Bloemenzee
05-05-2026 om 16:18
Kermisgeld
Hoeveel kermisgeld krijgen jullie kinderen? Hier een zoon eind basisschool en ik vermoed dat de vraag als het volgende week kermis is wel gaat komen. We gaan ook vast nog een keer met familie en dan betalen wij denk ik nog gewoon.
Lisabette
05-05-2026 om 16:23
Natuurlijk geef ik mijn kinderen hier geen geld voor. Een kermis is heel slecht voor het milieu! Daar gaan wij dus niet heen. En als ze zelf per se willen, betalen ze dat maar van hun zakgeld.
MMcGonagall
05-05-2026 om 16:48
Mijn kinderen kregen een tientje. Dan konden ze drie keer ergens in. Dat is al even geleden dus ik denk dat ik nu 15 euro zou doen. We gingen ook altijd een keer met zijn drieën. Dan betaalde ik, maar mochten ze ook maar in twee of drie attracties en kregen een suikerspin of churro’s.
Wieder
05-05-2026 om 16:49
Oh goody, kermissen kunnen blijkbaar ook op de uitdijende lijst van dingen die absolúút niet meer kunnen.
Ik had altijd een hekel aan de kermis en zo lang het kon heb ik voor mijn dochters verzwegen dat er een kermis was in het dorp. Toen de kinders niet meer voor te liegen waren, nou ja, toen het niet meer te verzwijgen was, bleek dat ze het zelf ook niet echt leuk vonden. Ik heb geen idee want attracties tegenwoordig kosten, maar ik zou een paar keer een attractie en een suikerspin ofzo bekostigen. Misschien even checken wat vriendjes meekrijgen.
Bloemenzee
05-05-2026 om 17:11
De meeste attracties kosten hier als ik me goed herinner €2,50, dus met 10-15 euro kunnen ze zich best even vermaken inderdaad.
Euphoria
05-05-2026 om 17:11
Wieder schreef op 05-05-2026 om 16:49:
Oh goody, kermissen kunnen blijkbaar ook op de uitdijende lijst van dingen die absolúút niet meer kunnen.
Ik had altijd een hekel aan de kermis en zo lang het kon heb ik voor mijn dochters verzwegen dat er een kermis was in het dorp. Toen de kinders niet meer voor te liegen waren, nou ja, toen het niet meer te verzwijgen was, bleek dat ze het zelf ook niet echt leuk vonden. Ik heb geen idee want attracties tegenwoordig kosten, maar ik zou een paar keer een attractie en een suikerspin ofzo bekostigen. Misschien even checken wat vriendjes meekrijgen.
Echt he. Verschrikkelijk dit!
Euphoria
05-05-2026 om 17:14
hier is kind in kermisweek geboren en wij hebben er traditie van gemaakt dat die kermisweek zeker wordt gevierd.
We gaan een keer samen en er komt kermisgeld via oma.
Met ons twee, drie attracties en wat lekkers. Van oma 20 euro.
MamaE
05-05-2026 om 17:23
Ik heb een vreselijke hekel aan de kermis en ga er met mijn kind niet heen. Mijn ouders doen wel aan kermisgeld, maar dat gaat in de spaarpot van kind.
Ze weet wel dat het bestaat, maar lijkt er geen behoefte aan te hebben om te gaan.
Ik vind het ook belachelijk duur, veel attracties kosten hier al 5-7 euro per ritje.
Dan kun je met een tientje net één keer in de rups en een suikerspin halen en dan is het op.
Roos57
05-05-2026 om 17:49
Bloemenzee schreef op 05-05-2026 om 17:11:
De meeste attracties kosten hier als ik me goed herinner €2,50, dus met 10-15 euro kunnen ze zich best even vermaken inderdaad.
Dit en leuk voor kinderen. Mijn kinderen kijken er met plezier op terug . Vooral het gokken 😜
Mugske
05-05-2026 om 17:50
hier paar jaar geleden met kind geweest. Ritjes van 5 euro per persoon. Dus 2x samen ergens in en een suikerspin was 25 euro ofzo.
Ysenda
05-05-2026 om 17:59
Volgens mij is de gemiddelde prijs hier inmiddels opgelopen naar €5 pp per rit.
Ik zou dan eerder aan € 15 tot 25 denken zodat ze ook nog wat lekkers kunnen kopen.
Ysenda
05-05-2026 om 17:59
Lisabette schreef op 05-05-2026 om 16:23:
Natuurlijk geef ik mijn kinderen hier geen geld voor. Een kermis is heel slecht voor het milieu! Daar gaan wij dus niet heen. En als ze zelf per se willen, betalen ze dat maar van hun zakgeld.
Het is beduidend minder vervuilend dan een vliegvakantie.
Gaan jullie wel naar een attractiepark?
Max88
05-05-2026 om 18:27
Jazeker, heel leuk! Ik ging eerst met mijn kinderen en nu 2x per jaar naar de prikkelbare kermis met mijn kleinkind.
Ritjes hier rond de €3.50, maar zijn moeder moet nog mee, dus dubbel. Meestal betaal ik, soms legt mijn moeder wat bij en als zijn opa meegaat, dan mag die ook bijleggen.
Ze mogen er langer in, de attractie gaat minder snel, al het geluid staat zachter en de verlichting is rustig.
yasmijn27
05-05-2026 om 18:37
Hier is de kermis gewoon belachelijk duur en wij gaan dan echt liever naar de Efteling ofzo.
Hier nooit kermisgeld gegeven dus.
Maar kan mij voorstellen dat ik als het echt een sociaal dorpsbeuren is wel geld zou geven.
Tuinfluiter
05-05-2026 om 18:38
Mijn kinderen kregen 10 euro, is wel al lang geleden, en als ze meer wilden uitgeven mochten ze dat van hun zakgeld betalen.
Eind basisschool ging ik niet meer met ze, met vrienden vonden ze toen veel leuker.