Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Wie is de vader


Laura1992 schreef op 27-06-2023 om 17:26:

[..]

Maar M is niet in mij gekomen met eisprong eh

Sperma leeft drie dagen verder in het lichaam van een vrouw. Dus niet alleen de dag van de eisprong telt, maar ook de dagen ervoor. Wat je droomt of wenst is niet altijd de realiteit. Je kunt van beiden zwanger zijn. 
(PS. Ook als hij zich altijd zou terugtrekken. Je hebt maar 1 klein zaadcelletje nodig.) Ze kunnen beide de vader zijn.

MamaE schreef op 29-06-2023 om 17:49:

[..]

Wie helpt even tillen zodat TS onder haar steen uit kan kruipen?

Nou idd. Zoveel  naïviteit  kan een mens toch niet hebben?  Dit moet haast wel een reltopic zijn.  Elke keer olie op het vuur, stug je eigen gelijk blijven volhouden. Ik geloof dit ondertussen  niet meer hoor.

MamaE schreef op 29-06-2023 om 17:49:

[..]

Wie helpt even tillen zodat TS onder haar steen uit kan kruipen?

Volgens mij heel Stonehenge om haar heen 🙄.

En voor alle mee lezende puber ouders, check even of ze wel weten hoe de vork in de steel zit (of nou ja, het verhaal van de bloemetjes en de bijtjes 😉)

Theekannetje schreef op 29-06-2023 om 18:37:

[..]

Sperma leeft drie dagen verder in het lichaam van een vrouw. Dus niet alleen de dag van de eisprong telt, maar ook de dagen ervoor. Wat je droomt of wenst is niet altijd de realiteit. Je kunt van beiden zwanger zijn.
(PS. Ook als hij zich altijd zou terugtrekken. Je hebt maar 1 klein zaadcelletje nodig.) Ze kunnen beide de vader zijn.

Hier verslok ik me even in mijn koffie (ik dacht: een halve zaadcel van elke man misschien), maar gelukkig verduidelijkte je in je PS dat 'ze beiden de vader kunnen zijn'. Ik vroeg me al af of ik ook niet had opgelet in de biologieles.

letterkoekje schreef op 29-06-2023 om 19:11:

[..]

Hier verslok ik me even in mijn koffie (ik dacht: een halve zaadcel van elke man misschien), maar gelukkig verduidelijkte je in je PS dat 'ze beiden de vader kunnen zijn'. Ik vroeg me al af of ik ook niet had opgelet in de biologieles.

https://tweelingenregister.vu.nl/tweede-geval-ooit-van-semi-identieke-tweeling-ander-dna-van-zelfde-vader

Theoretisch kan het wel. Eén eicel en twee zaadcellen die zorgen voor de bevruchting.

Laura1992 schreef op 29-06-2023 om 16:49:

bij optijd terug trekken in voorvocht is alleen vocht en geen spermacellen en was er voor de duidelijkheid echt wel optijd uitgehaald want M heeft zich nog moeten aftrekken even dus die kans van maandag is echt nihil dus volgens de berekeningen van dokter kan het niet anders dan van H zijn ! Donderdag had ik rond 3 uur seks met M pas en ben overtuigd dat eicel toen al weg was en dokter zei dat mijn berekening echt wel klopt van dinsdag op woensdag eicel

Dit is echt O-N-Z-I-N. Alleen als hij gerukt heeft ZONDER bij je naar binnen te zijn geweest kan het niet van M zijn. Maar goed, dream on. Arm kind.

Wie weet, wacht maar af tot het kind geboren is. Een goede bekende van mij ging vreemd en wist ook niet of het kind van haar partner was of haar onenightstand. Het kind bleek op 2 druppels water op haar partner te lijken dus ze heeft ook nooit iets opgebiecht.

lientje69 schreef op 29-06-2023 om 18:41:

[..]

Nou idd. Zoveel naïviteit kan een mens toch niet hebben? Dit moet haast wel een reltopic zijn. Elke keer olie op het vuur, stug je eigen gelijk blijven volhouden. Ik geloof dit ondertussen niet meer hoor.

Laten we het hopen. Dan is het probleem zomaar opgelost 😂

Laura1992 schreef op 29-06-2023 om 16:49:

bij optijd terug trekken in voorvocht is alleen vocht en geen spermacellen en was er voor de duidelijkheid echt wel optijd uitgehaald want M heeft zich nog moeten aftrekken even dus die kans van maandag is echt nihil dus volgens de berekeningen van dokter kan het niet anders dan van H zijn ! Donderdag had ik rond 3 uur seks met M pas en ben overtuigd dat eicel toen al weg was en dokter zei dat mijn berekening echt wel klopt van dinsdag op woensdag eicel

LOL!! Zeker! 

Daglichtlamp schreef op 29-06-2023 om 19:16:

[..]

https://tweelingenregister.vu.nl/tweede-geval-ooit-van-semi-identieke-tweeling-ander-dna-van-zelfde-vader

Aangezien TO overtuigd is dat H de vader is, is het probleem opgelost, trouwens het kan volgens haar niet van M zijn, volgens haar (nieuw uitgevonden) theorie. Probleem dus helemaal opgelost.

Maar dan heb ik wel een probleem met bovenstaande link!

Ik lees in dat artikel: 
'Het gaat namelijk om een tweeling waarin het DNA van de moeder hetzelfde is, maar het DNA van de vader niet. En dat terwijl de kinderen wel dezelfde biologische vader hebben.' 

Dat vind ik meer dan straf. En ik vraag mij af waartoe dienen dan nog dna-testen? Ik dacht dat een dna-test sluitend was en dat een mens slechts 1 dna-profiel kan hebben. Zet dit dan de hele theorie van vaderschapstesten niet op de helling als een man toch de vader is, maar dat dit niet blijkt uit het dna-onderzoek?

Wie legt dit uit voor een simpel Vlaams meiske?

letterkoekje schreef op 29-06-2023 om 20:27:

[..]

Aangezien TO overtuigd is dat H de vader is, is het probleem opgelost, trouwens het kan volgens haar niet van M zijn, volgens haar (nieuw uitgevonden) theorie. Probleem dus helemaal opgelost.

Maar dan heb ik wel een probleem met bovenstaande link!

Ik lees in dat artikel:
'Het gaat namelijk om een tweeling waarin het DNA van de moeder hetzelfde is, maar het DNA van de vader niet. En dat terwijl de kinderen wel dezelfde biologische vader hebben.'

Dat vind ik meer dan straf. En ik vraag mij af waartoe dienen dan nog dna-testen? Ik dacht dat een dna-test sluitend was en dat een mens slechts 1 dna-profiel kan hebben. Zet dit dan de hele theorie van vaderschapstesten niet op de helling als een man toch de vader is, maar dat dit niet blijkt uit het dna-onderzoek?

Wie legt dit uit voor een simpel Vlaams meiske?

Je hebt de helft van de genen van je vader, en de helft van de genen van je moeder. Welke helft, is willekeurig. Daarom is elk kind van een zelfde ouderpaar ook weer verschillend. 

ik denk dat deze vrouw erg in paniek is en angstig is.
Zijn makkelijke opmerkingen nou echt nodig?

Laura1992

Laura1992

29-06-2023 om 20:54 Topicstarter

Voorvocht komt dus uit een andere plek dan waar de zaadcellen worden aangemaakt, namelijk in de teelballen. In principe zitten er dus geen zaadcellen in voorvocht. Toch is de kans aanwezig dat er zaadcellen meekomen in het voorvocht: namelijk als een man kortgeleden al een zaadlozing heeft gehad. Er kunnen dan spermacellen achterblijven in de penis, die het voorvocht meeneemt.                   https://www.zwangerenportaal.nl/zwanger-worden/zwanger-worden-door-voorvocht

Laura1992 schreef op 29-06-2023 om 20:54:

Voorvocht komt dus uit een andere plek dan waar de zaadcellen worden aangemaakt, namelijk in de teelballen. In principe zitten er dus geen zaadcellen in voorvocht. Toch is de kans aanwezig dat er zaadcellen meekomen in het voorvocht: namelijk als een man kortgeleden al een zaadlozing heeft gehad. Er kunnen dan spermacellen achterblijven in de penis, die het voorvocht meeneemt. https://www.zwangerenportaal.nl/zwanger-worden/zwanger-worden-door-voorvocht

Maar een dnatest kan ook nog als je kind geboren is hè, en dan kost ie zo’n 200 euro. Ik zou wel gewoon eerlijk zijn over je evt twijfel. Het is echt heel kut om erachter te komen dat je kind je kind niet is. 

Laura1992

Laura1992

29-06-2023 om 21:01 Topicstarter

Nick90 schreef op 29-06-2023 om 20:58:

[..]

Maar een dnatest kan ook nog als je kind geboren is hè, en dan kost ie zo’n 200 euro. Ik zou wel gewoon eerlijk zijn over je evt twijfel. Het is echt heel kut om erachter te komen dat je kind je kind niet is.

Na de gyneacoloog ga ik met M afspreken voor het eerlijk te zeggen wnnr ik ook meer zeker ben dat het niet van hem kan zijn ! 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.