Beauty en fashion Beauty en fashion

Beauty en fashion

Hoe lang is jouw haar? En hoe oud ben je zelf?


52 en kort haar. Altijd gehad. Ik heb veel en dik haar, kan ik niks mee als het langer is. En ik verf het, meestal heel donkerbruin. 

Haar tot mijn billen. Mid 30. Altijd zo gehad. 🙂 

Nooit de behoefte gehad om het te knippen voor de kinderen. Toen ze klein waren deed ik het altijd vast. Nu ook vaak vast, maar soms ook los. 

Ik ben 53 en ga al mijn hele leven na een paar jaar lang haar naar een kort koppie. Vorig voorjaar ging ik van bh-bandje-lengte naar opgeschoren.  Maar in de zomer viel de korte bob die het toen inmiddels was, me toch tegen. Vond het warmer dan mijn 'hoge frot' van de jaren ervoor. Dus nu laat ik het maar weer even groeien. Er kan nèt een staartje in. 

mut

mut

03-06-2023 om 17:51

59 en altijd tussen BH bandje en mijn middel in. Heb ooit een keer tot op mijn schouders laten knippen en dat voelde gewoon niet goed. Het is wel een pak dunner geworden met de jaren. Geverfd heb ik nooit ook al had ik mijn eerste grijze haren al met 18.

56 en sinds mijn 17e kort haar, zo rond mijn 20e superkort, maar meestal gewoon kort, "gedekt", mijn oren vrij.
Vanaf de Coronatijd wat langer, tot net mijn schouders, maar mijn nieuwe kapper (oude hield ermee op) begreep me verkeerd en knipte het weer korter tot halverwege mijn oren. En daar ben ik best wel tevreden mee.
Tussen 30-50 geverfd en toen was ik het zat, nu heb ik veel grijs tussen mijn donkerbruin.

50+ en mijn hele leven al kort haar. 
In mijn jeugd was lang haar iets bijzonders. In de klas 3 meisjes met lang haar. 

47 en ook ongeveer bh bandje. Af en toe knip ik er een centimeter of 3 af.

Marty1984 schreef op 03-06-2023 om 16:47:

Geen kinderen.
Wel een omgeving met kinderen.

Hier laat werkelijk iedereen het kort of tot op de schouders knippen eens kind 1 geboren wordt.
Zo'n graaiende baby in mama's lokken werkt blijkbaar niet echt. En tijd om de boel bij te houden is er ook al niet.

Ben 38, maar ik zie het al minstens 10 à 15 jaar in mijn omgeving.

Haha, daar zijn gewoon elastiekjes voor. Lang haar is juist veel makkelijker bij te houden dan kort haar. Kort haar groeit uit model en moet je wat mee om het leuk te houden, lang haar borstel je sochtends en klaar is kees. 

Aviendha schreef op 03-06-2023 om 18:31:

[..]

Haha, daar zijn gewoon elastiekjes voor. Lang haar is juist veel makkelijker bij te houden dan kort haar. Kort haar groeit uit model en moet je wat mee om het leuk te houden, lang haar borstel je sochtends en klaar is kees.

Kort haar had en heb ik juist veel minder werk aan. Ik hoede mijn korte haar nooit te borstelen, mijn lange haar meerdere keren per dag omdat het zo snel klitte en het wassen was echt een verschrikkelijk rotklus. Echt mijn korte haar scheelt mij zo ontzettend veel energie aan onderhoud.

Toen ik nog naar de kapper ging, bleef mijn model vaak wel een maand of drie goed. Het was gewoon een soort meegroei kapsel Maargoed nu ik niet naar de kapper kan, hou ik het lekker op coupe tondeuse. Want dat lange haar komt echt nooit meer terug. Dit scheelt me echt te veel energie.

Ik denk dus dat er niet iets algemeens valt te zeggen over kort of lang haar op dit gebied. Het verschilt gewoon heel erg per soort haar.

Bijzonder dat haarlengte geassocieerd wordt met kinderen.

Lollypopje schreef op 03-06-2023 om 18:36:

[..]

Kort haar had en heb ik juist veel minder werk aan. Ik hoede mijn korte haar nooit te borstelen, mijn lange haar meerdere keren per dag omdat het zo snel klitte en het wassen was echt een verschrikkelijk rotklus. Echt mijn korte haar scheelt mij zo ontzettend veel energie aan onderhoud.

Toen ik nog naar de kapper ging, bleef mijn model vaak wel een maand of drie goed. Het was gewoon een soort meegroei kapsel Maargoed nu ik niet naar de kapper kan, hou ik het lekker op coupe tondeuse. Want dat lange haar komt echt nooit meer terug. Dit scheelt me echt te veel energie.

Ik denk dus dat er niet iets algemeens valt te zeggen over kort of lang haar op dit gebied. Het verschilt gewoon heel erg per soort haar.

Coupe tondeuse is wel next level, ik bedoelde kort-pittig. Daar zit vaak wel echt een model in wat erin moet blijven. Dus met wax aan de slag. Maar goed dat is mn eigen ervaring. Het verschilt natuurlijk per persoon. Maar wat iemand boven mij al opmerkte, dat haarlengte met kinderen geassocieerd wordt, dat snap ik niet. Doe het gewoon in een staart als je er geen zin in hebt. Toch zonde om daarvoor je haar af te knippen. 

Aviendha schreef op 03-06-2023 om 19:04:

[..]

Coupe tondeuse is wel next level, ik bedoelde kort-pittig. Daar zit vaak wel echt een model in wat erin moet blijven. Dus met wax aan de slag. Maar goed dat is mn eigen ervaring. Het verschilt natuurlijk per persoon. Maar wat iemand boven mij al opmerkte, dat haarlengte met kinderen geassocieerd wordt, dat snap ik niet. Doe het gewoon in een staart als je er geen zin in hebt. Toch zonde om daarvoor je haar af te knippen.

Coupe tondeuse is nu, voordat ik ziek werd had ik kort (pittig) in diverse modellen en daar kon ik meestal weer drie maanden mee vooruit als het geknipt was. Maar mijn kapster wist ook dat ik geen kapsels wilde waar ik werk aan had (ik stylede het alleen voor feestjes) en dat ik niet elke 6 weken langs wilde hoeven komen. Dus daar hield ze altijd rekening mee.

Echt mijn haar heeft mij nog nooit zoveel werk en energie gekost als toen het lang was. Dus in die zin snap ik wel dat als je weinig energie hebt, je kiest voor een kapsel dat weinig energie kost. Maar dat zal zeker niet per definitie bij iedereen kort zijn.

Het idee van kinderen, dus kort haar, was volgens mij vooral twintig jaar terug. Ik ken van mijn generatie niemand met kort haar en kinderen.
 

begin 30 en halverwege mijn schouderbladen.

na mijn bevalling heb ik het tot op mijn schouders laten knippen, omdat het onderin zo dun was geworden…

Aviendha schreef op 03-06-2023 om 18:31:

[..]

Haha, daar zijn gewoon elastiekjes voor. Lang haar is juist veel makkelijker bij te houden dan kort haar. Kort haar groeit uit model en moet je wat mee om het leuk te houden, lang haar borstel je sochtends en klaar is kees.

Als ik het alleen borstel ben ik net Hagrid… dat gaat dus niet voor elk type haar op  en een staartje maken zag er in de periode na mijn bevalling niet uit, omdat er zoveel babyhaartjes waren dat het wel leek alsof ik zo uit de Lion king gelopen kwam. Dus ik snap wel dat het met kinderen geassocieerd wordt. Als je in die hormoondip terecht komt kan je haar er echt armoedig uit gaan zien.

Ik ben midden zestig, paar grijze stroken maar voor de rest nog mijn eigen kleur. Het is, als het los is, tot mijn middel. Ik steek het op met een dikke vlecht aan de zijkant. Doe er niets anders aan dan wassen en af en toe een paar centimeter afknippen. Het is nog steeds heel dik en krijg er een paar keer per week complimenten over. Het lijkt een beetje op dit kapsel, maar dan zonder bloemetjes en geen pony maar opgestoken aan de voorkant. 

images?q=tbn:ANd9GcTfjGtOTKxRHZhSk4BwPWeeI3vjVikumoG7Nw&usqp=CAU

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.