Beauty en fashion Beauty en fashion

Beauty en fashion

Hoe 's nachts klitten voorkomen?

Ik heb al jaren kort haar, maar helaas ben ik door omstandigheden al bijna een jaar niet naar de kapper geweest en ik verwacht niet dat dat binnen korte tijd wel gaat lukken.

Ik baal van de lengte en al dat haar in mijn nek vind ik verschrikkelijk. Overdag los ik het op door een staartje te maken. Ook niet geweldig, maar dan lijkt het nog iets. Ik vermoed ook dat dat helpt te voorkomen dat het een klittenbos wordt. Dat herinner ik me namelijk van vroeger, al die klitten. Eén van de voordelen van kort haar (naast dat het mij veel beter staat) is dat ik daar geen last meer van had.

Overdag heb ik daar gelukkig geen last van dus, maar 's nachts en 's ochtends is een ander probleem. Ik word wakker met een kapsel waar een bosheks jaloers op zou zijn Nu is het er nog redelijk uit te kammen, maar als mijn haar langer wordt, zal dat ook wel lastiger worden. en helaas is de kapper dus nog geen optie. 

Dusss... langharige dames en heren hoe voorkomen jullie dat jullie wakker worden met coupe ontploft?


Als je haar er lang genoeg voor is: ‘s avonds uitkammen en dan een vlecht erin. Dan is het bij mij ‘s ochtends redelijk goed te doen. 

Bij mij gaat los haar 's nachts altijd wel goed.
10 jaar geleden ben ik 6 weken ziek geweest, toen kreeg ik wel mega klitten. Een vlecht heeft toen geholpen! 

Lollypopje

Lollypopje

26-07-2021 om 09:33 Topicstarter

Piratenkoningin schreef op 26-07-2021 om 09:31:

Als je haar er lang genoeg voor is: ‘s avonds uitkammen en dan een vlecht erin. Dan is het bij mij ‘s ochtends redelijk goed te doen.

Die lengte heeft het nog niet. Het komt tot aan de onderkant van mijn nek. 

Daarbij had ik een kort asymstrisch kapsel, dus vrees ik dat de helft van mijn haar er uit valt, omdat dat zeker nog niet lang genoeg is.

Dan vrees ik dat een slaapmuts je enige optie is 

Een zijden kussenhoes. Of slapen met zo'n zachte tulband om je haar.

Lollypopje

Lollypopje

26-07-2021 om 09:42 Topicstarter

Piratenkoningin schreef op 26-07-2021 om 09:37:

Dan vrees ik dat een slaapmuts je enige optie is

Zo één?

s900x600_a15940_Het-serveergereed-maken-en-serveren-van-drank-in-een-borrelglas-01.jpg


Ik heb lang haar en borstel mijn haren altijd voordat ik ga slapen en heb nooit last van klitten. Ik gebruik wel een goede cremespoeling na het wassen.

_melon schreef op 26-07-2021 om 09:41:

Een zijden kussenhoes. Of slapen met zo'n zachte tulband om je haar.

Zijden kussenhoes idd. 
En misschien anti klit spray van guhl, die je moet schudden met 2 fasen, dan kamt het iig makkelijker uit?

watertoren schreef op 26-07-2021 om 09:42:

Ik heb lang haar en borstel mijn haren altijd voordat ik ga slapen en heb nooit last van klitten. Ik gebruik wel een goede cremespoeling na het wassen.

Waarschijnlijk heb je dan een andere haarstructuur. Ik heb ook lang haar, borstel het niet voordat ik ga slapen en dan nog zitten er amper tot geen klitten in bij opstaan. 

Lollypopje

Lollypopje

26-07-2021 om 09:46 Topicstarter

watertoren schreef op 26-07-2021 om 09:42:

Ik heb lang haar en borstel mijn haren altijd voordat ik ga slapen en heb nooit last van klitten. Ik gebruik wel een goede cremespoeling na het wassen.

Dat doe ik ook, maar mijn haar klit gewoon heel makkelijk.


Toen ik lang geleden nog langer haar had hoefde ik maar even met wat wind buiten te zijn en ik had een verschrikkelijke bos klitten in mijn nek.


Ik zal eens kijken naar eem zijdem kussensloop

Lollypopje schreef op 26-07-2021 om 09:42:

[..]

Zo één?

s900x600_a15940_Het-serveergereed-maken-en-serveren-van-drank-in-een-borrelglas-01.jpg


Mijn autocorrect bleef er hardnekkig slaapmutsJE van maken, dus big tech denkt wel dat dat werkt 


Misschien in combinatie met zoiets?

file.jpg



Lollypopje

Lollypopje

26-07-2021 om 09:48 Topicstarter

Piratenkoningin schreef op 26-07-2021 om 09:47:

[..]

Mijn autocorrect bleef er hardnekkig slaapmutsJE van maken, dus big tech denkt wel dat dat werkt


Misschien in combinatie met zoiets?

file.jpg



Vast een elegante combi

Lollypopje schreef op 26-07-2021 om 09:48:

[..]

Vast een elegante combi

Door het slaapmutsje heb je vast minder last van de onelegante slaapmuts

Ik gebruik bij mijn kinderen deze:


111235005_MCM_PACK_1134885.jpg?sw=650&sfrm=png&q=75

Werkt super!
PS. Bij het plaatjeszoeken zag ik dat ze nu 50% korting zijn bij Etos

MindlessCamel53

MindlessCamel53

26-07-2021 om 11:26

Is een thuiskapper ook een idee? Ik kon zelf ook langere tijd niet naar de kapper door ziekte en vond het zalig toen het weer kon. Het kostte veel energie, maar leverde wel op dat ik weer blijer werd van mijn eigen spiegelbeeld en dat gaf weer een goed gevoel.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.