Beauty en fashion Beauty en fashion

Beauty en fashion

Gezichtsverzorging jonge tiener

wild-flower schreef op 05-06-2026 om 09:05:

[..]

Voor mijn gevoelige huid + rosacea gebruik ik ( via de dermatoloog ) ook la Roche Posay ( Toleriane Sensitive Crème ). De Toleriane lijn bevat geen alcohol en geen parfum.
Sinds ik dit gebruik heb ik geen oneffenheden of roodheid meer.
Ze verkopen het nu ook bij de Etos. Op de Etos site staat :
Geschikt voor een gevoelige huid, zelfs voor die van baby’s.

Dat is een goede crème, ja. Die heb ik ook geprobeerd, maar helaas werd mijn huid daar alleen maar onrustiger van. Daarom vermoed ik ook dat het bij mij siliconen zijn. Die zitten er wel in, namelijk: dimethicone. An sich niet slecht, maar elke rosaceahuid heeft andere triggers in skincare en uitvinden welke het is, is een heel karwei. Wel fijn dat jouw dermatoloog in elk geval wat milds mee gaf. 

@Kaaaaaaatje: mijn dochter is net wat ouder dan de jouwe, maar ook die van mij houdt van mascara en lipglossjes. Prima. De eerste puistjes zijn ook gespot, daarvoor heeft ze Zarqa reinigingsgel en verder gebruikt ze simpele make-up remover van Nivea. Áls ze haar mascara heeft gebruikt, want ze heeft een paar weken gehad dat ze het dagelijks droeg maar daarna stopte dat weer. Dat was in groep 7 denk ik. Nu heeft ze er soms zin in, soms niet. Helemaal met je eens, lekker laten ontdekken en zolang ze niet dichtgeplamuurd naar de basisschool fietst hoort het er gewoon bij. Net als een keer van die felgekleurde strengen in je haar en dat soort gekkigheid. Nog nooit gehoord van een basisschool die juicy bombs verbiedt trouwens 

Duckie73 schreef op 05-06-2026 om 07:54:

[..]

Ik denk dat dochter van TO toch stiekem meer gebruikt en dat TO dat niet weet of wil weten. Ze schreef al dat dochter een kind was waar dingen verbieden niet werkt. Dus het zal mij niks verbazen.

Je denkt dat ze het niet ziet als haar dochter helemaal volgeplamuurd is? Wat een rare denkwijze heb jij. 

Influencers hebben invloed. Dan kunnen wij als volwassenen allerlei verstandige dingen beweren, maar vriendinnen en influencers krijgen voorrang, vrees ik. 
Succes ouders van aankomende pubers, het lijkt me een pittige klus dit alles in goede banen te leiden! Accepteren dat je een met no filter rondloopt en dat je echt levend mens bent met nu en dan een pukkel of zo. Hartstikke irritant, komt nooit uit, maar hoe meer aandacht je eraan besteedt, hoe lastiger het dagelijks leven. 

DeOnbekende schreef op 05-06-2026 om 12:22:

[..]

Je denkt dat ze het niet ziet als haar dochter helemaal volgeplamuurd is? Wat een rare denkwijze heb jij.

Dochter heeft natuurlijk geen drag queen make up op. Maar hier en daar wat foundation zou mij niks verbazen en misschien dat ze wel wat op als ze op school is. You never know.

Duckie73 schreef op 05-06-2026 om 12:45:

[..]

Dochter heeft natuurlijk geen drag queen make up op. Maar hier en daar wat foundation zou mij niks verbazen en misschien dat ze wel wat op als ze op school is. You never know.

We hebben het over een meisje van 9 hè. Ik denk dat to daar beter zicht op heeft dan iemand op een forum. 

Poeh mijn dochter gebruikte op die leeftijd ook wel lipgloss.. heftig zeg. 
Nu is ze 11 en gebruikt ze ook nog eens mascara. Ze gebruikt altijd micellair water van de hema om alles er van af te halen in de avond. Al is de lipgloss meestal al wel verdwenen.  Soms vind ze het leuk om alles te doen, foundation, mascara en oogschaduw, blusher, glitter, oogschaduw lipliner etc. 
Maar zo gaat ze niet naar school... 

Ik denk dat makeup eraf halen en beschermen tegen de zon belangrijk zijn.
Hydrateren (laat staan een toner) hoeft op die leeftijd echt (nog) niet.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.