Beauty en fashion Beauty en fashion

Beauty en fashion

Geen korte mouwen meer?

Ik lees net in een ander topic dat iemand halve mouwen en geen korte meer wil omdat ze 50+ is. Ik schrok hiervan. Ik ben 68 en ook niet meer strak, maar draag 's zomers altijd gewoon korte mouwen, aangeknipt zelfs. Ik accepteer mijn leeftijd en wat er bij hoort. Hoe denken jullie hierover?

Herfstappeltaart

Herfstappeltaart

16-05-2026 om 10:47 Topicstarter

Knutselkei schreef op 16-05-2026 om 10:28:

[..]

Ja ik ook, en dan moet t wel warmer zijn,anders heb ik koude bovenarmen net zoiets als hieronder. Op mijn werk vind ik dit prima. Niet te laag uitgesneden, zit veel op de grond bij de kinderen voorover .

01_image_gre56s.jpg

Ik weet niet hoe ik plaatjes en linkjes moet plaatsen maar ik heb een paar van deze: Wehkamp We fashion top ajour.

Draag vooral waar jij je prettig in voelt, iedere vrouw is op elke leeftijd anders en heeft ook nog eens een eigen smaak. ik denk dat, wanneer je je prettig voelt in je kleding, je dat ook uitstraalt. 

Haha de pluimveeverzameling is weer compleet. Ik heb vrij gespierde bovenarmen en ga dat niet verbergen. Ze proberen mij inderdaad wel eens te beledigen door achter mijn rug iets te hard te fluisteren over ‘mannenarmen’. Tja jammer joh kijk uit het raam in de tram en niet naar mij. Je kunt mijn rug op, ook al zo gespierd, jazeker. Opvallend dat het meestal vrouwen zijn die commentaar op hun eigen uiterlijk of dat van andere vrouwen hebben. Mijn moeder is ruim boven de 80 en ik vind haar bejaarde armen iets schattigs en breekbaars hebben. Ik zou het niet in mijn hoofd halen om daar iets over te zeggen omdat ze korte mouwtjes draagt. 

Edit: in vrije tijd dan. Op kantoor draag ik lange broeken en lange mouwen. Ik kleed me om in een jurk in het toilet als ik naar huis ga. Van standje vrieskou-airco naar hittegolf is dat wel zo fijn. 

ik ben niet gek op mijn flubberende armen.. afvallen heeft daar bij mij voor gezorgd. Maar thuis is en op het werk draag ik korte mouwen maar wel minimaal tot halverwege de spierbal. Korter vind ik zelf niet prettig. Ik draag in de tuin wel eens een hemdje. Verder eigenlijk niet. Ik vind er bij anderen vrouwen nooit wat van. Sowieso vind ik het commentaar op elkaar lichaam absurt. Je weet niet waar iemands lijf door heen is gegaan of doorheen gaat dus laat het lekker bij een ander. Ik vind het super dat de wat stevigere jongen meiden van tegenwoordig gewoon croptops dragen.  Ik ben 50 en in mijn tijd was het zo dat je alleen iets bloots/korts/straks kon dragen als je slank was. Ik vind het vreselijk dat ik mij met maat 34/36 dik voelde toen. Nu ben ik met 38/40 content. 

Ik ben chronisch ziek en heb lichamelijk een zwaar jaar achter de rug met 13 kg gewichtsverlies.
Sporten zit er niet in, ik ben net 68 dus het lijf is in verval..😊
Flubberarmen oa maar draag gewoon een shirtje met korte mouwen.
Als het heel warm is een luchtige jurk of korte broek. Veel linnen broeken en gerust met een mooi topje erop.
Ik ben al erg blij als mijn lijf een beetje meewerkt dus kan me niet echt druk maken over een paar flubberarmen.
Maar dat is ieders eigen mening.

Herfstappeltaart

Herfstappeltaart

16-05-2026 om 13:58 Topicstarter

Dank voor alle reacties 

Half 50 en draag gewoon korte mouwen, thuis en op mijn werk ( ik werk niet in een erg zakelijke omgeving). Kapmouwtjes, ingezette mouwtjes en mouwloos al zeker 20 jaar niet meer. Vroeger vooral omdat mijn huid rare bobbeltjes heeft bij de overgang oksel/arm en nu ook om die reden+ de welbekende kipfilets. Voel me daar gewoon niet zo fijn bij en benadruk liever punten waar ik wel tevreden mee ben. Wat een ander doet maak ik me ook helemaal niet druk om, het valt me ook eigenlijk nooit zo op. Behalve dan bij echt oude mensen, maar dan vind ik het net als ToetieToover gewoon heel aandoenlijk (en ik geef ze groot gelijk, zolang je er zelf geen moeite mee hebt gewoon dragen wat je fijn vind).

Ik vind dat iedereen, ongeacht leeftijd, lekker korte mouwen kan dragen als het warm is. Huid verslapt nu eenmaal, nergens voor nodig om dat te verstoppen en jezelf te kwellen met te warme kleding. 

Euphoria schreef op 16-05-2026 om 08:40:

nou ja, dat dus….afhankelijk van je functie ook.
In mijn werk is ook een slanke arm geen porem met een korte mouw. Of een (te) korte rok of broek.

In welk werk zijn korte mouwen met warm weer geen porem dan? Ik werk in een heel corporate omgeving, maar ook daar kan een blouse met korte mouwen prima. 

DeOnbekende schreef op 16-05-2026 om 14:12:

Ik vind dat iedereen, ongeacht leeftijd, lekker korte mouwen kan dragen als het warm is. Huid verslapt nu eenmaal, nergens voor nodig om dat te verstoppen en jezelf te kwellen met te warme kleding.

Dit. Wie het niet wil zien kijkt de andere kant maar op. 

DeOnbekende schreef op 16-05-2026 om 14:14:

[..]

In welk werk zijn korte mouwen met warm weer geen porem dan? Ik werk in een heel corporate omgeving, maar ook daar kan een blouse met korte mouwen prima.

Je hebt korte mouwen en kórte mouwen. Wat je naar het strand draagt, draag je niet naar kantoor. Zoiets? 

DeOnbekende schreef op 16-05-2026 om 14:14:

[..]

Daarom schrijf ik…..in mijn werk…en ik bedoel….daar waar ik werk. Daar wordt het echt echt echt niet gewaardeerd.  

Herfstappeltaart

Herfstappeltaart

16-05-2026 om 15:42 Topicstarter

Euphoria schreef op 16-05-2026 om 15:40:

[..]

Daarom schrijf ik…..in mijn werk…en ik bedoel….daar waar ik werk. Daar wordt het echt echt echt niet gewaardeerd.

Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd welke werkomgeving dat is. 

Herfstappeltaart schreef op 16-05-2026 om 15:42:

[..]

Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd welke werkomgeving dat is.

Een commerciële omgeving. En ik hoor het veel bij klanten.

Euphoria schreef op 16-05-2026 om 15:44:

[..]

Een commerciële omgeving. En ik hoor het veel bij klanten.

Een commerciële omgeving kan van alles zijn: van een dorpswinkel tot een top advocatenkantoor op de Zuidas. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.