Bloemenzee
05-05-2026 om 16:18
Kermisgeld
Hoeveel kermisgeld krijgen jullie kinderen? Hier een zoon eind basisschool en ik vermoed dat de vraag als het volgende week kermis is wel gaat komen. We gaan ook vast nog een keer met familie en dan betalen wij denk ik nog gewoon.
Fiorah
05-05-2026 om 22:07
Het verschilt een beetje, meestal ga ik 2x per jaar (in het dorp 1x en in de stad). En dan betaal ik ongeveer 3 activiteiten en iets lekkers, maar het komt niet heel nauw. Ik betaal liever iets extra's voor wat groters dan het minimale en dan met plastic rommel blijven zitten.
Alice12
05-05-2026 om 22:13
Lisabette schreef op 05-05-2026 om 16:23:
Natuurlijk geef ik mijn kinderen hier geen geld voor. Een kermis is heel slecht voor het milieu! Daar gaan wij dus niet heen. En als ze zelf per se willen, betalen ze dat maar van hun zakgeld.
Surfen op het internet is .verantwoordelijk voor 4% van de broeikasuitstoot. Dus snel van het internet af jij.
Lisabette
05-05-2026 om 22:15
Een kermis is geen onschuldig vermaak. Het is pure milieuvervuiling. Wat dacht je van het lawaai, de lichtvervuiling en elektriciteitsverspilling. Arme vogels kunnen zo hun jongen kwijt raken. En dan nog alle plastic rommel en andere bergen afval. Leer je kinderen liever zich vermaken in de natuur. Dit kan gewoon niet meer anno 2026. En die gokmachines?! Daar hou ik mij kinderen al helemaal uit de buurt. Belachelijk dat dat niet verboden is!
Alice12
05-05-2026 om 22:20
Lisabette schreef op 05-05-2026 om 22:15:
Een kermis is geen onschuldig vermaak. Het is pure milieuvervuiling. Wat dacht je van het lawaai, de lichtvervuiling en elektriciteitsverspilling. Arme vogels kunnen zo hun jongen kwijt raken. En dan nog alle plastic rommel en andere bergen afval. Leer je kinderen liever zich vermaken in de natuur. Dit kan gewoon niet meer anno 2026. En die gokmachines?! Daar hou ik mij kinderen al helemaal uit de buurt. Belachelijk dat dat niet verboden is!
4% lisabette!
Ysenda
05-05-2026 om 22:21
Een kermis is geen onschuldig vermaak. Het is pure milieuvervuiling. Wat dacht je van het lawaai, de lichtvervuiling en elektriciteitsverspilling. Arme vogels kunnen zo hun jongen kwijt raken. En dan nog alle plastic rommel en andere bergen afval. Leer je kinderen liever zich vermaken in de natuur. Dit kan gewoon niet meer anno 2026.
Ach je slaat weer eens door zoals vaker.
En daarmee bereik je juist niet wat je zou willen.
LindaPinda11
05-05-2026 om 22:27
ik kreeg altijd de keuze van geld voor de kermis of met dat geld naar de speelgoedwinkel. Ik koos altijd de speelgoedwinkel. Was 20 of 25 euro geloof ik.
BlairW
05-05-2026 om 22:30
Kleine kermis hier, dus nog niet absurd duur. Dochter stuurt gewoon een tikkie als ze ergens in is geweest
We gaan in de zomer ook nog naar de Tilburgse kermis, maar denk dat we dan vooral op het terras hangen ipv in attracties gaan.
Bakblik
05-05-2026 om 22:31
Een kermis is geen onschuldig vermaak. Het is pure milieuvervuiling. Wat dacht je van het lawaai, de lichtvervuiling en elektriciteitsverspilling. Arme vogels kunnen zo hun jongen kwijt raken. En dan nog alle plastic rommel en andere bergen afval. Leer je kinderen liever zich vermaken in de natuur. Dit kan gewoon niet meer anno 2026.
O, daar kunnen ze geen nesten verstoren of andere dingen doen die slecht zijn voor de aarde?
Nadat Keesje toch wel wat veel op de tablet had zitten scrollen kreeg hij een brilletje. Het had zijn ogen toch wel aangetast.
Zijn moeder had er genoeg van en stuurde hem met een club vriendjes en een voetbal het park in achter de school.
Daar trapten ze samen de kluitjes uit het gras, er braken ook wat takken af doordat Piet de bal recht omhoog schoot. Er sneuvelde ook een nestje vogels maar ach, ze waren lekker buiten aan het ravotten. Toen de bal in de sloot landde was Keesje boos en begon te vechten met Pietje waarbij de bril van Keesje sneuvelde.
2 stoere meiden die ook in het park waren vonden het glas en gingen fikkie stoken. Dat ene meisje had dat gehoord van de buurjongens dat dat kon.
Het lukte al heel snel om wat droge polletjes gras in de fik te krijgen. Eigenlijk lukte het een beetje te goed, al snel stond het hele veldje in de fik, de wind nam kleine vonkjes mee die bij de school in de papiercontainer landden en al gauw brandde de hele container en sloeg de brand over op de school.
De brandweer rukte met groot materieel uit, redde de school maar het hele park was vernield.
Leuk hè, kinderen die zich vermaken in de natuur?
Theekopje
05-05-2026 om 22:33
Misschien moet je zelf weer even onder je steen kruipen. Je opmerkingen hier slaan kant nog wal.
troelahoep
05-05-2026 om 23:05
mwah, de kermis hier is niet echt leuk dus we sparen het geld wel op voor ongeveer 1x per 2 jaar naar een pretpark. Ik geloof dat we er voor het laatst geweest zijn toen de kinderen een jaar of 10 hooguit waren en toen kregen ze van ons nog geen geld mee.
De goktentjes vind ik sowieso zonde van het geld dus daar hebben we de kinderen nooit enthousiast voor gemaakt, zeker niet in de basisschoolleeftijd. (al moet ik zeggen dat de muntenschuivers wel een verrekte leuk spelletje zijn, maar gewoon de handeling op zich. Om een beetje een leuke prijs te krijgen moet je belachelijk veel investeren).
BlairW
05-05-2026 om 23:10
yasmijn27 schreef op 05-05-2026 om 18:37:
Hier is de kermis gewoon belachelijk duur en wij gaan dan echt liever naar de Efteling ofzo.
Hier nooit kermisgeld gegeven dus.
Maar kan mij voorstellen dat ik als het echt een sociaal dorpsbeuren is wel geld zou geven.
Hier kan het gelukkig beide. We bezoeken vaak pretparken, maar de kermis kan er ook bij dus we hoeven daarin niet te kiezen.
Lisabette
05-05-2026 om 23:17
Je kunt je zoon en zijn vrienden ook aanmoedigen om samen blikjes in te zamelen. Verdienen ze gelijk wat en goed voor het milieu. Dat hebben mijn kinderen wel eens op de kermis gedaan.
watertoren
05-05-2026 om 23:23
Toen mijn zoon kind was kreeg hij een weekkaart voor het Luapark.Dat was 1keer eem uitgave plus nog wat geld voor lekkers
Max88
05-05-2026 om 23:58
Lisabette schreef op 05-05-2026 om 23:17:
Je kunt je zoon en zijn vrienden ook aanmoedigen om samen blikjes in te zamelen. Verdienen ze gelijk wat en goed voor het milieu. Dat hebben mijn kinderen wel eens op de kermis gedaan.
Kinderén? Das pas slecht voor het milieu.(*sarcasme uit)
Max88
06-05-2026 om 00:00
Poezenmeisje schreef op 05-05-2026 om 19:02:
[..]
Prikkelarm, denk ik? 😀
😂 ik kan je verhálen vertellen over wat er allemaal door mij verstuurd wordt met autocorrect ( daar maakt 'ie autocoureur van ..)