Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op

Gekke/afschuwelijke kindernamen


JtM

JtM

25-01-2022 om 10:54

Zo zit ik nu te denken, een kennis van een vroegere vriend van me had zijn dochter Mokkel genoemd   Medelijden met dat kind. Ik weet uiteraard niet zeker of ze ook zo bij het gemeentehuis was ingeschreven met die naam, maar haar roepnaam was in ieder geval Mokkel. Hopelijk had ze nog een normalere naam in haar paspoort staan die ze kan gebruiken.

Jemig, Mokkel 🙈 die is echt te erg.

Dim betekent in het Engels ook zoiets als dom, traag. Vind het daarom ook geen succesnaam. Hoewel mijn zoon een naam heeft die in het Engels hetzelfde wordt uitgesproken als een dier. Mede hierom hebben wij hem in zijn paspoort de volledige naam gegeven waarvan zijn roepnaam een afkorting is. Deze volledige naam is zeer internationaal. Mocht hij dus emigreren oid hoop ik dat hij qua naam wel uitkomt.

Ik heb voor internationale bedrijven gewerkt onder andere voor een man met achternaam Kok, dan viel er vooral bij Amerikanen even een stilte. Ook gewerkt voor een man met voornaam Dick. Maar die had vooral contact met Aziaten en die laten niks (opzichtig) blijken. 

Ik ken een Nederlandse Javier en zijn naam heeft dus nadrukkelijk géén Spaanse uitspraak. Het schijnt een zelfgeknutselde naam te zijn, samengesteld uit namen van familieleden. Ik sprak braaf uit: “ja-4” maar het bleef pijn doen aan mijn taalgevoel. Hij had ook nog eens een vrij Spaans aandoend uiterlijk. 

Mokkel, serieus, dat dat toegestaan is zeg. Dat vind ik echt zielig voor het kind.
Dan heb ik toch zoiets van 'anticonceptie bestaat'. Als je geen kinderen wil, het hoeft niet. 

ToetieToover schreef op 25-01-2022 om 12:47:

Ik heb voor internationale bedrijven gewerkt onder andere voor een man met achternaam Kok, dan viel er vooral bij Amerikanen even een stilte. Ook gewerkt voor een man met voornaam Dick. Maar die had vooral contact met Aziaten en die laten niks (opzichtig) blijken.

Ik ken een Nederlandse Javier en zijn naam heeft dus nadrukkelijk géén Spaanse uitspraak. Het schijnt een zelfgeknutselde naam te zijn, samengesteld uit namen van familieleden. Ik sprak braaf uit: “ja-4” maar het bleef pijn doen aan mijn taalgevoel. Hij had ook nog eens een vrij Spaans aandoend uiterlijk.

Ik herinner me dat Wim Kok zei dat de in de VS op handelsdelegatie nooit rare reacties kregen  als hij en Wim Dik van Philipps op bezoek kwamen. Nee, vast niet in jullie gezicht, Mr Kok and Mr Dik....

Valeria schreef op 24-01-2022 om 13:26:

[..]

en Jeroen, Martijn, Sander, Miranda (samen met Linda, Karin en Monique had je dan de helft van de klas gehad met alle dubbels ervan).

Ik zag laatst op Belgische deelnemerslijsten dat daar nog best veel jonge Sanders zijn.

En wat dat je van Jacqueline, Sandra, Yvonne, Hester

Of, maar dat wordt denk ik niet heel snel meer populair: Gerda, Trudy

MamaE schreef op 25-01-2022 om 09:47:

Zus heb ik altijd een vreemde naam gevonden. Je bent toch veel meer dan alleen de zus van? En alle andere meisjes in het gezin dan, zijn dat geen zussen? Ik geloof ook niet dat die naam nog terug gaat komen.

En Famke of Femke betekent gewoon ‘meisje’in t Fries. Ook best raar  als je zeg maar 40+ bent of  zo…,

Jessa schreef op 25-01-2022 om 09:52:

[..]

Er is hier in de buurt laatst nog een Broer geboren.

Haha, dan heb ik direct associatie met "Broer Konijn" ....

JtM schreef op 25-01-2022 om 08:30:

[..]

Maar Dimphie / Dimphy is een vrouwennaam, toch? Ik ken in ieder geval een vrouw die Dimphy heet.

En Jesse, Indiana zou ik ook nooit voor kiezen. Ik leg ook meteen de connectie met Indiana Jones, en dat terwijl ik de films nooit heb gezien.

Klopt, voor mij zo normaal dat ik dat vergat er bij te zetten. Mijn moeder had een jonger broertje die ook een tijd Broer is genoemd. Volgens mijn moeder omdat zijn eigenlijke naam niet echt mooi werd gevonden (maar ja dat vernoemen he) Of dat echt zo was weet ik niet

Ik vind de trend waar kinderen de achternaam van rocksterren krijgen zo apart. Bowie is inmiddels al bijna gangbaar. Lennon hoor je regelmatig. Jagger (meisje) is vorig jaar geboren. Maar David, Mick en John klinken toch niet zo rock & roll waarschijnlijk.

Tara82 schreef op 25-01-2022 om 10:40:

[..]

In die categorie vind ik Boy ook vreselijk. Zelfs de asiel hond die we in huis haalde met die naam hebben we een andere naam gegeven.


Zou ik zelf niet voor kiezen, maar ik ken een Boy en dat is dus een super hartelijke en aardige vent. Heb er goede associaties bij voor een kind. Voor een hond dan weer niet. 

Boy... Hang je dan ook een slinger op met: It's a boy? 

Ik ken een Dick van onder de 20 jaar, ik weet dat er nog eentje is hier in de buurt overigens. 
Een vriend van mij heeft buren uit Pakistan met als achternaam Butt (of But, dan weet ik niet). 

IngridT schreef op 25-01-2022 om 13:23:

[..]

En Famke of Femke betekent gewoon ‘meisje’in t Fries. Ook best raar als je zeg maar 40+ bent of zo…,

Ik weet het. Toch vind ik de naam Femke meer een naam dan Broer of Zus. Zoveel leuke namen en dan Broer of Zus. Ik zou Boy ook niet kiezen voor een jongen, maar wel eerder dan Broer.

MamaE schreef op 25-01-2022 om 14:33:

[..]

Ik weet het. Toch vind ik de naam Femke meer een naam dan Broer of Zus. Zoveel leuke namen en dan Broer of Zus. Ik zou Boy ook niet kiezen voor een jongen, maar wel eerder dan Broer.

Femke is ook een gewone naam. Famke is meisje in het Fries.

De dochter van Angela Schijf heet Mensje toch? Ook zoiets.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.