Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op

Gekke/afschuwelijke kindernamen


MamaE schreef op 25-01-2022 om 14:33:

[..]

Ik weet het. Toch vind ik de naam Femke meer een naam dan Broer of Zus. Zoveel leuke namen en dan Broer of Zus. Ik zou Boy ook niet kiezen voor een jongen, maar wel eerder dan Broer.

Ik zou zelf eerder voor Broer of Zus gaan, ik vind Boy zo infantiel klinken. Ja, oké voor een kind, maar voor een volwassenen... nee.

Millie91 schreef op 25-01-2022 om 13:32:

Ik vind de trend waar kinderen de achternaam van rocksterren krijgen zo apart. Bowie is inmiddels al bijna gangbaar. Lennon hoor je regelmatig. Jagger (meisje) is vorig jaar geboren. Maar David, Mick en John klinken toch niet zo rock & roll waarschijnlijk.

Ik denk dat er genoeg mensen zijn die dit gewoon mooie namen vinden, en niet die naam hebben gekozen om iemand te eren.

Leene

Leene

25-01-2022 om 17:17

Zusterclivia schreef op 25-01-2022 om 15:17:

[..]

Ik zou zelf eerder voor Broer of Zus gaan, ik vind Boy zo infantiel klinken. Ja, oké voor een kind, maar voor een volwassenen... nee.

Vooral als je Boy heet in combinatie met een Nederlandse achternaam. Bijvoorbeeld Boy Klaassen of wat te denken van Peggy-Sue Janse ( via werk van mijn moeder op peuterspeelzaal)

Leene schreef op 25-01-2022 om 17:17:

[..]

Vooral als je Boy heet in combinatie met een Nederlandse achternaam. Bijvoorbeeld Boy Klaassen of wat te denken van Peggy-Sue Janse ( via werk van mijn moeder op peuterspeelzaal)

Dus dat betekent dat je geen Franse of Engelse of wat voor voornaam dan ook mag geven als je De Vries, De Jong, Dijkstra of Jansen heet? Waar slaat dat nu weer op? Hele volksstammen heten Monique, Jacqueline etc. 

Leene

Leene

25-01-2022 om 17:49

Aiden schreef op 25-01-2022 om 17:22:

[..]

Dus dat betekent dat je geen Franse of Engelse of wat voor voornaam dan ook mag geven als je De Vries, De Jong, Dijkstra of Jansen heet? Waar slaat dat nu weer op? Hele volksstammen heten Monique, Jacqueline etc.

Ha ha... van mij mag iedereen doen wat ie wil. Maar Monique ( ook wel gespeld gezien als Moniek ) vind ik dan toch weer Nederlandser klinken als Peggy Sue of Boy ( wat overigens ook in het Engels een rare naam is) Heb in Engeland gewerkt, in moeder en kindzorg nog wel en nooit een kind gehoord dat de naam Boy of Girl kreeg.

Maar goed je hebt natuurlijk wel een beetje gelijk, maar namen als Jacqueline zijn al zo ingeburgerd dat het niet meer zo opvalt met een Nederlandse achternaam erachter.

Brabeau schreef op 25-01-2022 om 15:41:

[..]

Ik denk dat er genoeg mensen zijn die dit gewoon mooie namen vinden, en niet die naam hebben gekozen om iemand te eren.

Ik geloof niet dat het niet vanwege het rock&roll imago is, anders zouden ook willekeurige andere Engelse achternamen toch gekozen worden? Ik ken geen Smith, Johnson, etc.

TanSwallow86

TanSwallow86

25-01-2022 om 18:06

Valeria schreef op 20-01-2022 om 20:47:

[..]

Dat is basisschoolstof!

Nooit gehad op de basisschool 

Aiden schreef op 25-01-2022 om 13:54:

Boy... Hang je dan ook een slinger op met: It's a boy?

Ik ken een Dick van onder de 20 jaar, ik weet dat er nog eentje is hier in de buurt overigens.
Een vriend van mij heeft buren uit Pakistan met als achternaam Butt (of But, dan weet ik niet).

Ik kende ook ooit een Pakistaanse meneer Butt, inderdaad met dubbel t.

Zijn voornamen waren Mohamed Younus.

MY Butt, je zal zo maar heten. Hij keek dan ook niet erg vrolijk.

Groeten,

Temet

Ik vind een anderstalige voornaam niet mooi bij een Nederlandse achternaam, maar iedereen mag doen wat hij wil.

Leene schreef op 25-01-2022 om 17:49:

[..]

Ha ha... van mij mag iedereen doen wat ie wil. Maar Monique ( ook wel gespeld gezien als Moniek ) vind ik dan toch weer Nederlandser klinken als Peggy Sue of Boy ( wat overigens ook in het Engels een rare naam is) Heb in Engeland gewerkt, in moeder en kindzorg nog wel en nooit een kind gehoord dat de naam Boy of Girl kreeg.

Maar goed je hebt natuurlijk wel een beetje gelijk, maar namen als Jacqueline zijn al zo ingeburgerd dat het niet meer zo opvalt met een Nederlandse achternaam erachter.

Maar toen die namen in de jaren 60 opkwamen was dat natuurlijk heel apart na eeuwen van Hendrik, Cornelis, Johannes en alle vrouwelijke vervoegingen daarvan. Daarom vind ik het zo opvallend dat we hier steeds ons verbazen of iets wat 40 jaar eerder normaal was of andersom. 

Hannemeike schreef op 25-01-2022 om 18:48:

Ik vind een anderstalige voornaam niet mooi bij een Nederlandse achternaam, maar iedereen mag doen wat hij wil.

Ik zie wel eens heel erg Nederlandse voornamen bij een buitenlandse achternaam en dat vind ik ook niet staan. Teuntje McDonald of zoiets.

Millie91 schreef op 25-01-2022 om 18:03:

[..]

Ik geloof niet dat het niet vanwege het rock&roll imago is, anders zouden ook willekeurige andere Engelse achternamen toch gekozen worden? Ik ken geen Smith, Johnson, etc.

Misschien omdat je je kind geen voornaam mag geven die alleen een achternaam is: 

Ook is een voornaam (of meerdere voornamen) die overeenkomt met een bestaande geslachtsnaam niet toegestaan, tenzij deze geslachtsnaam ook een gebruikelijke voornaam is. Het is dus niet toegestaan om een pasgeborene de voornaam ‘Jansen’ te geven, maar ‘Laurens’ is wel toegestaan, ondanks dat deze laatste ook een geslachtsnaam is.

https://www.wetrecht.nl/voornaam-en-achternaam/



Hannemeike schreef op 25-01-2022 om 18:48:

Ik vind een anderstalige voornaam niet mooi bij een Nederlandse achternaam, maar iedereen mag doen wat hij wil.

Ik vind dat best wel benauwend voor alle ouders met oer-Nederlandse achternamen. Ik ben het best met je eens dat Dyshairo de Jong een beetje vreemd klinkt maar gelukkig is dit Dyshairo over het algemeen. 

Maar serieus: is elke 'buitenlandse' naam voor jou niet mooi met De Jong erachter? 



Valeria schreef op 25-01-2022 om 19:04:

[..]

Ik zie wel eens heel erg Nederlandse voornamen bij een buitenlandse achternaam en dat vind ik ook niet staan. Teuntje McDonald of zoiets.

Tja de man (John Mc Donald) gaf de achternaam, moeder (Kaatje de Groot) de voornaam  

Als de klank van de voornaam niet-Nederlands is, vind ik het niet mooi. Bij mijn eigen Nederlandse achternaam vind ik een Nederlandse voornaam veel mooier. Gelukkig hoeft de familie De Jong zich niets aan te trekken van mijn mening.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.