Beauty en fashion Beauty en fashion

Beauty en fashion

Curly girl - de cg methode

Op Viva was er een goedlopend topic over de cg methode, dus ik hoop dat ik hier mede-krullenbollen vind die willen meekletsen over de cg methode en tips en tricks willen uitwisselen. 


Pimpelmees67

Pimpelmees67

02-08-2021 om 23:11 Topicstarter

Heda schreef op 02-08-2021 om 23:09:

[..]

Ja, ik geef je groot gelijk !

Boucleme, Flora and Curl is het niet voor mij helaas. Holy Curls nog nooit geprobeerd, is dat wat? En welke producten gebruik je dan?

Ik heb pas zo'n travelset besteld. Shampoo, conditioner, cream en gel. Ik ben fan!

En morgen verwacht ik pakketje met 2 producten van Curlsmith, ook via die fb verkoopgroep. Ben ik stiknieuwsgierig naar maar ook behoorlijk aan de prijs.

Pimpelmees67 schreef op 02-08-2021 om 23:11:

[..]

Ik heb pas zo'n travelset besteld. Shampoo, conditioner, cream en gel. Ik ben fan!

En morgen verwacht ik pakketje met 2 producten van Curlsmith, ook via die fb verkoopgroep. Ben ik stiknieuwsgierig naar maar ook behoorlijk aan de prijs.

Ohja, dat is wel handig. Misschien dat ik dat ook maar eens probeer!

Curlsmith heb ik wel wat van geprobeerd, vond ik niks. Mijn haar werd er heel vet van. Ben benieuwd of jij wel tevreden bent!

Pimpelmees67

Pimpelmees67

03-08-2021 om 11:06 Topicstarter

Heda schreef op 02-08-2021 om 23:13:

[..]

Ohja, dat is wel handig. Misschien dat ik dat ook maar eens probeer!

Curlsmith heb ik wel wat van geprobeerd, vond ik niks. Mijn haar werd er heel vet van. Ben benieuwd of jij wel tevreden bent!

Heb de curlsmith inmiddels binnen. Protein cream en souffle. Maar zal het vandaag niet testen want er was geen refresh nodig.

Goedemiddag! 
Ik probeer sinds kort om mijn haar te verzorgen volgens de cg-methode. Op zich bevalt dat goed. Ik merk alleen dat ik nog op zoek ben naar een product als finish. 
Normaalgesproken gebruikte ik als mijn haar droog is een wax of cream van Morrocanoil om in de krullen te kneden.
Ik gebruik nu Ecoslag Orange marmelade als het nat is, dan kneed ik de krul erin. Maar ik heb dus nog iets nodig om te gebruiken als mijn haar droog is. Het product moet nog wat stevigheid bieden, zodat de krul er in de loop van de dag mooi in blijft zitten. 
Wie kan me helpen? Volgens mij heb ik krullentype 2c.

Shosta schreef op 03-08-2021 om 14:05:

Goedemiddag!
Ik probeer sinds kort om mijn haar te verzorgen volgens de cg-methode. Op zich bevalt dat goed. Ik merk alleen dat ik nog op zoek ben naar een product als finish.
Normaalgesproken gebruikte ik als mijn haar droog is een wax of cream van Morrocanoil om in de krullen te kneden.
Ik gebruik nu Ecoslag Orange marmelade als het nat is, dan kneed ik de krul erin. Maar ik heb dus nog iets nodig om te gebruiken als mijn haar droog is. Het product moet nog wat stevigheid bieden, zodat de krul er in de loop van de dag mooi in blijft zitten.
Wie kan me helpen? Volgens mij heb ik krullentype 2c.

Gebruik je ergens een gel? Dit zorgt voor mij namelijk voor versteviging. Als het droog is de cast eruit kneden. 

Misschien een mousse?

Pimpelmees67

Pimpelmees67

03-08-2021 om 16:42 Topicstarter

Shosta schreef op 03-08-2021 om 14:05:

Goedemiddag!
Ik probeer sinds kort om mijn haar te verzorgen volgens de cg-methode. Op zich bevalt dat goed. Ik merk alleen dat ik nog op zoek ben naar een product als finish.
Normaalgesproken gebruikte ik als mijn haar droog is een wax of cream van Morrocanoil om in de krullen te kneden.
Ik gebruik nu Ecoslag Orange marmelade als het nat is, dan kneed ik de krul erin. Maar ik heb dus nog iets nodig om te gebruiken als mijn haar droog is. Het product moet nog wat stevigheid bieden, zodat de krul er in de loop van de dag mooi in blijft zitten.
Wie kan me helpen? Volgens mij heb ik krullentype 2c.

Orange Marmelade geeft niet veel hold. Als ik die gebruik combineer ik t met Snot. In droog haar doe ik niks meer, gaat gegarandeerd pluizen.

Vermoedelijk hou ik me niet aan de CG regels, maar ik gebruik mousse van de Lidl (extra sterk) dat masseer ik in mijn haar na het haren wassen, als eerste even kammen met mijn vingers, dan de mousse erin, (allebei met mijn hoofd ondersteboven) en daarna overeind en crème voeding van de Kruidvat erin. Vervolgens heb ik prima krullen en geen pluis, gewoon aan de lucht laten drogen. Ik slaap met een staart bovenop mijn hoofd, dan zie je het minste de afdruk als ik in de ochtend hem er weer uithaal. Soms een beetje bijwerken met wat water op mijn handen en nog wat crème voeding. 
Ik was mijn haar 2x per week.
Dit ben ik niet, maar zo zijn mijn krullen.

amazing-blonde-balayage-500x614.jpg

Pimpelmees67 schreef op 03-08-2021 om 16:42:

[..]

Orange Marmelade geeft niet veel hold. Als ik die gebruik combineer ik t met Snot. In droog haar doe ik niks meer, gaat gegarandeerd pluizen.

Dank je wel voor jullie reacties. De Snot heb ik inmiddels gekocht en ga ik morgen proberen. Ben benieuwd!

Pimpelmees67

Pimpelmees67

03-08-2021 om 22:31 Topicstarter

Shosta schreef op 03-08-2021 om 17:48:

[..]

Dank je wel voor jullie reacties. De Snot heb ik inmiddels gekocht en ga ik morgen proberen. Ben benieuwd!

Zuinig mee zijn hoor! Je gebruikt er al snel teveel van

Pimpelmees67 schreef op 03-08-2021 om 22:31:

[..]

Zuinig mee zijn hoor! Je gebruikt er al snel teveel van

Ik heb ongeveer twee erwtjes gebruikt en Snot is the bomb! De textuur is fijn, het ruikt lekker en bovenal geeft het precies de stevigheid die ik nodig heb. 

Nogmaals dank je wel voor je tip!

Pimpelmees67

Pimpelmees67

09-08-2021 om 13:41 Topicstarter

Oeh wat is Curlsmith fijn! Waarom doen mijn haren het nou zo goed op dure producten? 

Pimpelmees67 schreef op 09-08-2021 om 13:41:

Oeh wat is Curlsmith fijn! Waarom doen mijn haren het nou zo goed op dure producten?

Ahh, ik zit er ook tegenaan te hikken. Ik hoor zoveel goede verhalen. Ik zou eigenlijk eerst eens een proefje willen proberen, maar heb die nog niet gevonden. Misschien probeer ik het al mijn huidige (stink)masker op is. Het schijnt goed door te verkopen, mocht het toch niks zijn...

Pimpelmees67

Pimpelmees67

09-08-2021 om 17:14 Topicstarter

Velca schreef op 09-08-2021 om 16:32:

[..]

Ahh, ik zit er ook tegenaan te hikken. Ik hoor zoveel goede verhalen. Ik zou eigenlijk eerst eens een proefje willen proberen, maar heb die nog niet gevonden. Misschien probeer ik het al mijn huidige (stink)masker op is. Het schijnt goed door te verkopen, mocht het toch niks zijn...

Ik heb ze ook van een verkoopgroep. Maar ben nu al om.

Ik heb na de tip van Pimpelmees ook Snot gekocht, en mijn haar zit fantastisch! Wat een super product. Het ruikt ook heerlijk. Bedankt voor de tip.

Pimpelmees67

Pimpelmees67

19-08-2021 om 17:09 Topicstarter

BabyJane schreef op 19-08-2021 om 11:18:

Ik heb na de tip van Pimpelmees ook Snot gekocht, en mijn haar zit fantastisch! Wat een super product. Het ruikt ook heerlijk. Bedankt voor de tip.

Grappig. Ik gebruik het nu juist minder dan vroeger. Hooguit nog bij een refresh. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.