Werk en Opleiding Werk en Opleiding

Werk en Opleiding

Solliciteren na 25 jaar ergens gewerkt te hebben

ik vind het juist voor je spreken als je die uitleg geeft. Ik zou als potentiële werkgever blij zijn met een werknemer met zo’n houding naar haar werk!

Tahini schreef op 22-04-2026 om 23:06:

ik vind het juist voor je spreken als je die uitleg geeft. Ik zou als potentiële werkgever blij zijn met een werknemer met zo’n houding naar haar werk!

Helemaal mee eens!

AnnaAnders schreef op 22-04-2026 om 18:42:

Ik ga op de functie schrijven. En ik zal een vraag bedenken om te stellen vooraf.

Heb ik nog een vraag. In de advertentie staat dat ze de gesprekken op x datum in de morgen gaan voeren. Op die dag kan ik echt niet. Kan ik dan als ik word uitgenodigd , ik blijf maar even positief denken, melden dat ik dan echt niet kan of houden werkgevers vast aan dat ene moment en heeft het dus geen zin om te solliciteren? Of is het slim om van te voren te vragen hoe strikt hun datum is.

Ik vind het persoonlijk best onhandig zo'n vastgesteld moment, je kan niet zomaar elke keer vrij vragen bij de huidige werkgever of er zijn andere belangrijke afspraken.

Ik zou het juist een goed teken vinden als iemand niet kan omdat ze op haar huidige werkplaats aanwezig dient te zijn . Dat toont dat je verantwoordelijksgevoel hebt en niet meteen alles opzij schuift voor jezelf. 

Edit: mosterd zie ik, maar zo zie je maar dat er meer zo over denken. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.