Bloemenzee
05-05-2026 om 16:18
Kermisgeld
Hoeveel kermisgeld krijgen jullie kinderen? Hier een zoon eind basisschool en ik vermoed dat de vraag als het volgende week kermis is wel gaat komen. We gaan ook vast nog een keer met familie en dan betalen wij denk ik nog gewoon.
Poezenmeisje
06-05-2026 om 00:05
watertoren schreef op 05-05-2026 om 23:23:
Toen mijn zoon kind was kreeg hij een weekkaart voor het Luapark.Dat was 1keer eem uitgave plus nog wat geld voor lekkers
Mijn vader boekte voor een week een huisje in Norg en vijf weekabonnementen voor attractiepark "De Vluchtheuvel" in Norg. Speeltoestellen, superglijbanen, een kleine dierentuin. We vermaakten ons daar prima. Elke dag ook een rijksdaalder om te versnoepen.
Jammer dat "De Vluchtheuvel" er niet meer is.
Poezenmeisje
06-05-2026 om 00:06
Lisabette schreef op 05-05-2026 om 23:17:
Je kunt je zoon en zijn vrienden ook aanmoedigen om samen blikjes in te zamelen. Verdienen ze gelijk wat en goed voor het milieu. Dat hebben mijn kinderen wel eens op de kermis gedaan.
En daarna het geld uitgegeven op de kermis.
👍🏼
Nick90
06-05-2026 om 04:33
voor de kermis in het dorp moet zoon zelf sparen. De grootste kermis van het land betalen wij. Maar daar mag die ook niet alleen heen.
Nick90
06-05-2026 om 04:39
BlairW schreef op 05-05-2026 om 22:30:
Kleine kermis hier, dus nog niet absurd duur. Dochter stuurt gewoon een tikkie als ze ergens in is geweest
We gaan in de zomer ook nog naar de Tilburgse kermis, maar denk dat we dan vooral op het terras hangen ipv in attracties gaan.
Succes met een plekje vinden!
Mugske
06-05-2026 om 04:42
Lisabette schreef op 05-05-2026 om 22:15:
Een kermis is geen onschuldig vermaak. Het is pure milieuvervuiling. Wat dacht je van het lawaai, de lichtvervuiling en elektriciteitsverspilling. Arme vogels kunnen zo hun jongen kwijt raken. En dan nog alle plastic rommel en andere bergen afval. Leer je kinderen liever zich vermaken in de natuur. Dit kan gewoon niet meer anno 2026. En die gokmachines?! Daar hou ik mij kinderen al helemaal uit de buurt. Belachelijk dat dat niet verboden is!
Op de meeste plekken is er 1x per jaar kermis. Die kinderen vermaken zich dus de rest van het jaar op een andere manier. En nee, dat is niet alleen maar achter een scherm.
In veel dorpen is de kermis een van de grote evenementen van het jaar voor jong en oud, dus niet alleen de kinderen.
Ik laat mijn kind niet eendjes vissen / touwtje trekken voor veel geld voor een plastic speeltje.
Auwereel
06-05-2026 om 07:43
Max88 schreef op 06-05-2026 om 00:00:
[..]
😂 ik kan je verhálen vertellen over wat er allemaal door mij verstuurd wordt met autocorrect ( daar maakt 'ie autocoureur van ..)
O dit vraagt om een topic, de stomste dingen die je hebt verstuurd met "hulp" van autocorrect!
Miepjecody
06-05-2026 om 07:52
Lisabette schreef op 05-05-2026 om 16:23:
Natuurlijk geef ik mijn kinderen hier geen geld voor. Een kermis is heel slecht voor het milieu! Daar gaan wij dus niet heen. En als ze zelf per se willen, betalen ze dat maar van hun zakgeld.
Dat was de vraag ook helemaal niet.
Bailey26
06-05-2026 om 09:16
Hier hebben we twee keer per jaar kermis. De voorjaars kermis is verjaagd van de rand van het centrum naar de trieste nieuwbouwwijk. Deze zit gelukkig aan de andere kant van de stad als wij wonen. Kind krijgt hier niks van mee en vraagt er dus ook niet om. De zomer kermis is de binnenstad uitgejaagd en bevindt zich nu elk jaar op een triest grasveld van een park. Komen elk jaar minder attracties want de gemeente vraagt absurd veel stageld en het trekt elk jaar minder bezoekers vanwege de locatie.
Hier gaan we nog wel heen als kind er om vraagt. Maar een gemiddelde attractie kost minimaal €5. En de grotere gingen vorig jaar vanaf €7.50.
Vind het zelf wel jammer want had als kind altijd veel plezier op de kermis
Broadway
06-05-2026 om 09:30
Ysenda schreef op 05-05-2026 om 22:21:
[..]
Ach je slaat weer eens door zoals vaker.
En daarmee bereik je juist niet wat je zou willen.
nee, maar wacht ff. Lisabette is niet echt toch? die zit toch keihard te lachen achter haar toetsenbord over de mensen die er serieus op reageren?
Zilver_gray
06-05-2026 om 09:34
Broadway schreef op 06-05-2026 om 09:30:
[..]
nee, maar wacht ff. Lisabette is niet echt toch? die zit toch keihard te lachen achter haar toetsenbord over de mensen die er serieus op reageren?
dat denk ik dus ook!
SuzyQFive
06-05-2026 om 09:49
Poezenmeisje schreef op 05-05-2026 om 19:01:
Zoon kreeg een tientje voor de dorpskermis, maar vond en vindt er niets aan, dus dat geld konden we vanaf groep 5 in de zak houden.
Elk jaar wordt de meikermis in Groningen opgebouwd voor mijn verjaardag.
😀
Dito!
Maar nu is het al 4,50 voor de gewone attractjes, 2,50 voor de kinderdraaimolens en €2,- voor de nostalgische.
lientje69
06-05-2026 om 09:49
Lisabette schreef op 05-05-2026 om 22:15:
Een kermis is geen onschuldig vermaak. Het is pure milieuvervuiling. Wat dacht je van het lawaai, de lichtvervuiling en elektriciteitsverspilling. Arme vogels kunnen zo hun jongen kwijt raken. En dan nog alle plastic rommel en andere bergen afval. Leer je kinderen liever zich vermaken in de natuur. Dit kan gewoon niet meer anno 2026. En die gokmachines?! Daar hou ik mij kinderen al helemaal uit de buurt. Belachelijk dat dat niet verboden is!
Kinderen krijgen is ook héél slecht voor het milieu....
SuzyQFive
06-05-2026 om 09:54
Alleen de jongste krijgt nog wat kermisgeld maar de rest is 16+ dus die moeten het zelf betalen.

We gaan in de zomer ook nog naar de Tilburgse kermis, maar denk dat we dan vooral op het terras hangen ipv in attracties gaan.