil uit te laten groeien).
Chrissie80
29-07-2025 om 09:45
Ik heb een hele fijne thuiskapster, al jaren dezelfde. Ze vraagt 18 euro voor knippen, werkt alleen 's avonds en komt langs voor minimaal 2 personen, dus ik app haar als het weer tijd is voor voor iemand in huis en dan sluit er altijd wel iemand anders aan. Ik vind het echt ideaal om het gewoon thuis te kunnen doen en man en kinderen ook. Even zelf vegen/stofzuigen en als ze ons alle 4 moet doen staat ze binnen een uur weer buiten.
FaithfulDuck87
29-07-2025 om 09:50
het is natuurlijk wel logisch dat een thuiskapster goedkoper is. Geen huur van pand/stroomverbruik/waterverbruik.
Happyapple
29-07-2025 om 09:58
Wassen, knippen, drogen kost bij mijn kapper 28 euro op het moment. Het is de laatste 2 jaar wel elke keer dat ik er kom, weer een euro ofzo gestegen volgens mij. En het is ook niet goedkoper als je je haren niet laat wassen trouwens, dus dan mogen ze dat mooi daar doen.
Ted68
29-07-2025 om 10:21
Ja ik heb altijd dezelfde kapper; voor verfem ga ik naar mijn buurvrouw, die was ooit kapper. En mijn man knipt mijn haar. Al vanaf het begin dat we elkaar kennen….
Hij heeft ooit op onze eerste vakantie van een kapper mijn haar leren knippen, en ik heb het altijd lang of met of zonder pony….
Herfstappeltaart
29-07-2025 om 10:41
Vrijevlinder schreef op 29-07-2025 om 07:15:
Hoe lang plannen jullie kappers in voor een afspraak? Omdat sommigen ook wassen, is het dan misschien 3 kwartier? Hier een half uur zonder wassen.
En wassen vind ik grote onzin, tenminste, om het verplicht te stellen. Ik doe dat zelf en als het verplicht werd zocht ik een andere kapper. Heel vervelend dat mensen dat niet doen voor een kapperbezoek, maar om iedereen te verplichten vind ik ook weer zo wat. Al denk ik ook dat het een verdienmodel is.
Hier ook een half uur. Alleen knippen.
Almdudler
29-07-2025 om 11:47
watertoren schreef op 29-07-2025 om 01:21:
[..]
Ik vind dat juist heel goed. Dat is zo veel schoner voor de kapper of kapster. Ik ben vroeger kapster geweest en als mensen niet hun haar gewassen wilden worden maakten we het nat met de plantenspuit. Je wil niet weten wat een vieze lucht er soms vanaf kwam.
Tja, misschien ligt het er aan wat je van huis uit meegekregen hebt.
Voor de kapper haren wassen, voor de tandarts tanden poetsen, etc etc. Voor mij niet meer dan de normaalste zaak van de wereld.
madee
29-07-2025 om 12:08
Almdudler schreef op 29-07-2025 om 11:47:
[..]
Tja, misschien ligt het er aan wat je van huis uit meegekregen hebt.
Voor de kapper haren wassen, voor de tandarts tanden poetsen, etc etc. Voor mij niet meer dan de normaalste zaak van de wereld.
Doe ik ook zo, maar zelfs al heb ik ‘s morgens mijn haar nog gewassen en er niets in gedaan, dan nog is het ‘s middags bij mijn afspraak verplicht wassen. Ik heb de indruk dat het bij mijn (vorige) kapper een verdienmodel is.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.