Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Jongensnaam gekozen, wat nu? Switchen?

Nog een week en dan wordt onze zoon geboren. Ons derde kindje na 2 dochters.

We hebben een naam (Sev), ook al wat spulletjes, denkend aan speenkoord en dekentje e.d., met de naam er op. Nu is mijn beste kameraad vader geworden van een zoon genasmd Sevv.

Nog switchen?

Niks aan te doen, ik zou het gewoon zo laten. 

nee 

Doen jullie veel samen? Zijn jullie al.lang vrienden, blijft dat zo?
Dan zou ik switchen. Heb je een leuk alternatief?

Pff na al het gedoe om op Sev uit te komen, hoe is het dan toch mogelijk dat er iemand in je omgeving óók op komt? 

Balen, maar ik zou voor een andere naam gaan….

Ik zou het veranderen, maar ik ben enigszins bijvooroordeeld omdat ik het ook echt geen leuke naam vind.

Ik zou het zo laten, er valt toch altijd wel iets te bedenken als jullie en de kinderen, als ze ouder zijn, samen optrekken en jullie hen willen roepen of aanspreken? 

Ik zou wel switchen denk ik. 

Als jullie veel met die vrienden optrekken zullen beide zoons waarschijnlijk een bijnaam krijgen of je hebt de hele dag verwarring wie nou welke Sev(v) bedoelt. 

Als er twee kinderen in hetzelfde gezin met dezelfde naam zouden zijn ( ) zou ik het een probleem vinden. Anders niet. Wat, als jullie wanneer jullie zoon in de kleuterschool zit, een jarenlange vriendschap starten met de ouders een jongetje uit de klas dat ook Sev heet. Gaan jullie dan om die reden die mensen mijden?

Maak er een Sev van als jullie dat zo'n mooie naam vinden en maak een naam niet ondergeschikt aan een vriendschap!

Voorspoedige bevalling gewenst met een wolk van een Sev baby!

letterkoekje schreef op 05-07-2026 om 14:30:

Als er twee kinderen in hetzelfde gezin met dezelfde naam zouden zijn ( ) zou ik het een probleem vinden. Anders niet. Wat, als jullie wanneer jullie zoon in de kleuterschool zit, een jarenlange vriendschap starten met de ouders een jongetje uit de klas dat ook Sev heet. Gaan jullie dan om die reden die mensen mijden?

Maak er een Sev van als jullie dat zo'n mooie naam vinden en maak een naam niet ondergeschikt aan een vriendschap!

Voorspoedige bevalling gewenst met een wolk van een Sev baby!

Hangt er idd vanaf. De beste vrienden van ouders woonden in t zelfde huizenblok, zaten op dezelfde school, zelfde hobby's etc. Was idd bijna één gezin want we liepen de hele dag bij elkaar in en uit. Als de oudste dochters dan allebei Monique heten is het gewoon heel onhandig. Dit was overigens vooral de beste vriend van vader en ze waren al vrienden voordat ze buren waren. 

Beste vriendin van moeder had ook kinderen maar die zagen we nooit. Moeder deed haar vriendinnen-dingen buiten het gezin om. Zij zou het alsnog niet leuk gevonden als vriendin haar dochter dezelfde naam had gegeven maar het zou geen verwarring geven. 

Hè wat jammer. Ik zag eens een keer dat iemand die een naam plande, die cadeau gaf aan een bevriend stel die deze naam ook heel graag wilde geven en net iets eerder was. 

Lastig, ik zou er meerdere verzinnen voor een dergelijk geval.

Sven dan? Ik vind Edin erg leuk. 

rionyriony schreef op 05-07-2026 om 15:26:

Hè wat jammer. Ik zag eens een keer dat iemand die een naam plande, die cadeau gaf aan een bevriend stel die deze naam ook heel graag wilde geven en net iets eerder was. 

Dat was een topic denk ik, ik kan het mij ook herinneren. 

Volgens mij was dat nog relatief vroeg in de zwangerschap. Nu hebben To en haar man niet veel tijd meer om na te denken over een andere naam. 

Lekker zo houden. Zeker op deze termijn. Ik heb twee nichtjes met dezelfde naam. Schelen 10 dagen. Nooit echt een probleem geweest. 
Misschien hooguit vooraf even bespreken met vriend en diens vriendin? 

En al wat voorbereidingen getroffen.

Ik zou niet switchen, maar wel de beste vriend even inlichten.

Bloemenzee schreef op 05-07-2026 om 15:43:

Lekker zo houden. Zeker op deze termijn. Ik heb twee nichtjes met dezelfde naam. Schelen 10 dagen. Nooit echt een probleem geweest.
Misschien hooguit vooraf even bespreken met vriend en diens vriendin?

Tja maar dan niet vragen of ze het goed vinden als je al besloten hebt bij deze naam te blijven. Misschien idd als een mededeling van 'joh we hadden toevallig dezelfde naam gekozen, kind kan ieder moment komen, hebben al dingen laten bedrukken met de naam maar we kunnen ons wel voorstellen dat jullie het anders hadden bedacht'. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.