Beauty en fashion Beauty en fashion

Beauty en fashion

Curly girl - de cg methode

Op Viva was er een goedlopend topic over de cg methode, dus ik hoop dat ik hier mede-krullenbollen vind die willen meekletsen over de cg methode en tips en tricks willen uitwisselen. 


Pimpelmees67

Pimpelmees67

13-07-2021 om 20:22 Topicstarter

TO trapt af. Via Viva ben ik bekend geraakt met de curly girl methode. Me verder erin verdiept door lid te worden van Facebook pagina's.
In het kort houdt de methode in dat je producten met siliconen, sulfaten en uitdrogende alcohol vermijdt. Verder is de manier van stylingsproducten aanbrengen erg belangrijk om goede stevige pluisloze krullen te krijgen. 
Ik ben nu bijna 2 jaar bezig en m'n haren hebben zo'n ontzettende boost gekregen!

Oh leuk! Ik volg ook al 3-4 jaar de CG methode. Mijn haar is er zo'n enorm stuk op vooruit gegaan. Moet zeggen dat ik met dit weer minder zin heb om mijn haren te doen, veel te warm met dat föhnen. 

Wat zijn de favo producten van jullie?

Zet op viva even in het topic dat je hier graag verder wilt gaan. Met een linkje. Niet iedereen is op de hoogte van de opties.

Pimpelmees67

Pimpelmees67

13-07-2021 om 20:49 Topicstarter

Heda schreef op 13-07-2021 om 20:30:

Oh leuk! Ik volg ook al 3-4 jaar de CG methode. Mijn haar is er zo'n enorm stuk op vooruit gegaan. Moet zeggen dat ik met dit weer minder zin heb om mijn haren te doen, veel te warm met dat föhnen.

Wat zijn de favo producten van jullie?

Föhnen doe ik sowieso zelden. 

Maar bizar he, hoe veel het doet met de gezondheid van haren en hoe krullen geactiveerd worden. 

Hier sinds een jaar CG. Ik heb ook een abbo op de locken box. Dus krijg nu elke 3 maanden post met leuke producten. Ik heb nog niet echt favorieten, maar probeer graag wat uit. Fohnen doe ik zelden.

Pimpelmees67

Pimpelmees67

13-07-2021 om 21:02 Topicstarter

Cat-Tea schreef op 13-07-2021 om 20:36:

Zet op viva even in het topic dat je hier graag verder wilt gaan. Met een linkje. Niet iedereen is op de hoogte van de opties.

Done!

Ik ben overigens een tijdlang lid geweest van een cg groep op facebook. Maar er waren een hoop vrouwen bij waarvan ik dacht: héb je krullen of máák je krullen. Wat een gedoe.

Mijn haar krult als een gek als ik het na het wassen bovenop mijn hoofd losjes vastzet met een klem. De methodes die sommigen gebruiken gingen mij veel te ver. Zoveel tijd en geduld heb ik er niet voor over.

Het resultaat is meestal dat mijn bos zo wild is dat de haarklem mijn eeuwige uitkomst is. 

Leuk ik volg mee. Ben 3 weken geleden begonnen omdat ik er van overtuigd was dat ik de krullen die ik na mijn zwangerschap was verloren echt nog wel had. 
En ja hoor, they are back! Ben nog veel aan het excitement eten maar er al wel achter dat de diffuser voor mij belangrijk is om volume te creeeren. 

Cat-Tea schreef op 13-07-2021 om 21:05:

Ik ben overigens een tijdlang lid geweest van een cg groep op facebook. Maar er waren een hoop vrouwen bij waarvan ik dacht: héb je krullen of máák je krullen. Wat een gedoe.

Mijn haar krult als een gek als ik het na het wassen bovenop mijn hoofd losjes vastzet met een klem. De methodes die sommigen gebruiken gingen mij veel te ver. Zoveel tijd en geduld heb ik er niet voor over.

Het resultaat is meestal dat mijn bos zo wild is dat de haarklem mijn eeuwige uitkomst is.

Wat voor klemmen gebruik je? 

Ploppen en scrunchen heeft mijn krullen veel mooier gemaakt. Föhnen doe ik ook nooit.

Pimpelmees67

Pimpelmees67

13-07-2021 om 21:32 Topicstarter

Oeloeboeloe schreef op 13-07-2021 om 21:25:

Ploppen en scrunchen heeft mijn krullen veel mooier gemaakt. Föhnen doe ik ook nooit.

En ploppen doet niks bij mij.

Gek hoe het bij iedereen zo anders is.

Zespri schreef op 13-07-2021 om 21:22:

Leuk ik volg mee. Ben 3 weken geleden begonnen omdat ik er van overtuigd was dat ik de krullen die ik na mijn zwangerschap was verloren echt nog wel had.
En ja hoor, they are back! Ben nog veel aan het excitement eten maar er al wel achter dat de diffuser voor mij belangrijk is om volume te creeeren.

Wat ook fijn is voor volume; 

Vlak voordat je uit de douche gaat voorover bukken en dan je haar met een grove kam of je vingers naar voren kammen. Onder stromend water (liefst ijskoud)
Voorovergebukt doe je de kraan dicht, loop je naar je handdoek (microvezel of hydrofiel zijn fijn voor krullen) en dan scrunch je je haar. (Nog steeds voorovergebukt

Dan doe je er leave in in en gel en dan scrunch je nog een paar keer. Dan plop je je haar in de handdoek. En dan 'mag' je weer staan. Alles klaarzetten en snel handelen want anders stroomt al je bloed naar je hoofd 😂 

(Je moet er wat voor over hebben he! )

Pimpelmees67 schreef op 13-07-2021 om 21:32:

[..]

En ploppen doet niks bij mij.

Gek hoe het bij iedereen zo anders is.

Ja je moet er echt je weg in zien te vinden he. Gewoon alle tips (en 100 producten ) uitproberen en dan vind je je eigen manier. 

Oeloeboeloe schreef op 13-07-2021 om 21:22:

[..]

Wat voor klemmen gebruik je?

Ik heb een hele lading grote klemmen van byoux brigitte, in allerlei kleuren. Het haar hoeft er, wat mij betreft, niet helemaal in. Ik maak een losse knot, zet daar die klem overheen en dan komen er nog overal krullen tussenuit. 

Als ik mazzel heb droogt het precies goed op en kan ik mijn haar los dragen. Hoewel het me nu te warm is, dus zelfs als het perfect zit gaat het nog omhoog. En als we gaan fietsen sowieso ook altijd.

Ik moet het juist wel föhnen. Als ik producten in mijn haar gebruik, duurt het echt uren voordat mijn haar droog is, dat vind ik niet echt lekker. 

Ploppen werkt voor mij ook niet. Ik ben ook echt wel gezegend met een flinke bos krullen maar als ik er geen producten in die, dan is het toch wel een pluizenbol. Meestal doe ik het dan maar vast. Als ik ergens naartoe ga, doe ik vaak wel de hele routine. Ik ben er ongeveer 1.5 uur mee bezig inclusief douchen, make-up en aankleden. Voordeel is wel dat ik mijn haar maar 1 keer per week hoef te wassen dus uiteindelijk valt het nog mee..

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.