Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op

Gekke/afschuwelijke kindernamen

De top 10 van gekke babynamen van Nederland zijn als volgt:

1. Till Bal
2. Ka Ching
3. Pim Mol
4. Sidney Buiten
5. Fukhey Man
6. Cor Netto
7. Bennie Thuis
8. Hendy Keppy
9. Cock Ringeling
10. Ron de Knikker

Bizar toch!! 
Ben benieuwd welke afschuwelijke babynamen jullie al eens voorbij hebben zien komen. Hoeft natuurlijk geen uit dit lijstje te zijn. 


Regendrup.

Regendrup.

13-01-2022 om 09:55 Topicstarter

Ik houd zelf van simpele, korte namen.
Dus de exotisch/apart gespelde namen zijn sowieso al niks voor mij. Zelfs namen waarbij de "oorspronkelijke" spelling wat losgelaten is, zoals Djustin of Melisza, laten mij wel eens fronsen. 
Ben benieuwd welke afschuwelijke babynamen jullie al eens voorbij hebben zien komen.

PriceyRook54

PriceyRook54

13-01-2022 om 10:05

Van sommige namen kun je toch eigenlijk niet geloven dat ze echt zijn! Cor Netto, ja hoor 

Mijn dochter had een Good Luck in haar creche en het duurde eeuwen voor ik het snapte, want ze bleef maar kutluk zeggen.

En toen ik in mijn vorige leven nog juf was, had ik een Bijtje in de klas. Heel schattig kind, de naam paste ook echt bij haar. Inmiddels moet ze rond de 30 zijn en ik hoop dat het nu nog steeds bij haar past.

Ik zag laatst iemand op het nieuws met een kindje van 2 die Royal Prince heette, ze noemden hem Royal. WTF.

Regendrup.

Regendrup.

13-01-2022 om 10:10 Topicstarter

Ainne schreef op 13-01-2022 om 10:05:

Van sommige namen kun je toch eigenlijk niet geloven dat ze echt zijn! Cor Netto, ja hoor

Mijn dochter had een Good Luck in haar creche en het duurde eeuwen voor ik het snapte, want ze bleef maar kutluk zeggen.

En toen ik in mijn vorige leven nog juf was, had ik een Bijtje in de klas. Heel schattig kind, de naam paste ook echt bij haar. Inmiddels moet ze rond de 30 zijn en ik hoop dat het nu nog steeds bij haar past.

Dat meen je niet, wat erg!!! 

En als juf zul je inderdaad wel veel aparte gevallen tegenkomen. Ik vraag me altijd af wat mensen denken als ze die naam verzinnen en dan ook nog écht aan een kind geven. 

Ooit een gezin op tv gezien met 2 dochters genaamd Heavenly en Ocean. Die namen komen bij mij niet eens naar boven als ik denk aan babynamen.

Bij kind in de klas zitten eigenlijk alleen maar normale namen. Met de trent van de afgelopen jaren valt me dat reuze mee. 

Neefje begint bijna op school en zit kind in de klas met D' en dan nog iets. Begin vind ik al apart.

Er zijn nog steeds mensen die hun zoon Dick noemen. 

Maar dit zijn geen babynamen meer maar komen uit de lijst schaamnamen. Deze mensen zijn allang volwassen. Ik vond overigens Stanley Messi gewoon heel lief en schattig  

Regendrup.

Regendrup.

13-01-2022 om 10:22 Topicstarter

Aiden schreef op 13-01-2022 om 10:21:

Er zijn nog steeds mensen die hun zoon Dick noemen.

Maar dit zijn geen babynamen meer maar komen uit de lijst schaamnamen. Deze mensen zijn allang volwassen. Ik vond overigens Stanley Messi gewoon heel lief en schattig

Dat klopt, maar ik wilde een inleiding voor dit topic haha. Ik vond even niet zo snel een top 10 van afschuwelijke kindernamen. Is misschien beter. 

Ik krijg vooral de kriebels van kinderen met van die extreem creatief gespelde namen, waardoor nooit iemand weet hoe je het spelt of uitspreekt.

Zelf geen hele rare namen in mijn omgeving. Hooguit een Maxx, waarbij ik me vooral het nut van die twee xen afvraag.

Mijn dochter heeft een vriendin die Blaas van haar achternaam heet. Haar ouders hebben overwogen hun dochter Belle te noemen, maar vonden Belle Blaas toch iets te veel van het goede. Nu heeft ze een heel leuke andere naam.

Regendrup.

Regendrup.

13-01-2022 om 10:31 Topicstarter

Dymo schreef op 13-01-2022 om 10:29:

Mijn dochter heeft een vriendin die Blaas van haar achternaam heet. Haar ouders hebben overwogen hun dochter Belle te noemen, maar vonden Belle Blaas toch iets te veel van het goede. Nu heeft ze een heel leuke andere naam.

haha , toen ik 30 jaar geleden zwanger was van een meisje, waren we aan het nadenken over naam. Eén oma had wel eens gemopperd dat er geen kleinkinderen waren vernoemd. Mijn moeder heette Marie, schoonmoeder Johanna. We wilden wel wat anders en kwamen uit op MariJuana ... toch maar niet gedaan

Ik moest erg lachen om Fukje Modder. Ik snap niet dat ouders hun kinderen zulke namen kunnen geven. Met een naam kunnen ze ook heel erg gepest worden, zelfs bij een naam die je in eerste instantie 'normaal' vind. Zo zat er een niet zo'n vlotte jongen bij mijn zoon in de klas die toch al vaak het pispaaltje was. Hij heette Mick maar bijna iedereen noemde hem kut. Dat was zo zielig.

Ik werk met kinderen en nu is het gelukkig weer meer namen die je makkelijker uit kan spreken.
Ik snap die moeilijke spelling van gewone namen ook vaak niet.  Giuilia.... maar we zeggen julia, maar zo heten er al zo veel. 
En wij maar oefenen op de spaanse uitspraak met de g voor t kindje kwam, Want je wil het wel goed zeggen. Dan snap ik niet waarom je het anders schrijft maar wel zo gewoon zegt. Dan heet ze toch niet anders dan de andere julia's?

Waar ik woon, ergens anders dan waar ik werk is een wijk naast met namen waar je dus 3 x moet kijken: Djyvaynia of zo.... dan denk ik.... hoe?

JtM

JtM

13-01-2022 om 10:48

Knutselkei: Giulia is Italiaans
Kindje van een vroegere vriendin van me heet ook zo, haar man is Italiaans.

Ik vind de Dj trend heel 'lelijk', komt meteen zo tokkie over in mijn ogen. Djayden, Djailey etc.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.