Werk en Opleiding Werk en Opleiding

Werk en Opleiding

Twijfels nieuwe baan

Yvaine

Yvaine

25-08-2025 om 14:50 Topicstarter

sashimi schreef op 25-08-2025 om 13:29:

Kun je voor jezelf nog twijfels wegnemen over de sfeer door daar een middag mee te lopen of een extra gesprek te hebben met directe toekomstige collega's of iets dergelijks?
Ik vind zelf sfeer ook heel belangrijk. Ik ben niet zo lang geleden intern van team veranderd, maar heb toen ook bij drie teams eerst een paar uur meegekeken tijdens overleggen en wat verschillende mensen uit het team 1-op-1 gesproken. Daar ben ik echt heel veel wijzer van geworden.
Intern is zoiets natuurlijk makkelijker te regelen dan als je van buitenaf komt, maar je zou het kunnen vragen, of de mogelijkheid er is.

Dat is wel een goede tip. Ik zat er ook over te denken om misschien via LinkedIn iemand met dezelfde functie te benaderen. Maar ik weet niet of dat vreemd over komt.

Ik weet dat er bij mijn huidige werkgever ook dingen gaan veranderen en er wellicht wat collega’s weggaan. De sfeer zal daar ook veranderen en ik vermoed niet in positieve zin. Toch is de sfeer in een team wel één van de belangrijkste dingen voor mij in een baan.

Ik zou nooit ergens blijven werken voor mijn collega’s, voor je het weet zijn zij ook vertrokken, zeker nu er eea gaat veranderen binnen het bedrijf zoals je zelf schrijft.
Ikzelf zou de sprong dus zeker wagen, maar ik hou sowieso van verandering qua werk op z’n tijd en nooit 10+ jaren blijven plakken bij dezelfde werkgever.

Yvaine

Yvaine

26-08-2025 om 09:14 Topicstarter

Bedankt voor al jullie inzichten!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.