Beauty en fashion Beauty en fashion

Beauty en fashion

Geen korte mouwen meer?

Ik lees net in een ander topic dat iemand halve mouwen en geen korte meer wil omdat ze 50+ is. Ik schrok hiervan. Ik ben 68 en ook niet meer strak, maar draag 's zomers altijd gewoon korte mouwen, aangeknipt zelfs. Ik accepteer mijn leeftijd en wat er bij hoort. Hoe denken jullie hierover?

gewoon doen. Als jij je daar prima bij voelt is dat prima.

Dat ligt er toch vooral aan wat je zelf wilt? Hoe mooi je bovenarmen nog zijn, en hoe erg je je er zelf aan stoort als ze niet meer zo mooi zijn. 

Verder ook belangrijk in verhouding met de gelegenheid. Voor een tuinfeest is het anders dan in een zakelijke omgeving. 

Ik ben zelf bijna zestig en draag ook nog gerust echt korte mouwen bij zeer mooi weer. Bij alle andere soorten weer draag ik graag een wat langere mouw. 

In het onderwijs heb ik een voorbeeldfunctie dus zie je mij niet in mouwloze kleding werken of in rokjes of broeken die mijn billen maar net bedekken. Alles wat mijn knie raakt is prima.

Ik draag alleen nog thuis en op vakantie korte mouwen.
Met anderen dan mijn naasten erbij niet meer. 
Mijn bovenarmen lijken niet meer van mij te zijn, ze voelen anders aan dan de rest van mijn lichaam, ik herken ze niet meer.
Om dat ongemakkelijke gevoel te onderdrukken draag ik dus geen korte mouwen in het openbaar.
Ik ben 60 jaar. 

Ik ben 55 en draag gewoon korte en aangeknipte mouwen als het warm is zelfs een hemdje. Mijn armen zijn volgens mij nog redelijk glad, maar ook als dat niet zo is, dan zou ik nog een korte mouw aan doen.
Korte broeken wil ik graag tot net boven de knie of capri. Gewoon omdat ik dat fijner vind, maar dat doe ik al jaren.  Ik hoef niet zo nodig in korte,korte broek. Heb wel paar broeken tot net halverwege de bovenbenen maar die draag ik op vakantie op t strand of thuis in de tuin.

Mijn moeder van 83 draagt wel graag mouwen tot net boven haar ellebogen, maar ook pas sinds een jaar of 5. Ben erfelijk belast dus met wanneer ik iets aan doe denk ik

nou ja, dat dus….afhankelijk van je functie ook.
In mijn werk is ook een slanke arm geen porem met een korte mouw. Of een (te) korte rok of broek.

Herfstappeltaart

Herfstappeltaart

16-05-2026 om 08:42 Topicstarter

Rekenenisleuktaalook schreef op 16-05-2026 om 08:29:

Dat ligt er toch vooral aan wat je zelf wilt? Hoe mooi je bovenarmen nog zijn, en hoe erg je je er zelf aan stoort als ze niet meer zo mooi zijn.

Verder ook belangrijk in verhouding met de gelegenheid. Voor een tuinfeest is het anders dan in een zakelijke omgeving.

Ik ben zelf bijna zestig en draag ook nog gerust echt korte mouwen bij zeer mooi weer. Bij alle andere soorten weer draag ik graag een wat langere mouw.

In het onderwijs heb ik een voorbeeldfunctie dus zie je mij niet in mouwloze kleding werken of in rokjes of broeken die mijn billen maar net bedekken. Alles wat mijn knie raakt is prima.

Ja de setting is inderdaad belangrijk hoor. Ik ben natuurlijk met pensioen dus uitsluitend vrije tijd. Maar bij gewoon wandelen of fietsen in de zomer zijn mijn mouwen kort. Ik heb wel verschillende dunne  vestjes om even aan te schieten. Ik heb er eigenlijk nooit bij stilgestaan dat het niet meer zou kunnen. In de sportschool (groepsles) draagt ook gewoon iedereen korte mouwen. Ik ben niet dik (maat 38) dat scheelt misschien, maar ik stoor me ook nooit aan andere ouderen met korte mouwen, hoe flubberig de armen ook zijn. Korte broeken draag ik dan weer niet, wel enkelbroeken en lange wijde linnen broeken als het warm is.

Op mouw gebied draag ik (62) nog alles maar niet naar elke gelegenheid. Naar een begrafenis trek ik iets met een mouw aan en naar een feestje ga ik gerust mouwloos.
Ik ben wel gewoon tevreden met mijn bovenarmen ze kwabbelen niet. Mocht dat ooit gaan gebeuren dan draag ik misschien ook wel altijd een mouwtje.

Korte broeken bedekken de dijen bij mij wel ruimschoots daar voel ik mij het prettigst in.

Ik ben 58. En draag vaak iets over een topje. Ik benadruk graag mijn mooie punten. Minder mooi bedek ik een beetje. Wordt de wereld een beetje mooier van. Als het warm is, dan is het dat tóch. Dus een iets langer mouwtje, een dun vestje: het ziet er net wat eleganter uit. 'Het' dat ben ik dan😂, met mijn niet meer strakke bovenarmen. 

Goh wel of geen korte mouwen ivm je figuur, daar heb ik nog niet bij stilgestaan. Ik vind de mijne er prima uitzien.

Ik draag sowieso thuis korte mouwen; heb veel last van opvliegers en in huis is het altijd (te) warm. 
Op kantoor draag ik meestal lange mouwen omdat de airco veel te koud staat.

Waar je je als mens druk om kan maken.

Ik draag op werk wel t-shirts en blouses met korte mouwen maar niet van die mouwloze hemdjes. 
Dit soort draag ik wel in weekend en op vakantie als het warm is:
https://www.msmode.nl/collectie/tops-en-t-shirts/tops/mouwloze-top-met-print-E35068524.html#start=4
Spaghetti tops draag ik nooit maar deed ik ook al niet toen ik jonger en slanker was. Ben nu bijna 52.

Ik heb volgens mij nog nooit bij korte mouwen gedacht dat dat niet kon. En al helemaal niet door leeftijd. Ik, 37, heb zelf wel echt voorkeur voor een mouw die mijn oksel geheel bedekt. Dus niet mouwloos, maar ook geen kapmouw. Maar dat is echt persoonlijk.

ik draag in het werk en privé korte mouwen.

Ik vraag je nu af wat het verschil is tussen een korte mouw en een aangeknipte mouw?

Deci schreef op 16-05-2026 om 09:40:

Ik vraag me nu af wat het verschil is tussen een korte mouw en een aangeknipte mouw?

Het gaat er denk ik inderdaad om wat je voor jezelf nog mooi en acceptabel vind.
Ik ben ook 60+ en ik draag nog wel topjes en shirtjes met korte mouw.
Wat ik bij mijzelf wel lelijk geworden vind, zijn mijn knieën.
Minder spiermassa en elasticiteit + huidveroudering. Daarom voor mij geen korte broeken boven de knie meer.
Wel een capri, die mijn 'kalkoenknieën' nog wel net bedekken haha.
Aan die spatadertjes op mijn onderbeen stoor ik mij dan weer niet.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.