Werk en Opleiding
HAHA!wait..what
14-05-2026 om 18:54
Sollicitatie-topic
Het leek me wel eens tijd voor een algemeen topic over solliciteren!
Ben je op het moment aan het solliciteren?
Denk je er over na om te gaan solliciteren?
Heb je leuke verhalen of juist nare ervaringen? Wil je gewoon even van je afschrijven?
Kortom; alles wat met werk/solliciteren te maken heeft kan hier besproken worden 
HAHA!wait..what
20-07-2026 om 23:01
Ah, bedankt voor alle lieve reacties!
Ik heb inderdaad een jaarcontract, waarvan 2 maanden proeftijd. Zelf denk ik niet dat ik nu al weg zou moeten maar hoe het over een (half) jaar gaat..?!
Dat kun je natuurlijk nooit voorspellen maar ik wil wel graag een beetje duidelijkheid, voor zover dat mogelijk is. Bij het arbeidsvoorwaardengesprek zei de manager ook dat het hopelijk voor altijd (of in ieder geval voor lange tijd) zou zijn wat hun betreft.
Ik probeer me niet te druk te maken want ik kan me echt niet voorstellen dat ze zoveel tijd en moeite in me steken en me dan zo aan de kant zetten.. Maarja, het kan gek lopen
Ik hou jullie op de hoogte hoor 
stokstaart
20-07-2026 om 23:01
Shit zeg HAHA! Goed dat je het direct gaat aankaarten. Hopelijk valt het mee!
Broodjebrie
21-07-2026 om 07:49
ik zou het ook heel erg bijzonder vinden als ze niet verder met je willen.. maar hopelijk loopt dit met een sisser af.
Amber82
21-07-2026 om 19:40
HAHA!wait..what schreef op 20-07-2026 om 19:34:
[..]
Hoe is het gegaan?
Ik heb geen idee, lastig te peilen wat ze vonden. Ik had opzich wel overal antwoord op, maar vind mezelf geen ster in solliciteren.
Werd wel gelijk duidelijk dat er qua salaris niet te onderhandelen is. Dus mocht ik aangenomen worden ben ik benieuwd hoe ze mij inschalen. Ze weten niet wat ik nu verdien, maar heb wel gezegd dat het meer is dan wat ze maximaal bieden.
Ik hoor het volgende week.
Amber82
21-07-2026 om 19:41
En wat een onzekerheid bij jou HaHa. Hopelijk heb je een positief evaluatiegesprek en kan dat een beetje vertrouwen geven.
stokstaart
22-07-2026 om 07:27
Amber82 schreef op 21-07-2026 om 19:42:
Stokstaart had jij nou vandaag je assessment? Zoja, hoe ging het?
Volgende week pas. Gelukkig, dan kan ik nog oefenen op de online testen. Die ga ik maandag maken
HAHA!wait..what
22-07-2026 om 21:07
Amber82 schreef op 21-07-2026 om 19:40:
[..]
Ik heb geen idee, lastig te peilen wat ze vonden. Ik had opzich wel overal antwoord op, maar vind mezelf geen ster in solliciteren.
Werd wel gelijk duidelijk dat er qua salaris niet te onderhandelen is. Dus mocht ik aangenomen worden ben ik benieuwd hoe ze mij inschalen. Ze weten niet wat ik nu verdien, maar heb wel gezegd dat het meer is dan wat ze maximaal bieden.
Ik hoor het volgende week.
Spannend! Zal je het zelf wel graag willen? Ook al zal je dan geld in moeten leveren?
HAHA!wait..what
22-07-2026 om 21:15
Ik heb een fijn/open/positief gesprek gehad op het werk, gelukkig 
De intentie is nog steeds dat ik gewoon blijf. Dat oud collega weer terugkomt, heeft daar geen invloed op 
Ze zijn wel vanaf het begin al duidelijk geweest dat een vast contract pas kan na 3 x een jaarcontract. Zo zijn de regels daar, helaas
Maargoed, voor nu wel even duidelijkheid dus sta er weer iets relaxter in 
Auwereel
22-07-2026 om 22:04
O gelukkig HAHA! Zeker omdat je er met plezier werkt en die terugkerende collega is een teken dat het een goede plek is. Fijn dat dat terugkomen geen invloed heeft!
Winterkoud
22-07-2026 om 22:14
O fijn haha_whait! Altijd prettig om dat zeker te weten, en ja ook een vast contract geeft geen zekerheid in die zin, dus dan eerst paar keer jaarcontract is dan zoals het is.
Spannend amber, week wachten duurt dan ook weer even.. hopelijk is bij een aanbod, salaris naar verwachting.