Beauty en fashion Beauty en fashion

Beauty en fashion

Geen korte mouwen meer?

Ik lees net in een ander topic dat iemand halve mouwen en geen korte meer wil omdat ze 50+ is. Ik schrok hiervan. Ik ben 68 en ook niet meer strak, maar draag 's zomers altijd gewoon korte mouwen, aangeknipt zelfs. Ik accepteer mijn leeftijd en wat er bij hoort. Hoe denken jullie hierover?

Eh ja, dat was ik, maar luister, dat gaat om een begrafenis hè. Ik vroeg specifiek om nette kleding en het schijnt warm te worden, waardoor een lange mouw misschien minder geschikt is. Ik vind mijn bovenarmen dik. Nee, ik maak me daar niet overmatig druk om en draag regelmatig korte mouwen, zelfs naar mijn werk wel.

Maar dat is niet wat ik voor deze gelegenheid zoek. Wat dat betreft eens met (o.a.) Rekenenisleuktaalook

Nou ja, ik moet maar eens stoppen met forummen voor vandaag. Nog veel te doen. O.a. iets zwarts kopen met meer dan korte mouwen  

Ik vind dit wel een voorbeeld van een onderwerp/uitspraak uit zijn verband trekken. "[...] dat iemand halve mouwen en geen korte meer wil omdat ze 50+ is. Ik schrok hiervan." 

Bij nader inzien had mijn uitspraak in dat topic trouwens meer te maken met te spekkig zijn dan met 50+ zijn. Maar bovenal: ik wil er netjes uitzien. 

Dus de vraag in dit draadje zou dan eigenlijk moeten zijn:
Als jij 50+ bent en/of dikkig en je hebt nette kleding nodig bij een bepaalde gelegenheid, zou jij ook iets zoeken voor je armen dat langer is dan max. een kwartlengte?

Je hoort wel vaker dat bepaalde dingen niet meer kunnen als je ouder bent. Zo vond mijn oma het vroeger echt niet kunnen om na je tienertijd nog lang haar te hebben. Kort en pittig moest het zijn want handiger in het huishouden 

Deci schreef op 16-05-2026 om 09:40:

Ik vraag me nu af wat het verschil is tussen een korte mouw en een aangeknipte mouw?

En korte mouw is er aan- of ingezet. Dan zit er dus een naad rondom de bovenkant van je arm/schouder. Hierbij is de oksel wat meer bedekt. 

Een aangeknipte mouw is bij zeer kort, de oksel niet bedekt. Bij langer wel. 

Ik draag al jaren geen korte mouwen meer, wel driekwart mouwen.
Voor mij vind ik het mooier staan.
Ik ben niet groot, daarbij  ik,dat het mij kleiner doet lijken, dan
dat ik  al ben

Herfstappeltaart

Herfstappeltaart

16-05-2026 om 10:02 Topicstarter

-Augusta- schreef op 16-05-2026 om 09:46:

Eh ja, dat was ik, maar luister, dat gaat om een begrafenis hè. Ik vroeg specifiek om nette kleding en het schijnt warm te worden, waardoor een lange mouw misschien minder geschikt is. Ik vind mijn bovenarmen dik. Nee, ik maak me daar niet overmatig druk om en draag regelmatig korte mouwen, zelfs naar mijn werk wel.

Maar dat is niet wat ik voor deze gelegenheid zoek. Wat dat betreft eens met (o.a.) Rekenenisleuktaalook

Nou ja, ik moet maar eens stoppen met forummen voor vandaag. Nog veel te doen. O.a. iets zwarts kopen met meer dan korte mouwen

Ja ik had jouw post goed begrepen hoor, maar omdat je specifiek je leeftijd vermeldde en daarbij aangaf alleen halflange mouwen te willen vroeg ik me dat ineens af.

Natuurlijk maakt de gelegenheid heel erg uit. Ik ga ook niet met korte mouwen naar een begrafenis. Maar casual had ik nog nooit over mijn mouwlengte nagedacht dus. Vandaar mijn vraag.

Ik ben nog lang geen 60 en draag vaak kleding met korte mouwen omdat ik het snel warm heb en het prettiger vind dan lange mouwen.
In de winter is dit vaak 3-kwart. Kort zou wat mij betreft ook kunnen maar dit scheelt een hoop opmerkingen.

In de zomer ook kortere mouwen. Maar zorg er altijd voor dat mijn oksels bedekt zijn, ook bij bewegen.
Mouwloos vind ik ook vaak bij anderen niet mooi.
Op het werk is het sowieso een no-go.

-Augusta- schreef op 16-05-2026 om 09:50:

Ik vind dit wel een voorbeeld van een onderwerp/uitspraak uit zijn verband trekken. "[...] dat iemand halve mouwen en geen korte meer wil omdat ze 50+ is. Ik schrok hiervan."

Bij nader inzien had mijn uitspraak in dat topic trouwens meer te maken met te spekkig zijn dan met 50+ zijn. Maar bovenal: ik wil er netjes uitzien.

Als jij 50+ bent en/of dikkig en je hebt nette kleding nodig bij een bepaalde gelegenheid, zou jij ook iets zoeken voor je armen dat langer is dan max. een kwartlengte?

Ik persoonlijk wil dan graag minimaal halve lengte mouwen.

Maar doe ook vooral waar je jezelf goed bij voelt in zo'n  situatie.

Herfstappeltaart

Herfstappeltaart

16-05-2026 om 10:03 Topicstarter

Rekenenisleuktaalook schreef op 16-05-2026 om 10:00:

[..]

En korte mouw is er aan- of ingezet. Dan zit er dus een naad rondom de bovenkant van je arm/schouder. Hierbij is de oksel wat meer bedekt.

Een aangeknipte mouw is bij zeer kort, de oksel niet bedekt. Bij langer wel.

Ja precies. Ik heb langere aangeknipte, wel de oksel bedekt dus.

53, stevige bovenarmen, korte mouw ja, kapmouw nee (maar die heb ik nooit mooi gevonden). Mijn bovenarmen zijn gespierd maar er zwabbert ook losse huid omheen. Kwestie van te laat beginnen met sporten en afvallen.
Rokken draag ik max een centimeter of 5 boven de knie. Korte broeken alleen in mijn vrije tijd, echt kort wel maar geen halfbedekte billen.

Bij nader inzien had mijn uitspraak in dat topic trouwens meer te maken met te spekkig zijn dan met 50+ zijn. Maar bovenal: ik wil er netjes uitzien.

Ik vind vooral bij magere oudere mensen korte mouwen minder mooi. Juist als je wat voller bent hangen je bovenarmen niet zo. 

Herfstappeltaart schreef op 16-05-2026 om 10:03:

[..]

Ja precies. Ik heb langere aangeknipte, wel de oksel bedekt dus.

Ja ik ook, en dan moet t wel warmer zijn,anders heb ik koude bovenarmen   net zoiets als hieronder. Op mijn werk vind ik dit prima. Niet te laag uitgesneden, zit veel op de grond bij de kinderen voorover .

01_image_gre56s.jpg

wild-flower schreef op 16-05-2026 om 09:44:

Het gaat er denk ik inderdaad om wat je voor jezelf nog mooi en acceptabel vind.
Ik ben ook 60+ en ik draag nog wel topjes en shirtjes met korte mouw.
Wat ik bij mijzelf wel lelijk geworden vind, zijn mijn knieën.
Minder spiermassa en elasticiteit + huidveroudering. Daarom voor mij geen korte broeken boven de knie meer.
Wel een capri, die mijn 'kalkoenknieën' nog wel net bedekken haha.
Aan die spatadertjes op mijn onderbeen stoor ik mij dan weer niet.

😂🤣

het is wat…met kipfiletarmpjes  (die benoemde ik) en kalkoenknieën. 

Herfstappeltaart

Herfstappeltaart

16-05-2026 om 10:43 Topicstarter

Uit z'n verband trekken? Je verbond de halve mouwen expliciet aan je leeftijd ( "want ik ben 50+") , niet aan de gelegenheid. Ik trek niks uit z'n verband hoor.

Herfstappeltaart

Herfstappeltaart

16-05-2026 om 10:45 Topicstarter

Euphoria schreef op 16-05-2026 om 10:32:

[..]

😂🤣

het is wat…met kipfiletarmpjes (die benoemde ik) en kalkoenknieën.

Een hele pluimveefarm hahahaha.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.